Als ik de volgende ochtend wakker wordt, kijk ik eerst rustig op mijn mobiel. Dan schiet me opeens tebinnen dat ik post krijg vandaag. Ik kleed me aan en ren naar beneden, naar de lobby van het hotel.
"Is er misschien post gebracht voor mij?", vraag ik aan de man achter een balie. Hij zoekt wat en schudt zijn hoofd. "Nee, sorry. Misschien vanmiddag." Ik zucht. "Bedankt," antwoord ik en loop naar boven.
"Waar was je? We gaan ontbijten," zegt Louis als ik hem tegenkom op de gang. "Ik vroeg of er post was," zeg ik. Ik pak snel mijn mobiel uit mijn kamer en loop achter de jongens aan. "Post?", vraagt Louis. "Je kijkt nooit of er post is." "Het is vast zijn geheime liefde!", zegt Harry plagerig. Ik rol met mijn ogen. "Nee, nee. Ik wilde gewoon weten of er misschien fanmail gestuurd was. Het zou zonde zijn als we die hier achterlaten." Ze kijken me aan alsof ze me niet geloven, maar gelukkig gaan ze er verder niet over door.
Na een interview komen we terug in het hotel, nog steeds is er niets gebracht. We hebben nu een uur pauze, daarna hebben we nog een interview voor een of ander Frans tijdschrift en daarna gaan we door naar Spanje. Ik loop naar mijn kamer en kijk nog even op mijn mobiel, tot er opeens op de deur geklopt wordt.
"Niall Horan?", vraagt de man in de deuropening. Ik knik en kijk verrast naar de envelop in zijn hand. "Er was toch post," zegt hij en geeft de envelop aan mij. Aan het handschrift te zien is het van Jess. "Bedankt," zeg ik en de man loopt weg.
Dear Niall,
Ze zeggen dat als je dood gaat, je leven voor je ogen voorbijflitst. Dat alles als een film wordt afgespeeld. Ik hoop dat dat niet voor mij geldt. Dan zou ik mijn vreselijke leven opnieuw moeten zien, alleen dan versneld. In mijn geval zou het een straf zijn, om me te laten zien dat ik gefaald heb. Misschien omdat het mijn schuld is dat Sophie niet meer leeft.
Zou dat een reden zijn? Zou iedereen van me walgen al voordat ze me kennen, omdat ik haar had kunnen redden? Als ik gewoon mijn telefoon opgenomen had, had ze nu nog geleefd.
Zucht, genoeg van dat dramatische gedoe. Hoe gaat het met jou? Is het leuk in Frankrijk? En heb je de trend gezien op twitter? #NiallWeLoveYou? Ik zei toch dat er veel mensen zijn die van je houden. Misschien wist je dat al lang, maar dan heb je nu bewijs. We love you :)
Tot morgen, Niall. Ik hou van je.
Liefs, Jess ♥
Ik denk na. Wie zou Sophie zijn? En waarom is het haar schuld dat ze dood is? Ik hoop dat dat morgen in de brief staat.
Ik merk dat deze brieven me echt bezig houden. Als ik wat in mijn mentions kijk op twitter, merk ik dat ik ze eigenlijk helemaal niet lees. Er spoken allemaal vragen door mijn hoofd.
Ik kan nu al niet wachten op morgen.
______________
3 votes voor hoofdstuk 3? :)
JE LEEST
20 letters to Niall
FanfictionAls Niall weer fanmail leest, zit er 1 brief tussen die hem echt raakt. De brief is van Jessica, die belooft om de dag later weer te schrijven. Dat doet ze, twintig dagen lang. Maar in de twintigste brief staat iets heel vreemds. Niall moet haar vin...