Baru

638 18 2
                                    


Tak sempat aku nak plan rampas kunci rumah baru dari dia, dia dah tutup mata aku sebelum keluar lif. Adoi, sejak kahwin dengan dia, otak aku pun dah makin lembap. Dia pulak dah makin pandai buat orang terkejut terkejut gini sapelah yang ajar ni.

"Awak, saya tak nampak jalan ni wak." Aku merungut. Lemas weh, walaupun aku tak bernafas ikut mata.

"Saya pegang awak ni kan, takkanlah saya nak biar awak jalan menonong je. Sabar, dah nak sampai dah." Dia cakap sambil gerakkan aku ke kejap kiri kejap kanan. Ada sesekali dia saja lelong lelongkan aku.

"Manalah tau, awak bukan boleh percaya sangat pun."

"Eleehh awak tu lagi tak boleh percaya tau! Sabar jap, nak sampai dah." Dari tadi dia kata nak sampai dah masalahnya sekarang bila nak sampainya?

"Okay, dah. Open your eyes." Aku bukak mata perlahan – lahan. Silau beb.

"Surprise sayang." Dia cakap, kiss pipi kanan aku pastu letak tangan atas bahu aku.

Wow.

Lawa gila rumah ni. Penthouse. Aku tak tau siapa yang design, but I bet mesti Rayyan yang design. Dia ni berseni lain macam punya seni, agak agaknya kecik kecik dulu daddy sumbat buku seni kot dalam perut dia?

Modern decoration. Furniture semua colour hitam which is so my type, painted canvas dekat dinding. Ya Allah lawanyaaaa.

"A.. awak design semua ni ke?" Sampai gagap aku tanya dia. Dia pandang aku, senyum lepastu angguk perlahan. Dia bawak aku jalan ke depan sikit. Jalan dekat ruang tamu.

Aku tau dia memang akan beli rumah, tapi aku tak expect rumah macam ni. Ingatkan rumah biasa je, tak pun pindah je rumah bujang dia, tukar interior design so nampaklah macam orang dah berbini.

"Saya buat semua ni special untuk awak, lagipun saya tau, awak memang minat designing semua ni kan? Cuma takde peluang je nak tunjuk bakat terpendam awak tu." Wait, I never tell that to anyone before macam mana dia tau?

"Wait, how do you know that? Yeah saya minat tapi you know takdelah minat sangat but still adalah sikit." Dah tak betul dah ayat aku ni.

"You know I'm an observant right? Lagipun, kalau dapat wife cantik macam ni, mana boleh lepas pandang even sekejap. So, by the time saya dok perhati awak, I get to know so many things about you." Okay, aku tak tau lah pulak dia sesweet ni. Ingatkan sweet biasa biasa je.

Aku tak mampu nak reply apa – apa. Terkejut punya pasal, terus terkedu. Rayyan senyum je pandang aku. Sekarang ni dah mulalah bahasa mata, mulut dah tukar shift. Rayyan bawak aku tour satu rumah. Ada 5 bilik. 3 bilik air. Dapur boleh tahan besar. Ruang tamu sangat sangat sangat selesa. Balkoni pun ada dua, satu dalam master bedroom which is bilik kitorang. Lawa gila view dari balkoni.

1 bilik, kitorang buat jadi bilik untuk parents kitorang, in case dorang saja saja nak melawat anak menantu. 1 bilik, cam biasalah office kitorang sekali dengan mini library. Wardrobe dah ada sekali dalam bilik, so tak payah susah susah nak buat bilik wardrobe, kitorang ganti dengan bilik dobi. Lagi dua bilik, guest room.

Lepas tour satu rumah, aku lepak dengan Rayyan dekat balkoni.

"Sayang, thank you so much. Saya tak expect pun awak buat semua ni. Seriously, thaaankkss I'm so grateful to have you as my husband. I'm so happy." Aku cakap dekat dia. Dia senyum.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 21, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MAAFWhere stories live. Discover now