Přijedu domů a vidím, že mamka má už nakoupené krabice a bedny na stěhování.
„Ach jo," vzdychnu smutně. Mamka se na mě podívá a chce se mě na něco zeptat, ale někdo jí zavolá. Odejdu do svého pokoje a sednu si na postel. Vezmu si fotku mé třídy a smutně se na ni podívám.
„Budete mi chybět," řeknu a vezmu si mobil.
Všichni z naší třídy mají Facebook, tak se rozhodnu jim napsat, že se stěhuju. Pak mi všichni odepisovali proč se stěhuju a kam se stěhuju. Byl to hrozný pocit.
„Susan, běž s Jesmin ven," zavolá na mě mamka.
„Jo, a nechtěla by ses se mnou projít?" zeptám se.
„Tak jo," nakoukne mamka do mého malého pokoje, kde jsem měla jenom postel, skříň, stůl a krabici s plyšáky.
„Neboj. Jak budeme bydlet v novém domku, tak budeš mít větší pokoj," řekne mi mamka. Připravím Jesmin a jdu s mamkou ven. Šly jsme se projít do parku. Děti si hrály na průlezkách, běhaly všude okolo a bavily se. Sice nemám ráda malé děti, ale tohle místo mi bude chybět. Povzdychnu si a podívám se na mamku. Mamka se na mě usměje a obejme mě, aby mě trochu uklidnila. Po chvilce si to míříme už domů.***
Je další den. Vstanu a vidím, že mamka přišla z venku.
„Byla jsi s Jesmin?" zeptám se.
„Ano, snídaně čeká na stole," řekne mi mamka. Jdu ke stolu a nasnídám se. Pak po sobě uklidím a jdu se převléct.
„Mami? Dneska ještě půjdu na koně, ano?" oznámím mamce.
„Ale pak mi zavolej a vezmeme už věci od Laili," řekne mi mamka.
„Dobře," kývnu na mamku. Vezmu si věci a jdu k autu. Mamka nastartuje auto a pomalu se rozjede směrem ke stájím, kde mám svého koně. Když přijedu, jdu rovnou do šaten se převléct a vzít si nějaké věci. Pak si to mířím do sedlovny, ale kamarádi mě zastaví.
„Ahoj, Susan. Dneska jsme chtěli jet na piknik. Nechtěla by jsi jet s námi?" zeptá se Kiki.
„Tak jo. Alespoň to bude super poslední den tady ve stáji," řeknu smutně.
„Ty už zítra odjíždíš?" zeptají se mě.
„Ne, jenom zítra tu nepřijdu, protože musím balit. A pozítří si jedu pro Lailu," řeknu znovu smutně. Kamarádi se také zatváří smutně. Po nějaké chvíli, co jsme byli všichni mimo jsme se konečně probudili a šli do sedlovny si vzít vybavení pro naše koně.
„Ahoj, holka. Dneska pojedeme na poslední vyjížďku s kamarádama," řeknu Laile a ona frkne. Otevřu její box, postarám se o ní, nauzdím a nasedlám, vyvedu ji ven ze stáje a nasednu na ni.
„Tak co? Jedeme?" zeptá se Martin.
„Jo," odpovíme všichni sborově. Vjedeme do lesa a jedeme k rybníku, kde nikdo nechodí. Uděláme si tam místo, kde budeme mít piknik. Dojedeme na místo a sesedneme z koní.
„Kdo vzal deku a piknik?" zeptám se.
„Já," odpoví Keren. Roztáhneme deku a dáme na ní pití a jídlo. Usadíme se a začneme si povídat a jíst.
„Susan? A kde se vlastně stěhujete?" zeptá se Kiki.
„Do Green Hils," odpoví všichni na Kiki.
„Aha. Tak mi asi něco uteklo," řekne Kiki a usměje se.
„Budu chodit do do Greenhilské školy, což je místní a prospěšná střední škola a Laila bude v Greenhiltské stáji," řeknu a v tu chvíli si uvědomím, že stáje z Green Hils jsou hodně úspěšné v závodech a sakra nádherné.
„Počkat! Ty budeš jezdit za Green Hils?!" uvědomí si to všichni zaskočeně a nadšeně.
„Teď jsem si taky uvědomila, že to tak nejspíš bude," uchechtnu se a ukousnu další sousto sendviče.
„Vše se tam jmenuje po slovu Green? To je divné," řekne Karen, která moc nevnímala a neuvědomila si, co jsem řekla za další větu. Všichni jsme se začali smát, jak je Karen mimo a uvažuje nad nevím jiným, ale měla pravdu, divné to je.
Byl konec pikniku a my jsme sbalili všechny věci a vydali se zpátky do stáje. Když přijedeme, tak nechám sedlo na dveřích od boxu a jdu se převléct a zavolat mamce, ať přijede, abychom mohly zabalit všechny věci ke stěhování.„Ahoj, mami. Přijedeš teda?"
„Jo a kde jsi?"
„Ve stáji."
„Dobře, tak tam čekej. Hned přijedu, ahoj."
„Ahoj."
Položím mobil a čekám u boxu. Konečně přijela mamka.
„Ahoj," pozdravím mamku.
„Ahoj. Tak, začneme? Dej sedlo a ostatní věci do kufru, pomůžu ti," řekne mi mamka.
„Ne, to je dobré," odmítnu její pomoc a nechám ji, ať začne nakládat ostatní věci do auta. Když naložím všechny věci, s mamkou odjedeme domů. Přijedeme domů a věci na koně dám do obrovské bedny, kde bylo napsáno „Laila". Odložím si věci a jdu se osprchovat. Pak se navečeřím a uklidím si po sobě špinavé nádobí. Po té si to mířím do koupelny a dodělám večerní hygienu. Jdu pak do pokoje si už lehnout, protože jsem po dnešku vyčerpaná. Jesmin se snaží skočit na mojí postel, ale nejde jí to, tak ji vezmu a položím na postel, kde si lehne vedle mě a přitulí se. Zhasnu světlo a během pár minut usnu do hlubokého spánku.
ČTEŠ
Koně a já
General FictionSusan se svou mamkou žila šťastně v jednom městském paneláku. V den, kdy Susan měla ve škole vysvědčení se dozvěděla, že se její mamka rozhodla s ní přestěhovat do města Green Hills. Susan byla smutná, tak se svými kamarády, kteří taky jezdí na koni...