Hoofdstuk 18

66 16 3
                                    

*3 uur later
*Riiing Riiing*
Amina kreeg telefoon van Agent Lommelen.
"Hallo Amina je spreekt met Agent Lommelen." "Sihem het is Agent Lommelen luister. *Amina zette de telefoon op luidspreker.* "Ik heb goed nieuws voor u en Sihem. Het is allemaal geregeld met de directie ze doen allemaal mee met de plan, zodat we Haroun op heterdaat kunnen betrappen en toe kunnen slaan."
*Sihem maakte terwijl een vreugde dansje.*
"Dat is geweldig nieuws Agent heel hard bedankt."
"Ik doe mijn werk. Zie wel dat jullie morgen vroeg op school zijn zodat mvr Verheaghen op tijd Sihem als de nieuweling kan aankondigen."
"Dat komt zeker in orde mevrouw de agent."
"Oke fijne dag verder."
"Eensgelijks."
*Amina lag de hoorn van de telefoon weer neer.*
"Ziezo Sihem dat is in orde. Vanaf nu ben je Salima Moussaoui."
"Indd, heb wel nog één vraag. zijn de leerlingen in de klas er van op de hoogte?"
"Ah nee natuurlijk niet he Sihem anders zullen Sharon en Ayoub het weten en dan zullen ze het doorvertellen naar Haroun."
"Ah hmm oke" zei Sihem een beetje triestig."
"Waarom zo verdrietig?"
"Mag ik het wel tegen Ibrahim zeggen?"
"Nog niet pas als je hem echt vertrouwt."
"Maar ik vertrouw hem al" zei Sihem in zichzelf. "Oke Amina is al goed."
*19:23
"Het is al bijna half acht Sihem ik en mijn moeder zullen je wel even een lift geven naar huis."
*19:30 aan de huis van Sihem."
"Dankjewel voor de rit en tot morgen, wees hier bij mij om 6:50."
"Is goed. Tot morgen."
*19:45
Amina ging naar boven nam een douche poetste haar tanden deed haar pyama aan en ging op haar bed zitten.
"Ow ja ik moet nog met mijn broer Mohammed bellen." Shit wat moet ik zeggen? Ik moet wat verzinnen. Dacht ze bij zich zelf.
Whatsapp bellen. *tuut tuut*
Mo: "Hallo Amina alles goed?"
"Ja hoor het gaat al beter en met jou?"
"Met mij gaat alles prima. Nou vertel eens wat was je probleem?"
"Wel luister Mo. Ik ben verliefd op een jongen en ik moest altijd advies vragen aan u je was er altijd voor mij en je gunde me altijd een goeie jongen. Wel ik heb iemand leren kennen zijn naam is Ilias mama weet dat we een stel zijn. Maar papa niet. Dus ik heb het daarbij een beetje moeilijk mee."
"Eerst en vooral proficiat zus, ik ben heel blij voor u! En ja je kent papa ik zou het nog niet vertellen over je relatie hou het een beetje geheim. Todat hopelijk Ilias komt vragen om te verloven dan kan je zeggen tegen pama dat je met Ilias al langer een koppel was. Maar Amina ik waarschuw je geen seks voor huwelijk.
"Zeker niet hoor. En Ilias heeft gezegt dat ik zijn vrouw zal zijn later en dat ik me geen zorgen moest maken hij heeft gezegt dat we samen in één bed zullen sterven."
"Dan zal dat ook zo zijn. Er zijn niet zo'n veel jongens als Ilias. Ben heel blij voor jou. Was dat al jou probleem zus? Je kan altijd bij mij terecht met Amina als je dat maar weet."
"Dat weet ik jij ook bij! En dat was mijn verhaal. Bedankt dat je hebt geluisterd ik had een luisterende oor nodig."
"Ik sta altijd klaar voor mijn zusje. Ga nu maar slapen, slaapzacht."
"Slaapwel Mo"
~Afgelegd.~
"Hmm ik voel me toch wel beetje schuldig dat ik niet alles heb verteld van Haroun enzo, maar dat komt allemaal wel goed daarvoor moet ik Mo er niet bij betrekken.
*20:10
Hmm ik ga lekker warme melk maken en dan kruip ik mijn heerlijk bedje in. Dacht Amina.
"Mama, papa slaapwel lieve ouders zie jullie morgen." en ze gaf beide een dikke zoen.
"Slaaplekker lieveke."
*20:25
"Amina?" Klonk er een stem fluisterend en verdrietig.
"Ja Lina wat is er zus?"
"Heb je even tijd om een zus tot zus gesprek te houden?"
"Maar ja natuurlijk! Vertel wat is er?" "Ik.. Ik ben verliefd."
"Oh maar verliefd zijn is toch zo mooi?" "Ja dat wel maar ik heb met hem gechat en gepraat alles leek zo goed te gaan en opeens vandaag zegt hij dat hij te snel is gegaan en dat er meer tijd voor nodig is. Maar hij gaf me ervolr wel heel veel hoop hij noemde me 'sjoeke' en hij zei dat hij mij wou leren kennen en nu is dat ineens zo. Ik ben echt geraakt."
"Oh maar schat luister misschien heeft hij het te druk met zijn school, werk, sport? Geef hem tijd en dan zal hij zeker terug sturen met jou! Geloof je zus nou maar. Maak je maar niet te veel zorgen. Het komt wel goed. Ga nu maar slapen. Trouwens je hebt ook wat slaap in te halen. Slaapwel" en ze gaf Lina een dikke zoen.
"Slaapwel bedankt. Ben echt opgelucht nu."
"Is graag gedaan liefie."
*21:00
Lina en Amina vielen als een blok in slaap.


De NieuwelingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu