BAB 11 –Hello!-
Woohoo ! Akhirnya sampai jugak kat KL ni ! Setelah hampir setahun tak jejak tanah tumpah darah ni , akhirnya impian termakbul jugakk .
"Iq , abang nak pergi toilet kejap , jaga beg-beg ni." abang cakap kat aku . Kawan – kawan seangkatan dengan abang , dari dekat Dubai , sampailah sekarang , tak bercakap sepatah haram pun dengan aku . Ouh ! Maybe pelik kott tengok abang rapat semacam je dengan aku ?
Haha ! Tapi diorang still tak tau yang aku ni adalah bakal CMO diorang ! Kahkahkah ! Err... Chief Management Officer je punggsss ~
Aku bawak keluar phone . Hmmh . Rindu pulak dekat Zara .
Tet tet tet tot tet . Call .
"Assalamualaikum Cik Zara ?" aku cakap.
"Waalaikumussalam . Err .. Siapa ni ye ?" amboi , aku baru tau kawan aku sorang ni ada budi bahasa ?
"Woi , belum sampai setahun lagi aku pergi , dah lupa dah suara aku ? Fine lahh . Macam nilah kawan kann ?" aku cakap . Konon – konon nak touching lahh kan ?
"Wait wait . Ini Sofea ke ?"
"Iqrina ." pembetulan .
"Ouh shit ! Woii , kau kat mana doe ? Rindu bagai nak gila dekat kau ! Bukan nak contact aku !" Hmm . Dia dah mula dahh .
"Lek lek , aku dekat airport ni . Balik Malaysia ni pun maybe seminggu je . Sebab kena ikut abang and ayah aku settle problem dekat site . Eh , aku ada banyak benda nak cerita dekat kau ni ! Sumpah banyak!" aku balas . Sebab aku baru teringat , Zara kan kerja dekat Cemerlang Holdings !
"Jumpa jom ! Kau set tempat ." semangat betul budak ni .
"Aku tak tau lagi lahh weh , schedule aku pack gila doe sepanjang seminggu ni . Tapi tengoklah macam mana , aku akan usahakan . Apa-apa aku rogerroger dekat kau eh ?"
"Alaa . Hmm . Takpelah macam tu . Nanti kau dah free , call aku !" Zara ni , kalau ye pun rindu , sabarlahh .
"Ye ye . Okay ,aku kena blahh . Assalamualaikum ."
"Waalaikumussalam ." Aku masukkan phone dalam beg . Abang pun sampai , then kitorang terus ambik limo , pergi hotel dulu . Petang ni , kitorang ada mesyuarat tergempar dengan papa pulakk . Busy busy .
**********
"Hmm , sampai jugak anak –anak papa ni ." Papa cakap waktu kitorang sampai dekat site . Teruk jugak lahh site ni . Bangunan yang dah naik 7 tingkat , runtuh . Like , what the hell ?!! Apa-apa pun aku tetap nak pertahankan yang company papa ni tak bersalah . Huhh .
"Eh, pa ada orang yang tercedera ke maut ke? Ada?" abang tanya. Aik? Aku ingat dia dah tau macam-macam . Rupanya dua kali lima je dengan aku .
"Buat masa ni , just ada dua orang je cedera . Sebab this building runtuh at 9 pm . Waktu tu diorang dah nak balik ." papa explain . Ooouhh .
"Anyway , this afternoon kita ada meeting with architect and CEO Cemerlang Holdings dekat office diorang . So , I want both of you to be there by 3 o'clock . Sekarang , kita just kena check apa yang patut dulu dekat sini . And , tengah proses untuk bersihkan balik runtuhan ni ." Haa . Ambik kau , mood kerja dia dah sampai . Macam – macam arahan dia bagi .
YOU ARE READING
MAAF
Mystery / ThrillerDisebabkan dia , aku jadi kuat , aku jadi aku yang baru dan aku boleh tersenyum dan ketawa . Dan disebabkan dia jugaklah aku menangis , disebabkan dia jugak aku berjaya , tapi itu bukan bermaksud aku akan terima dia dalam hidup aku semula lepas maru...