Err?

1.3K 53 1
                                    

BAB 15 –Err?-

"Ouhh , so awak dah setahun lebih lah dekat sini ?"

"Yupp ." Aku jawab , sambung makan . Maaflah , aku bukan jenis yang suka sangat bersembang sambil makan , lagi-lagi bila aku tengah kebulur macam ni !

"Tak plan nak balik Malaysia ? Jumpa family ?" Ouh , yea . Aku dah malas nak berahsia sangat sekarang ni , alang-alang dia dah tanya pasal aku . Baik cerita je semua . Tapi aku tak ada lah cerita pasal aku ni dah kena tebuk lubang tuu .

Memanglah aku suka kan menjatuhkan maruah diri aku sendiri depan lelaki ?!

"Entahlah . Sebab Rizqi tu memang kerja sana kan , malaslah nak terserempak dengan dia lagi . Kalau boleh , bayang dia pun saya tak nampak !" Aku cakap . Lamb chop aku dah habis . Licin ! Ini betul kebulur!

"Hmm . Kalau saya jadi awak , saya akan buat benda yang sama . And , lebih teruk dari tu kott ? Eh , cepat gila awak makan ? Saya tak habis lagi ?" Adoii Rayyan , kau tak kenal aku lagilahhh .

"Haish awak ni , nampak je senyapp . Banyak tanya jugak rupanya ? Saya memang macam ni lahh awak , kuat makan . Tapi , tak gemuk pun , berat je naik . Hmmm . Macam mana nak habis , dari tadi banyak sangat yang awak tanya dekat saya , makannya tak jugakk . Padan muka ." Aku cakap lepastu dua-dua gelak .

"Ouhh , pandai kutuk ehh ?" Dia cakap lepastu tarik hidung aku . Ehh , anak dara orang ni Irham oii .

"Hoihoii , jangan main hidung orang eh . Cepatlah makan , lambatlah awak ni . Makan macam perempuan dahh . Ni bukannya meja pengantin , yang awak nak makan beradab Encik Rayyan oiiii ."

Lepastu tiba-tiba dia diam . Aku dah pelik dahh . Pahal ? Dia letak garfu dengan pisau , lepastu dia pandang aku .

"Cuba awak bayangkan kalau memang betul-betul sekarang ni , kita tengah buat  reception , orang ramai – ramai . Flash merata-rata . Mesti seronok kan ? Di samping orang yang saya sayang." Gulpp. Kau apahal Rayyan?  Mabuk eh?

"Apa awak merepek ni ? Lambat lagilah , calon pun tak ada . Macam mana nak bayangkan ? Eh cepatlah makan , banyak sangat membebel lah awak ni !" Aku cakap . Lepastu , aku terus potongkan ayam dekat atas pinggan dia tu , aku suap kat diaa . Haa , masuk yang tu , baru empat suap dia makan ! Dari tadi dia asyik pot pet pot pet jee !

"Siapa ni Sofea ?" Suara siapakah ? Aku dongak sikit . Hmmm .

Sejak bila mamat ni ada kat sini nihh ? Semak je lahh ! Siapa lagi yang suka menyemak dalam hidup aku selain dari Syed Rizqi Aliff ??????? Tension ahh !

"Sorry sir , siapa awak ?" Rayyan pulakk .

"Tak ada kena mengena dengan kau lahh . Sofea , saya tanya awak siapa dia ni . Kenapa diam ?" Ek elehh, dah apahal tiba-tiba ? Setahu aku , aku dah tak ada apa-apa dah dengan jantan ni ?!

"Apa masalah dengan you Encik Rizqi ? Siapa dia sekalipun tak ada kena mengena dengan you lah . Apa yang you buat dekat sini ? This is my privacy ! Dengan siapa I nak keluar , dekat mana , tak ada kena mengena langsung dengan you ! So , just move aside !" Aku cakap . Waktu tu , bill dah sampai . Rayyan terus bayar .

Lepastu dia tak cakap apa , sekelip mata je , dia tarik tangan aku lepastu terus tinggalkan Rizqi kat belakang . Muka dia serious gila doe . Aku pulak yang seram menengoknya .

"Macam mana tiba-tiba je dia boleh muncul dekat sini ?" Rayyan tanya . Kitorang dah dalam kereta dah , tengah panaskan enjin kejap .

"Dia memang supplier bahan untuk company papa . Tak tau lah pulak dia ada kat sini harini ? Sorrylah dah rosakkan lunch awak harini . Kita pergi makan tempat lain jelah , awak mesti belum kenyang lagi kan?"

"Takpelah , awak dah suap tadi , terus rasa kenyang . Lagipun sekarang dah pukul berapa dah , marah pulak papa awak nanti saya hantar anak dara dia ni balik lambat ." Aih dia ni .

"Apa-apa jelah awak ni . Haa ? Dah nak hantar saya balik ? Aduhh , kerja bertimbun dohh ."

"Eh ? Awak ni , takpelah harini saya duduk je depan awak . So , awak bersemangat sikit nak buat kerja." Pulakk dahh ? Aku cakap apa tadi ?

"Bila pulak saya cakap awak kena duduk depan saya ?"

"Ouh , awak tak cakap eh tadi ? Sebab suara awak tadi macam tak nak je balik office . Manalah tau awak rindu kat saya kan ? So , bila ada muka handsome saya kat depan awak ni , semangatlah awak nak buat kerja. Kaannn ?"

"Merepek je dia ni lahh ! Dahlah , balik lah."

Dia gelak lepastu terus tukar gear , dan terus meluncur membelah jalan raya menuju ke bangunan Aisys Holdings .

**********

Masuuk je dalam bilik aku , dari pintu lagi aku dah nampak fail yang menimbun atas meja . Haihhh . Lifeless gila ahh . Balik lunch je dah kena sambung balik buat kerja .

Aku duduk je atas kerusi , ada orang ketuk pintu biilik . Aku mengeluh dulu baru panggil orang tu masuk . Jap lagi tengok , abang rupanya .Gedik pulak nak berketuk pintu bagai ! Puii !

"Apa kau nakkk ??" Aku tanya abang dengan muka yang tak bermaya . Lepastu dia buat muka macam ada bau kambing golek  dalam bilik nii . Ala ala muka orang lapar terbau ayam Kenny Rogers ? Haa , macam tulahh !

"Apa kau nak bang ? Jangan buat muka macam tu depan aku boleh tak ? Ada yang kena hempuk dengan fail kejap lagi ni kang !"

"Aku ada bau nasi minyak dohh . Kau bau tak ?"

Tukk . Melayang stamp pad yang tertulis nama  penuh ,aku tepat atas kepala dia . Head shot ! Padan muka ! Siot lahh ! Ni mesti dia tengok aku keluar dengan siapa tadi ni ! Mamat ni busy body betul !

"Kau keluar , sibuk je semak kat sini . Tak nampak fail dah menggunung atas meja ni ? Kalau kau nak tolong siapkan , duduk lah sini lama-lama ." Lepas je aku cakap tu , dia terus gelak . Siap golek-golek lagi. Lepastu , dia dah nampak muka aku macam singa betina , dia terus bangun balik , bukak pintu , blahh .

Tau takutt ?!!


MAAFWhere stories live. Discover now