Niall's letter to Jess [epiloog]

1.4K 124 83
                                    

Dear Jessica,

Het spijt me. Het spijt me dat ik niet op tijd was om je te redden.

Ik vraag me wel eens af of ik je had kunnen redden. Als ik toen een dag eerder gekomen was, had je dan nog geleefd? Dat zullen we nooit weten. Misschien had ik je niet kunnen helpen.

Het is nu precies een maand geleden. Ik denk nog vaak aan je, Jess. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met je ouders, maar ze zijn spoorloos verdwenen. Grace heb ik ook niet meer gezien. Ze gaf wel om je, denk ik. Ze ging weg net voordat ik je vond, waarschijnlijk omdat ze een berichtje had gekregen dat je daar lag. Ik denk niet dat ze je wilde zien, zo levenloos op de grond.

Ik hoop oprecht dat je nu gelukkig bent. Misschien ben je bij Sophie, of misschien moet je haar nog vinden. Het kan ook zijn dat je helemaal niets merkt. Ik hoop dat waar je ook bent, dat je op een betere plek bent dan deze aarde. Je had gewoon heel erg pech hier. Je dacht dat het je eigen schuld was, maar dat was niet zo. Het is niet jouw schuld dat Sophie overreden werd en het is ook niet jouw schuld dat de pesters je pestten. Je was echt een mooi meisje, Jess. Helaas heb ik het je nooit kunnen zeggen.

Ik wil je vertellen dat je gemist wordt, Jess. Door je ouders, door Grace, door mij en ook door Spencer. Wees niet bang dat je ooit vergeten zal worden. De jongens en ik hebben je gevolgd op Twitter en de situatie een beetje uitgelegd aan de fans. Ik kon niet al je dromen waarmaken, maar je kan in ieder geval één droom afstrepen. Misschien zal je nooit weten dat het je gelukt is om 5/5 te halen, misschien ook wel.

Ik wil je bedanken voor alles wat je voor me gedaan hebt. Nu de jongens en ik weten in wat voor situatie onze fans kunnen zitten zijn we veel beter op gaan letten. We praten meer met iedereen, zodat we weten dat het goed gaat. Op deze manier ga je misschien wel iemands leven redden, of in ieder geval gelukkiger maken. Misschien heb je dat al gedaan.

Jouw levenswens is misschien niet uitgekomen, maar op deze manier heb je er wel voor gezorgd dat de levenswensen van anderen uitkomen.

Je had er alleen niet voor hoeven sterven.

Ik weet niet of je het zou vragen als je nog had geleefd, maar het gaat goed met me. Ik heb op dit moment een geweldig leven en ik ben heel dankbaar dat ik dit mag doen. Je hebt me nog dankbaarder gemaakt dan ik al was, nu ik weet hoe het ook had kunnen lopen.

Het is vreemd, om twintig dagen elke dag een brief te lezen en dan na de eenentwintigste dag de schrijfster van de brieven gewoon te vergeten. Ik zal je nooit helemaal vergeten, maar ik zal je toch achter me moeten laten. Ik krijg je niet meer terug, wat ik ook doe.

Ik zal beloven altijd te blijven lachen, als jij me belooft hetzelfde te doen. Ik weet niet waar je bent en of je überhaupt wel kán lachen, maar beloof me dat je blijer met jezelf bent dan je hier op aarde was. Je hebt een mooi en gelukkig leven na de dood verdiend.

Rust zacht, mijn lieve Jessica. Ik hou van je.

Love,

Niall

___________________________________________

Dit was dan echt het einde.. :(

xoxo

20 letters to NiallWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu