Terungkai

1.4K 51 0
                                    

BAB 10 –Terungkai-

"Eh , ni apahal aku rasa lain macam je dekat harga barang-barang ni ? Mahal gila bapak ahh ! Eh , jap jap." Aku dah mula cakap sorang-sorang dahh . Maklumlah , sekarang ni tengah kerja dekat account department . Tu yang asyik mengira duit je . Choiii !

Aku printscreen page tu . Lepastu jalan pergi bilik abang , kat atas . Naik tangga je nokks , menyihatkan badan ~ Bluekk :p

Knockknock

"Masuk." Poyo gila suara abang ni . Hiokhiokhiok .

Aku pun masuk . Lepastu letak kertas tu atas meja abang . Abang pandang aku pelik . Lepastu dia angkat kening kat aku .

"Macam ni ceritanya , cuba Encik Faresz tengok dekat sini , senarai harga untuk barang-barang yang kita order for the new project dekat Malaysia tu . Tak rasa macam mahal sangat ke ?" And , just for information , kitorang memang formal dekat dalam office .

Abang angguk . Lepastu dia buat muka pelik .

"And , ini jugak building yang runtuh tu . Sebab benda nilahh Tan Sri Mokhtar kena pergi Malaysia untuk tengok apa jadi dekat site tu kan ?" Huhh . Baru je hantar papa dekat airport semalam , dah rindu dekat papa .

"Yes , but can I know what's the main point that you're trying to tell me actually ?" Abang dah masuk dah mood workaholic dia .

"The point now is , sebelum ni pun kita ada ambik barang dari supplier yang sama , tapi harga tak pernah pulak mahal sampai macam ni ! Tender –tender sebelum ni lagi mahal dari yang ni , tapi kenapa harga yang diorang charge just biasa je . And , kalau tengok dekat market price , harga barang-barang ni tak sepatutnya cecah ke tahap ni .

 Kesimpulan yang dapat saya buat sekarang , antara faktor bangunan yang masih under construction tu boleh runtuh sebab barang-barang yang kita dapat dari supplier , tak berkualiti . Jadi , kalau boleh , sebelum company ni muflis sebab kena bayar saman yang menimbun . We should go through about it,semua barang-barang yang kita guna untuk buat bangunan tu , kita kena hantar pada pakar untuk disiasat .

Agree with me Encik Faresz ?" Aku pandang abang . Abang dah berkerut-kerut dahi macam berfikir .

"Yes , I'm totally agree with that idea . Barang –barang tu memang mahal . But , kita dah cooperate dengan Cemerlang Holdings ni dah lama , and sebelum ni , tak pernah ada kes barang-barang yang diorang supply tak berkualiti . Plus , Tan Sri Mokhtar was a best friend with the CEO . Takkanlah dia sanggup khianat kawan sendiri ?" Abang cakap .

"Yes , that's right , sebabtu kita kena hantar all those things to the specialist . Then , baru kita boleh buat conclusion . Kalau kita tak buat macam ni , alamatnya lingkuplah company ni . Takkan kita nak bayar saman bulat-bulat macam tu je . Lagipun , kita just design and buat bangunan tu , barang-barang yang kita guna semua kita ambik dari sana .

So , kalau ada pihak yang nak saman , dia takkan saman dekat supplier bahan ,dia akan saman dekat kita. Sebelum nasi jadi bubur , baik kita buat kajian teperinci lagi tentang hal ni . Lagipun , yang akan luluskan harga untuk bahan-bahan ni pun tak semestinya CEO kan ? Tak mustahil ada konflik dalam syarikat tu , ataupun , ada yang cuba songlap duit syarikat tu ." Aku cakap balik kat abang .

Abang angguk . Lepastu dia call dua tiga orang arkitek yang involve dalam projek tu . Malam ni kitorang gerak pergi Malaysia ! Oh my God . Not again ! Eh jap jap .

Cemerlang Holdings ! Ouh shit ! Itu company Rizqi lahhh ! Argh ! Sial ! Damn it ! Macam mana aku boleh tak ingat company yang aku pernah kerja dulu ?!!



MAAFWhere stories live. Discover now