Sibuk

1.4K 45 0
                                    

BAB 14 –Sibuk-

Masa untuk busy  ! Lepas settle satu kerja , kerja lain pulak masuk . Maklumlah , dah dapat jawatan ada bilik sendiri ni , memanglah macam ni kerjanya . Ahahaha ! Lol ~

Waktu papa buat press conference untuk umum abang jadi CEO and aku jadi CMO hari tu , semua pekerja kat situ pandang aku atas bawah je . Ada yang muka takut ada yang muka kerek . Macam-macam ! Ada sorang budak tu , nama dia Lily , waktu aku jaga service department dulu dialah yang paling rapat dengan aku , aku tengok muka dia kalah monyet . Terkejut !

“Woii , termenung pulak . Ni report papa suruh siapkan . Hantar kat meja dia pukul 3 hari ni .” Abang abang , tak belajar bagi salam eh ?

“Abang , orang penat lahhhh . Gila ke pukul 3 ?!! Sekarang dah pukul 2 kott ! Orang tak turun lunch lagi dok siapkan report yang abang mintak ni !” Aku cakap dekat dia .

“Nak buat macam mana , memang semua kena siapkan ASAP . Alahh , buat jelah . Macam tak biasa ?” Abang senanglahh . Dia dah biasa macam ni . Aku ni ? Baru kerja tak sampai sebulan kott ! Sekali bagi kerja , hambekkk kau ! Penuh satu meja aku dengan fail !

“Haihh , yelahyelah . Eh ? Kau kata tadi papa nak ? Bukan papa kata tadi dia tak nak masuk office harini?”

“Entah . Dia kata ada special guest dia harini . Tapi abang tak tau pulak lah siapa ? Kau siapkan jelah report tu , nanti hantar kat bilik papa .”

“Baik bos .” Aku terus ambik fail yang abang bagi tu . Siapkan apa yang patut .

Tup tap tup tap .  Dah pukul 2.35 . Aku dah gelabah nak siapkan lagi satu fail ! Gila ke ? Satu fail ambik masa 35 minit , dan sekarang dah pukul 2.35 , aku kena siapkan lagi satu fail dalam masa 25 minit !!!!

Gelabah aku siapkan , tengok jam dah 3.05 ! Matilah aku matilah aku ! Buatnya dalam bilik papa nanti tengah ada guest , malu je aku kena marah ! Jatuh saham wehhh .

3.08 . Aku dah siapkan dua fail tu . Betulkan rambut sikit , dan aku terus hantar pergi bilik papa . Nervous woii .

Knockknockknock

“Masuk.” Haish papa , cuba lembutkan sikit suara tu . Seramm nihh !

Masuk je , memang tepatlah jangkaan aku tadi . Papa ada guest , dua orang . Macam bapak dengan anak je ? Hmm . Anak dia handsome jugaklahh . Sakai , nak hantar report tapi sempat usha ! Teruk perangai !

“Err … Pa , ni report yang papa mintak tadi . Ada apa – apa lagi ?”

“Haihh , busy sungguh anak papa ni . Sabar dulu , ni , kenalkan Datuk Luqman dan yang handsome ni Irham . They are from AH Corporation. Datuk , Rayyan kenalkan, ini anak saya Iqrina .” Papa mula buat sesi memperkenalkan orang kat situ .

 Aku letak fail  tu atas meja papa , lepastu salam dengan diorang .

“Hi . I’m Iqrina .” Aku cakap waktu salam dengan Datuk and Rayyan .

“Ouh , ini ke anak Tan Sri yang masih single mingle tu ?” Sudahhh . Datuk ni apahal ?

Aku tengok papa angguk je . Lepastu pandang aku .

“Ye kan Iq ? Anak papa ni belum kena book dengan sesiapa kan ?” Hmm . Eloklah , papa pun komplot sama .

“Err… A’ah .” Waktu aku cakap tu aku nampak si Rayyan tu sengih . Ek elehh , taulah handsome . Tak payah nak sengih-sengih sangat lah kan ? Bantai dengan pasu ni jap gi !

“Eh pa , Iq pergi dululah . Kerja berlambak lagi atas meja . Abang buat sesi membuli Iq hari ni . Pergi dulu ye Datuk , Encik Rayyan ?”

Aku tengok diorang tiga-tiga dah angguk , aku pun angkat kaki . Pergi bilik , sambung kerja sikit . Pukul 3.30 nanti , baru turun lunch .

Tik tok tik tok. 3.29

Aku berhenti buat kerja , ambik handbag . Tak sempat aku nak bangun dari kerusi , ada orang ketuk bilik. Hekkkk . Tolonglah , bagilah aku rehat kejap woiii !!

“Masuk.” Tak semangat langsung aku jawab .

Aku turn on computer balik . Tak pandang langsung siapa yang masuk tadi , sebab aku dah agak dah , kalau tak PA aku si Ira tu mesti abang yang masuk . Nak tu lah nak ni lahh. Hesshhh !

“Nak apa pulak ni Ira ?  Report yang Encik Faresz nak tu , cakap kat dia saya siapkan esok . Saya tak makan lagi ni , kalau report lain , bagi kat saya lepas saya lunch ni . Lepa…” Aku confident yang masuk tu Ira sebab cara dia ketuk tu sopan .

Sekali aku pusing kepala tengok depan , hambekkk .

Orang yang aku ingat Ira tadi tu , rupanya Rayyan ! Apa ke jadahnya yang dia datang masuk bilik aku ni woii ?!

“Encik Ra.. Rayyan ? Sorrylah , saya tak perasan . Ingatkan PA saya tadi ? Have a seat .”

“Macam mana nak perasan , awak sibuk membebel pasal report tu report ni . Awak tak makan lagi kan ? Jomlah , saya teman awak .” Straight to the point gila dia cakap . Lepastu dia duduk dekat kerusi depan aku tu .

Aikk ? Apa jadah pulak ni ?

“Err.. Bukan Encik Rayyan sepatutnya dah balik ke ?” Aku tanya dia . Aku taktau lah macam mana muka aku sekarang ni . Malas dah nak kisah .

“Eh , tak lahh . Office saya dekat-dekat sini je . Daddy saya tengah lunch dengan Tan Sri , saya malas pulak nak join diorang , tu yang datang carik awak ni . Papa awak yang bagitau saya bilik awak dekat sini.”

“Banyak cakap rupanya Encik Rayyan ni ?” Aku cakap dengan selambanya .Takdelah , aku tanya berapa perkataan je , dia jawab macam nak buat karangan dahh . Lepas aku cakap tu , dia gelak . Comel .

“Tak payah nak berencik sangatlah . Panggil saya Rayyan je . Eh , awak lapar kan ? Jomlah, kita pergi makan .”

Aku pun angguk je. Waktu keluar je dari bilik aku tu , semua staff pandang semacam . Eh , busy body rupanya diorang ni ? Memandangkan aku ni dah biasa buat muka tembok, so aku buat tak tau je .

MAAFWhere stories live. Discover now