BAB 18 –Aargghh !-
Alahai , macam mana ni . Sekarang dah pukul 7.30 . Dekat basement tu confirm dah tak ada orang . Haihh . Acane ni acane ni ? Alahh , redah je lahh . Selawat banyak-banyak . InshaAllah aku selamat . Aamiiin .
Aku terus masuk lif , tekan LG . Lif tu pun bergeraklah ke bawah.
4..
3..
2..
G..
LG..
Tingg !
Pintu lif terbukak luas . Aihh , tadi dalam lif tak ada lah takut sangat . Ni lif dah terbukak , seram pulak rasanya . Fuhh . Tarik nafas , lepas . Tarik nafas , lepas .
Aku langkah keluar dari lif . Kaki kanan . Aduhh , kenapa pulak rasa macam jauh je motor ni ! Aku terus jalan cepat-cepat . Aku tak taulah kenapa , tapi aku rasa takut sangat . Rasa macam ada orang ikut aku . Ya Allah lindungilah aku . Kalau ada orang serang aku kejap lagi , harap-haraplah aku dapat balas balik dengan bunga silat aku .
Dah sampai dekat motor , aku terus duduk atas sit . Kunci motor aku keluarkan dari poket lepastu terus masuk dalam tempat kunci tu , tak sempat nak pulas , ada orang tarik beg galas aku dari belakang ! Apa lagi , aku pun terjatuh dari motor . Nasib baik motor tu tak jatuh . Kalau tak , mati aku kena hempap dengan motor sendiri .
Tengah aku gosok-gosok punggung aku yang sakit sebab terhentak tu . Tiba –tiba , seorang .. lelaki mungkin , aku tak nampak , dia pakai topeng ! Dia tarik tangan aku , lepastu hentak aku kat dinding . Hmmppphh , tulang rusuk aku bukan macam starfish boleh tumbuh balik wooiii !
Aku tak boleh balas . Dia dah pegang dua-dua tangan aku . Jarak badan dia dengan badan aku hanya beberapa inci je . Aku boleh rasa dengus nafas dia dekat pipi aku .
"Apa kau nak jantaan !" Aku jerit sekuat hati aku . Aku cuba tarik tangan aku dari genggaman dia . Dia hentak aku kat dinding just pakai lengan je . Sakitt ! Abaaangg ! Rayyan ! Tooollloooongg !
"Sayang rasa baby nak apa ? Hmm ?" Dia jawab . Eh dia ni bersayang-baby segala , aku bagi babi nanti nak? Menyeru penampar nampaknya dia ni.
Disebabkan kaki aku free tanpa sebarang halangan, aku terus lutut kemaluan dia lepastu aku hantuk kepala aku kat dahi dia . Apa lagi , terduduk lah dia , sebelum aku blah , aku tendang dia sekuat hati aku . Lepastu aku tumbuk pipi dia , kiri kanan kiri kanan . Baru aku cepat-cepat pergi dekat motor , start engine lepastu terus ciaoo .
**********
Ya Allah ! Siapalah mamat tadi tu ? Suara macam kenal ? Tapi aku tak boleh recognize langsung ! Kenapa eh ? Aku campak beg galas aku kat tepi katil , lepastu aku capai towel , terus masuk bilik air . Jijik okay kena pegang dengan jantan tu ?!
Lepas dah settle bersihkan diri , mandi solat semua barulah aku landing atas katil . Tak sempat aku nak tarik nafas panjang , phone aku dah bunyi . Dah tau dah siapa yang call waktu-waktu macam ni .
"Hello Rayyan ."
"Hello sayang . Sorrylah saya tak dapat nak teman awak balik harini . Tiba-tiba banyak pulak benda nak kena buat . Maklumlah , daddy memang nak saya work hard untuk dapatkan tender tu ." dia jawab . Aku masih berteka teki , nak bagitau dia ke tak nak , kalau aku bagitau dia , dia mesti nak salahkan diri dia kalau ada apa-apa jadi dekat aku . Tapi kalau aku tak bagitau , rasa kurang selamat pun ada jugak . Macam mana ni ?
Rasanya aku masih boleh jaga diri kot? Lagipun aku tak cedera apaapa lagi, bukanlah nak tunggu cedera baru nak bagitau, tpaiaku taknak buat dia risau. So , rasanya tak payah bagitau dululah.
"Iq ? Are you there ? Marah dekat saya ke ?"
"Iq?"
"Ouh , hah ! Tak ada lah , saya just penat je. Banyak kerja lah dekat office tadi , ni pun , baru je dapat golek golek atas katil." Aku taktau dari mana datangnya ayat tu . Tapi , aku memang tengah penat sekarang . Ingat tak penat ke kena lawan pulak dengan jantan tu tadi , lepastu bawak motor laju gila macam jalan tu aku punya . Penat woo .
"Hmm , kalau macam tu takpelah. Esok saya jumpa awak dekat office , see you tomorrow my honeybee. Rest cukup cukup sayang. Tak sampai sebulan lagi awak dah nak ada orang teman tidur. Good night."
"Good night ." Aku balas . Lepastu, tak payah buat apa dah , mata aku terus tutup . Dan aku masuk ke alam mimpi yang tak seindah realiti . Sampai sekarang, aku masih fikir, siapa lelaki tadi tu? Suara dia memang aku cam, tapi aku tak boleh nak ingat siapa! Arggh!
YOU ARE READING
MAAF
Mystery / ThrillerDisebabkan dia , aku jadi kuat , aku jadi aku yang baru dan aku boleh tersenyum dan ketawa . Dan disebabkan dia jugaklah aku menangis , disebabkan dia jugak aku berjaya , tapi itu bukan bermaksud aku akan terima dia dalam hidup aku semula lepas maru...