Menyampah

1.4K 51 2
                                    

BAB 12–Menyampah-

Alahaii , si Zara ni terhegeh-hegeh betullah . Aku bukannya boleh tunggu dia lama-lama , banyak lagi benda nak settle ni . Dah hampir 1 jam tunggu dia , tak muncul-muncul jugakk . Aku ambik phone dalam handbag , call Zara . Tak angkat . Huhh !

"Assalamualaikum , boleh saya duduk ?" Lohhh , siapa pulakk , aku dongak sikit . Dannnn , damn ! Rizqi ! Macam mana dia boleh tau aku ada dekat sini ? Dia tengok aku dah macam agak-agak tak berapa nak selesa tu , dia terus je duduk . Maklumlah , ex dia dulu kan memang tak malu , sebab tu dia pun sama , tak malu !

"Sampai bila awak nak lari dari saya ni ? Awak tau tak betapa saya rindukan awak ? Bila saya tanya Zara , dia tak nak jawab , dia siap resign lagi . Rupa-rupanya , company yang saya cooperate selama ni , company papa awak . Sofea , saya betul-betul terkejut tengok awak semalam . Saya baru rasa yang saya dah bol...."

"Apa yang you merepek ni Encik Rizqi ? Lari ? Rindu ? Apa benda ni ? I tak faham ." Bodoh ke apa dia ni ? Bukan ke aku dah cakap dulu , 'kalau kita terjumpa lepasni , anggaplah kita tak pernah kenal LANGSUNG' . Yang dia datang-datang terus membebel tak tentu pasal ni dah kenapa ?!

"Sofea , tolonglah jangan seksa saya macam ni . Susah sangat ke awak nak faham yang saya ni masih menunggu awak ? Saya masih sayangkan awak Sofea , ingat senang ke saya nak lupakan awak lepas 5 tahun kita bercinta ?"

"Kita pernah bercinta ke ?" Aku tanya dia balik . Muka dia dah bertukar . Sumpah aku cakap mamat ni memang bodoh .

"Kita pernah bertunang Sofea . Cuma saya je yang bodoh , mengsia –siakan kehadiran awak dalam hidup saya ." Haa , mengaku pun diri kau tu bodoh .

"I bertunang dengan you ? Lawak antarabangsa apa lah yang you pakai ni Encik Rizqi ? Dahlah , I tak ada masa nak layan jokes you . Banyak lagi kerja yang I nak kena settle ." Aku angkat je handbag , dia terus pegang tangan aku suruh duduk balik .

Aku yang dah macam kena renjatan eletrik ni rentap tangan aku and terus duduk balik . Bekas tempat dia pegang tangan tu , aku gosok kasar. Mata dia aku renung dalam-dalam .

"Kau jangan berani nak sentuh aku lepas kau dah panggil aku perempuan jalang eh Rizqi ! Lepas kau dah sesuka hati maki hamun aku depan public , sekarang , bila aku muncul depan kau as anak Tan Sri , at the same time as client kau , suka-suka hati kau je nak cakap kau rindu aku lah apa lah !

Aku tak pernah kisah even kita pernah berkahwin sekalipun , aku tak akan pernah terima kau semula dalam hidup aku lahh !" Kan baran aku dah datang ! Lepas aku cakap tu , aku terus ambik beg , bangun. Tak sempat nak langkah , aku terlanggar someone . Lelaki . Aku dongak . Hmmh , baguslah . Abang .

"Kenapa ni ? Apahal mata berair ?" Abang tanya . Bapak serius ahh suara dia . Aku tak tau macam mana , aku terus peluk abang lepastu nangis . Again .

Abang leraikan pelukan aku , dia pergi dekat Rizqi , lepastu tarik tangan Rizqi . Suruh ikut dia . Aku yang baru habis nangis ni , agak petak . Tapi , aku rasa abang nak bawak kitorang pergi tempat tersorok sikit kott ? Maklumlah , aku tengah nangis dekat dalam Secret Recipe kott ? Nasib baik tak ramai orang sangat .

"Apahal ni ?" Abang tanya . Aku tak taulah dia tanya kat siapa , aku ke Rizqi ?

"Sa.. say.. saya cuma nak mintak maaf dengan Sof.. Sofea." Hambekk ! Gagap terus kau ! Amboi , depan aku tadi bukan main kau cakap rindulah apa lah , yang ni tiba-tiba cakap nak minta maaf pulakk . Dasar lelaki hipokrit !

"Mintak maaf untuk apa lagi Rizqi ? Aku dah tau dah apa yang kau dah buat dekat adik aku ni , kalau aku kat tempat dia pun , aku akan buat benda yang sama . Kau jangan jadi bodohlah . Lepas kau dah panggil dia pelacur , kau dah hina dia sedap-sedap , sekarang senang-senang je kau nak minta kaaf kat dia ? Bro , kalau nak berfikir guna kepala otak , bukan kepala lutut .

Kau ingat aku nak bagi ke adik aku ni hidup dengan lelaki jahanam macam kau ? Kau tak tau apa-apa dalam sejarah hidup dia , so kau tak ada hak nak hina dia . Jaga je tepi kain kau , jangan sibuk nak jaga tepi kain orang . Lagi satu , jangan lupa bayar saman eh ?" w e i r d o . First time , aku tengok abang sound orang depan aku . Dan .. AWESOME ! Sumpah , aku suka gila dengan ayat abang tu !

Aku tengok muka Rizqi dah macam tenuk terlepas dari zoo doe ! Ada macam marah , sedih , kecewa , macam-macam lagi lahh ! Ahh , aku kisah ? Of course not !

"Abang sa.." Tak sempat dia nak cakap , abang potong balik .

"Wow wow wow , siapa abang kau ni ? Kau dah buat adik aku nangis bagai nak gila , sekarang kau nak panggil aku 'abang' ? Lawak gila lah kau ni ! Aku tak kisahlah , dalam office ke luar office ke ,aku nak kau panggil aku Encik Faresz . Faham ?" Eh eh , demand tinggi pulak abang aku ni . Banyak pulak soal dia . Aku yang tadi tengah nangis , terus takde air mata keluar dah . Buat troll face adalahh .

"Encik Faresz , saya harap sangat Sofea dapat maafkan saya . Lepas apa yang saya dah cakap pada dia dulu , saya tak bermaksud nak cakap semua benda-benda tu . Saya dapat tau lepas saya dah paksa Zara cerita dekat saya , itupun dia marah saya , maki saya lempang saya lepas saya jelaskan apa yang saya dah buat pada Sofea .

Sofea , saya betul-betul menyesal dengan tindakan saya dulu . Sekarang saya dah kehilangan separauh dari nyawa saya . Tolonglah Sofea ." Aduhaii . Mamat ni memang tak faham bahasa ke ? Aku dah cakap taknak tu taknak lahhh !!!!

"Kau kenal aku kan ? Bila sekali aku kata no , it's mean no ! Tak faham ke ? Eh , aku tak kisahlah kalau kau dah tau benda betul ke apa ke ? Kau dah lupa ke ? Kan aku dah cakap , walau kau menangis air mata darah sekalipun dekat depan aku , aku tak akan terima kau semula dalam hidup aku ! Blahh lah !" Aku cakap tepat-tepat depan mata dia . Lepastu , aku terus tarik tangan abang . Balik . Menyampah aku mengadap muka si jahanam tu !



MAAFWhere stories live. Discover now