Kembali

1.6K 57 0
                                    

BAB 6 –Kembali-

Masuk kali ni , dah 301 kali Rizqi call aku . Tipu kalau aku cakap aku tak nak angkat , tapi aku pun manusia . Aku ada ego aku sendiri . Tak semestinya lelaki je yang boleh ego tinggi melangit . Aku pun manusia  , tau erti cinta . Aduhhh . Sakitnya hati ni , dah rasa macam nak pecah , meletop je sekarang ni. Hmmh .

Ding dong ding dong

‘Ni siapa pulaklah yang datang rumah pagi –pagi buta ni ?’ Aku turun bawah , bukak pintu . Zara keluar kejap . Lepasni , aku nak tunggu limo . Aku bukak je pintu tu…

Hmm . Tahniahlah . Rizqi .

Aku nak tutup pintu , tapi dia tahan .

“Apa lagi ?” Wow , berapa lama aku nangis semalam ? Suara aku dah macam Ella dah ni !

“Awak nangis ? Saya minta maaf .” Jangan tertipu Sofea , tolonglah . Jangan tertipu lagi .

“Baliklah . Tempat awak bukan dekat sini .” Sekali lagi , aku nak tutup pintu , dan sekali lagi dia tahan .

“Kau rasa aku nak duduk sini lama-lama ke sial ? Nah , ambik barang-barang yang kau bagi kat aku ni . Aku tak nak simpan barang buruk ni semua . Kau , dengan barang kau ni dah sama je aku tengok . Jijik !” Dan sekali lagi aku tertipu dengan lelaki ! Dia campak je kotak barang tu , sampai terkeluar segala jenis teddy bear , t-shirt , mug pun ada .

Kali ni , aku kalah . Aku kalah dengan air mata aku . Untuk pertama kali , air mata aku jatuh depan Syed Rizqi Aliff . Barang – barang yang aku pernah bagi dekat dia ,dia campak macam dia buang sampah je ! Senang cerita , macam dia buang aku , macam tulah dia campak barang-barang tu .

Aku terduduk . Rizqi dah pusing , pergi dekat pagar . And , aku tak tau macam mana aku boleh nangis teruk sangat , sampai Rizqi yang dah nak masuk kereta pun boleh pusing tengok aku . Aku meraung kott?! Sakit hati campur dengan sedih , kecewa semua . Sampai tahap dah tak boleh tahan tu , tu yang sampai meraung !

“Perlu ke hina saya macam saya tak ada maruah ? Kalau benci sangat dengan saya , perlu ke datang sini konon macam nak pujuk saya , call saya sampai beratus-ratus kali, tapi awak makin menghina saya macam ni ?! Awak sengaja berlakon macam awak nakkan saya balik , padahal awak ambik kesempatan tu untuk terus caci saya ! Rizqi , sekarang mungkin awak boleh gembira sebab berjaya hina saya macam ni , tapi saya akan pastikan awak akan menyesal !” aku cakap sambil nangis . Cukup kuat untuk dia dengar . Rizqi senyum sinis .

“Eh , tak luak pun lahh kau ni .Kau ingat aku takut ? Apalah sangat orang miskin macam kau ni boleh buat ?! Perempuan macam kau ni , tepi jalan pun banyak . Dahlah miskin , jalang lagi ! Aku tak rasa bersalah pun lah kau cakap macam ni ! Ak….”

“Dah Rizqi ! Cukup ! Cukuplah , saya dah tak nak dengar apa-apa lagi ! Awak balik jelah , tak payah ludah lagi dekat muka saya ni . Pergi cari perempuan yang suci sangat tu !” Aku masukkan barang-barang yang terkeluar tu , lepastu aku masuk . Lepas aku dah masuk , Rizqi blahh .

Terima kasih Syed Rizqi Aliff. Awak dah buat saya sedar akan segala-galanya ! Saya harap satu hari nanti , awak pun akan sedar yang awak dah salah pilih orang untuk dijadikan lawan . Selangkah kaki awak pergi tinggalkan saya , saya akan terus berjalan tanpa hiraukan awak dekat belakang saya . Dan walaupun kita akan berselisih , saya TAK AKAN pernah kisah ! Awak dah mati dalam hidup saya Rizqi . Terima kasih sangat sebab kejut saya dari mimpi ni .

**********

Hmmh . Mana mak , adik dengan ibu ni ? Lagi 15 minit je nak masuk flight  ni .’

“Sofea !” Aku dengar ada orang panggil . Aku pusing belakang . Nampak Zara , mak dengan adik .

Aduhh . Beratnya hati nak tinggalkan diorang ni . Tapi 40% je . 60% lagi , aku masih bertekad nak balik Dubai . Aku dah tak sanggup nak duduk dekat sini lagi , lepas semua benda buruk yang datang kat aku ! Nasib baik Zara tak tau Rizqi datang rumah semalam , kalau tak mesti teruk aku kena bebel dengan dia .

MAAFWhere stories live. Discover now