Hoofdstuk 1

456 32 5
                                    

De nieuweling.
De avond voor de grote dag.

Amina was het beu in haar vorig school dus haar ouders hebben besloten om haar naar een ander school te laten gaan.

3uur 'S nachts. Mama? Jaa? Schrok de mama. 'Ik kan niet slapen' Dat is normaal het is morgen een grote dag voor jou, ga naar beneden en maak wat warme melk en daarna zal je wel slapen. Amina deed wat haar mama heeft gezegd.
En ze viel als een blok in slaap. 'Alarm ging af om 6uur' Amina liet haar alarm even rinkelen. Na 10 minuten heeft haar mama haar wakker gemaakt. ' Ja word nu maar wakker of je komt te laat op je eerste dag' Met moeite stapte Amina uit haar bed. 'pff even een snap plaatsen' GM omw new school' 8:00 Amina arriveerde op haar nieuwe school toen ze opeens een jongen zag aan het schoolpoort 'ehm is dat niet Furkan?' (Fluisterden ze in haar zelf) ze kon het niet laten en ging naar de jongen het vragen. 'Ela mag ik even iets vragen?' Meteen een antwoord 'heey ja hoor vraag maar. Ik vroeg me af ben jij Furkan? 'Ik Furkan? Nee hoor ik ben Ilias. Hmm je lijkt heel hard op een jongen die ik ken. 'Nou nee ik ben Ilias aangenaam wie mag deze schoonheid zijn? 'Hehe Ik ben Amina' Wel hallo Amina je bent hier nieuw in deze school he? ' Ja inderdaad zei ze fluisterend terwijl ze een groep jongens zag afkomen 'Euhm ik moet gaan tot nog eens' en ze liep weg. Ilias wist dat er iets mis was en volgde Amina. 'AMINA' riep Ilias wacht ik ga mee je weet trouwens niet waar je heen moet alles is nieuw voor jou. Amina stopte even en samen gingen ze naar de speelplaats. Wel vertel eens waarom moest je ineens weg? Wel Ilias ik hoop dat je het niet gaat vertellen maar die jongen die de groep lijdt hij pestte me echt vaak en daarom kom ik naar deze school. ILIAS zeg me niet dat hij hier op school zit? 'Heftig verhaal antwoordde Ilias, nee je hebt geluk hij gaat een straat verder hij volgt mechanica en verder op is er een school alleen voor leerlingen die dat richting volgen geen zorgen zei Ilias. Oh wat een opluchting maar hij kan me wel elke morgend zien? NOU je hebt mij Amina ik zal er voor je zijn! Amina bloosde even 'Hehe dankje zei ze happerend' Ilias vroeg: Wat volg je? 5de jaar kantoor-verkoop. 'IK OOK riep Ilias blij' Dan zitten we samen in de klas 'Amina was blij en glimlachte naar Ilias. Ilias knipoogde en gingen samen naar de rij. Wel vertel eens iets over jezelf zei Ilias vriendelijk. Wel ik ben Amina Amrani ik ben 17 ik heb niet echt hobby's ik zing af en toe wel eens en ik heb 3 broers en 1 zus. Nou nu jij Ilias. Ik ben Ilias Baharan ik ben half Turks half Marokkaans berbers en ook 17 jaar oud mijn hobby is voetbal. Amai sportief en je bent half Turks omg cool riep Amina. Hahaha lachte hij. Heb je facebook of snapschat vroeg Ilias. Oh ja hoor en ze gaf haar naam. Wel ik voeg je straks toe want de bel is gegaan. ILIAS SCHATJE klonk een meisjes stem. Uhm? Wie is dat keek Amina verbaasd. 'Dat is een hoer zei wil gewoon aandacht en ze is zehma jaloers da wij twee praten. Shht ze komt fluisterde Amina. 'Hey Ilias schatje wie is deze meid? Wel dat is Amina zei is nieuw hier en sinds wanneer noem je me schatje? 'Ah aangenaam ik ben Sharon en Ilias Sinds vandaag ben jij mijn schatje. Al snel werd Sharon onderbroken door Ilias NEEN voor de duidelijkheid ik ben niet haar schatje riep Ilias door heel de speelplaats boos. Amina was stil en liep door naar de klas. Amina ben jij dat? Die stem klonk haar bekend OMG Sihem dat is lang geleden. Sihem was super blij en knuffelde Amina eens goed. Wat heb ik jou toch gemist schat. Amai ik jou ook dat is al 5 jaar dat we elkaar niet hebben gezien of gesproken en wat volg je nu? Ik volg net het zelfde als jou OMG riep Sihem door heel de gangen. STILTE riep de mevrouw. Oeps. En de leerlingen waren er bijna. 'Nou voor alle nieuwelingen dit is onze trouwe klasje Welkom.' Ga maar binnen en neem maar een plaatsje jullie mogen vandaag kiezen waar jullie zitten.'
Natuurlijk wou Ilias naast Amina zitten maar Sihem gaf een teken dat ze bij haar moest komen zitten. Oei waar moet ik nu zitten vroeg Amina zich af. Ilias is zo knap en zo lief en Sihem is mijn beste vriendin ik moet haar nog zo veel vertellen. Amina gaf een teken dat ze vandaag bij Ilias gaat zitten. Sihem knipoogde naar Amina en lachte lief naar haar ga nou maar fluisterde ze.
Hey Ilias is het goed dat ik naast je kom zitten? 'Jaa natuurlijk neem maar plaats'. Hmm wat ruikt hij zo lekker dacht Amina.
Heeft iedereen een plaatsje kunnen kiezen? Zo te zien wel.
Oke Amina en Jasmine welkom op onze school nou vertel eens iets over je zelf Amina?
Ik ben Amina Amrani ik ben 17 ik heb 3 broers en 1 zus. En welke richting heb je gevolgd? Of heb je hobby's? 'Ik heb vorig jaar net het zelfde gevolgd als nu en ik heb niet echt een hobby. 'Wat doe je dan in je vrije tijd?' Ik zing af en toe maar voor de rest niets.
En Jasmine vertel jij iets over je zelf.. Ik ben Jasmine.. Ondertussen fluisterde Amina iets naar Ilias 'Waar is Sharon gebleven?' Inderdaad dat vraag ik me ook steeds af, waarschijnlijk is ze bij de jongens het is een bitch, ze noemt me 'schatje'. Ze noemt iedereen van de jongens schatje ze is gewoon jaloers. Ze is jaloers dat wij met elkaar praten. Amina knikte verlegen naar Ilias.
Welkom Jasmine klonk de stem van de mevrouw er weer bovenop..
ik ben mevrouw Verheaghen aan de mensen die me nog niet kennen. Jasmine en Amina lachte even naar elkaar.
Het is de eerste schooldag we gaan met niets starten ik geef jullie een rondleiding rond heel onze school maar eerst de afwezigen.
Sharon kwam stormend de klas binnen. Excuseer Sharon? Waar was je? Ik was naar toilet ik had buikpijn. Iedereen keek elkaar aan en lachte. Ik zet je toch als afwezig en ga maar naar het secretariaat met je agenda en laat dan je agenda door mij controleren. 'Afoe wat doet zei met haar leven riepen en paar jongens' Ja het is al goed jongens stilte. Pssht Amina riep Sihem ik moest deze briefje van Ayoub geven aan jou. 'Hey zina mag ik uw nummer?' Ilias vroeg of hij het mocht lezen.. Ja maar het stelt niets voor ik geef mijn nummer toch niet. ilias verkreukelde het papiertje en liep naar de vuilbak toe. Ilias was duidelijk jaloers..

De NieuwelingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu