BAB 22
Elok je aku baru keluar bilik air , phone terus bunyi . Memandangkan aku malas nak marathon pergi kat tepi katil tu , so aku biar je dia berbunyi . Gi pakai seluar dulu , barulah aku melompat atas katil balik . Tengok screen , rupa rupanya Rayyan . Laahhh , aku lupa pulak aku dah jadi bini orang . Aku call dia balik .
"Hello ?"
"Sayang , asal tak angkat saya call tadi ?" Amboi , macam nak marah je bunyinya.
"Baru keluar bilik air lah . Subuh subuh dah call ada apa ?" Straight to the point , kan senang.
"Rindulah . Awak siap pukul berapa ?" Lahaii dia ni . Aku fikir apalah tadi .
"Hek elehh . Entah , tengoklah mak andam becok tu datang pukul bape , kalau awal dia datang , awallah saya siap . Lek lu majlis pukul 2 kot , sekarang baru 6 30 . Saya nak tolong mama buat breakfast ni , nanti kita jumpa eh ?"
"Okay sayang. Masak sedap sedap , tinggalkan untuk saya sikit. Bye , love you!"
"Love you too!"
**********
Well well well . Harini lah hari yang dinanti nanti sepanjang hidup aku . Setelah 24 tahun setengah hidup tanpa seseorang yang dinamakan suami , akhirnya harini aku dah pun berada di hari perkahwinan aku sendiri .
Yeah , macam aku dah cakap , majlis semua kitorang buat kat Dubai . Tengoklah kalau free , rajin , aku buatlah kat Malaysia . Rasa macam baru je semalam aku habis SPM tapi tengok tengok sekarang dah nak kahwin dah . Cepat betul masa berlalu .
Alhamdulillah , Allah pertemukan aku jodoh dulu sebelum ajal . Allah nak bagi aku rasa apa perasaan dan tanggungjawab seorang isteri . Harap harap aku dapat jadi isteri yang boleh sama sama membantu suami aku untuk bawak keluarga kami ke syurgaNya nanti . Amiiin .
"Eh Iqrina , apa I nak buat dengan muka you ni ? Flawless beno . Jealous makk !"
Alahai sebelum ni dia jadi makeup artist kat Malaysia tu takde ke yang flawless . Ey sotong ni ada aku tampo japgi ni kang .
"Heyy tepek jelah apa apa kat muka I ni . Banyak pulak bunyi !" Aku balas sambil tangan sibuk scroll Instagram . Malas nak melayan nyah sorang ni . Dari tadi asyik membebel , rasa nak sumbat je mulut dia dengan berus apa benda entah dalam beg makeup dia yang sama besar dengan luggage aku .
Aku tunggu Rayyan call tapi takde pulak . Whatsapp pun takde . Tengah siap lah kot .
Aku tengok jam dah pukul 12 30 .
"Iq ? Dah siap ke ?" Mama tanya . Bila entah dia masuk bilik aku pun tak perasan .
"Entah ma , tanyalah orang yang buat ni ."
"Dah siap ke zen ?" Oh Zen ke nama dia , aku tak tau pun .
"Em lagi sikit je ni . Lepas ni saya buat rambut dia , lepastu dah boleh pakai dress , final touch up then siap !" Semangat dia cakap dekat mak aku , siap flip hair lagi .
"Okay . Cepat sikit eh , dah 12 30 ni , kita kena gerak pergi dewan pukul 1 15 ." Mama bagi arahan lepastu terus keluar bilik .
"Ha ! Dengar tu , cepat sikit jangan nak menyanyi nyanyi bebel bebel je kerjanya !" Aku tambah.
"Eh I taulah ! Ni kerja I !" Dia cakap lepastu ambik berus tu pastu tepek kuat kuat kat muka aku .
"Ey kau ni main kasar ni , aku siku kau ni kang !" Aku tepuk meja . Alah . Bukan kuat pun , acah je .
YOU ARE READING
MAAF
Mystery / ThrillerDisebabkan dia , aku jadi kuat , aku jadi aku yang baru dan aku boleh tersenyum dan ketawa . Dan disebabkan dia jugaklah aku menangis , disebabkan dia jugak aku berjaya , tapi itu bukan bermaksud aku akan terima dia dalam hidup aku semula lepas maru...