Dear Niall,
Het onmogelijke is gebeurd.
Spencer was er vandaag. Ik kon in haar ogen zien hoe moeilijk ze het vond, maar ze was er. Ze is ongeveer vier uur gebleven.
Ik was trouwens in de vorige brief vergeten te vertellen wie Spencer is. Spencer is de zus van mijn buurjongetje. Of was de zus, eigenlijk.
Maar goed, nu het onmogelijke: ze is een directioner! Ik had haar echt nog nooit over jullie horen praten, laat staan dat ze had verteld dat ze posters had en andere dingen met jullie gezichten erop. Vandaar dat ik bijna een hartaanval had (gelukkig was ik toch al in het ziekenhuis) (dat was heel erg slecht sorry) toen ik zag dat ze een notitieboekje van jullie in haar tas had. Toen ze even naar de wc ging heb ik het gepakt (ik had geen kwade bedoelingen, ik zweer het, ik wilde alleen de foto zien) en zag toen dat het haar dagboek was. Ik heb het snel teruggestopt, maar vanaf dat moment wist ik dat we vriendinnen moesten worden. We hebben elkaar nodig.
Ik heb niets gezegd over wat ik had gezien. De hele dag, en misschien wel mijn hele leven, had anders kunnen lopen als ik dat wel had gedaan. Ik denk dat ik dan nog iemand had kunnen toevoegen aan de lijst met mensen die mij haten. Want zeg nou zelf, niemand wil dat iemand je dagboek leest. Of je elkaar nou al sinds je geboorte kent of niet.
Ik ga haar de volgende keer vertellen dat ik een directioner ben. Misschien dat ze dan zegt 'Ik ook!' en dan doe ik alsof ik heel verbaasd ben. Of ze zegt niets, dat kan ook. Dat zou betekenen dat ze niet wil dat ik dat weet, of dat ze me niet vertrouwd.
Spencer was altijd een van de populaire meisjes. Ze had veel vriendinnen en ze werd voor elk feestje uitgenodigd. Ik denk dat dat nog iets is wat ons verbindt: zo was ik ook.
Ik kan het me nu niet meer voorstellen, maar ik was ook best populair. Ik was vrienden met zo'n beetje de hele klas. We zijn allebei onze populariteit kwijtgeraakt nadat Sophie en mijn buurjongetje waren overleden. Allebei omdat we een trauma hadden en daarom veel minder zeiden dan eerst; bij mij ook omdat ze denken dat het mijn schuld is. Het probleem is dat het ook mijn schuld is.
Wat denk jij, Niall? Denk je dat het me lukt om eindelijk weer een vriendin te hebben?
Lots of love,
Jess ♥
Het duurt even voor ik me realiseer dat ik een enorme glimlach op mijn gezicht heb. Het kan me niets schelen; ik ben blij. Deze brief heeft me echt blij gemaakt.
Reden één: Ze heeft humor. Ze heeft me laten zien dat ze humor heeft, en dat ze een leuk meisje is. Daarmee heeft ze bewezen dat iedereen die haar 'haat' niet goed bij zijn/haar hoofd is.
Reden twee: Ze heeft een nieuwe vriendin. Ze hebben hetzelfde meegemaakt, waardoor elkaar goed kunnen helpen. Misschien dat Spencer haar kan helpen om uit het ziekenhuis te komen.
***** Zayn's POV *****
We staan op het podium One Way Or Another te zingen. Op de een of andere manier is iedereen een stuk blijer vandaag. We zijn altijd heel enthousiast op het podium, maar vandaag is alles extra blij. Ik denk dat ik wel een verklaring heb: Niall is blij.
Niall sprong altijd al hyper rond op het podium, tot vorige week. En als Niall blij is is iedereen blij; hij heeft een soort blije aura om hem heen hangen. Maar het probleem is, als Niall somber is, zijn we allemaal somber.
Ik weet niet wat er opeens gebeurd is, maar ik weet zeker dat het iets met de brieven te maken heeft. Er stond waarschijnlijk goed nieuws in wat hem weer blij gemaakt heeft.
We rennen naar backstage om ons snel om te kleden. "Ik ben blij dat je terug bent, bro," zeg ik tegen Niall als de andere drie snel wat water halen. Hij glimlacht. "Ik ook," zegt hij. "Heeft het met de brieven te maken?" vraag ik. Niall knikt. "Er gebeurd eindelijk weer iets leuks in haar leven," zegt hij en rent het podium op.
Ik grinnik. Het gaat dus om een meisje. Er is een meisje, waarschijnlijk een fan, die hem steeds brieven stuurt. Blijkbaar zijn het sombere brieven, waardoor hij somber werd. Nu stond er dus iets leuks in, wat hem blij maakt. Het liefst zou ik nu naar de anderen gaan om mijn ontdekkingen te vertellen, maar ik houd het voor mezelf. Hij vertrouwt me, anders had hij nooit gezegd dat het over een meisje ging.
_________________________________
7 votes voor een nieuw hoofdstuk? :)
JE LEEST
20 letters to Niall
FanfictionAls Niall weer fanmail leest, zit er 1 brief tussen die hem echt raakt. De brief is van Jessica, die belooft om de dag later weer te schrijven. Dat doet ze, twintig dagen lang. Maar in de twintigste brief staat iets heel vreemds. Niall moet haar vin...