01 Hatred

358 11 5
                                    

"What are you doing here, Harra Nastasya?!"

"Rayyan, I don't know.. Our mom told me to stay here together, at least for a.. Month?"

"Geez.. Who do you think you are? Our? Please. My mom and your mom. Okay? Ok what so ever. Just where is my mom?" Not tinggi, menuruni tangga.

"Your mom and my mom is going for a vacay. Just now, my father called me and told me that they will be reaching Langkawi by this afternoon. Honeymoon maybe?" Mendatar.

"Oh my fucking pillow!" Dia menjerit lagi.

"…"

××××

Harra Nastasya. Seorang gadis kecil molek. 155cm dengan berat 43kg sangat berlainan dengan kakak dan abangnya. Mukanya bulat, bercermin mata, tapi selalunya memakai contact lens. Kulitnya cerah bak telur rebus yang baru dikupas. Jerawat? Jarang sekali ingin tumbuh dimuka itu. Bibirnya munggil. Berwarna merah jambu kemerahan. Tetapi sungguh dibenci oleh Harith Rayyan.

Harith Rayyan. Seorang mamat sado yang sangat diminati oleh, boleh dikatakan semua perempuan yang tengok dia ni, boleh histeria la. Jaw line yang tajam. Kulit tan miliknya sangat membuatkan mukanya bertambah maskulin. Matanya yang tak bulat dan tak berapa sepet sesuai dengan hidungnya yang mancung dan sedikit jambu. Orang kata, cantik terletak la.. Tingginya 175cm dan beratnya 83kg menjadikan badan itu tak nampak sangat tinggi memandangkan dia seorang yang sado. Ceh. Bukannya benci. Tetapi tidak selesa jika Harra berdekatan dengannya.

××××

"Harra duduk dengan Rayyan untuk seminggu ni boleh?"

"Hah? Untuk apa?" Harra terpempan.

"Rayyan's family and us is going for kerja. Ok tambah dengan honeymoon. Jadi, kan sekarang ni banyak kes.. Mom taknak apa-apa jadi pada Harra. Along dengan angah pun, belum dapat cuti. Tambahan pula, angah baru je boarding pergi US last week kan.. Along pun tengah final exam kat German. Susah nak bawak dorang balik.."

"Maa.. Nanti, apa orang kata mom.. Lelaki dengan perempuan duduk serumah," Harra memandang mamanya.

"Maa.. Lagipun, I can handle my self what?" Harra mencuba lagi. Sedaya upaya dia mencuba untuk memujuk mamanya itu.

"Harra, bahaya la Harra.. Lagipun, rumah Mommy ada maid. Tak payah risau apa-apa. Kan Rayyan dengan Harra kawan dari dulu?" Mommy Rayyan pula cuba memujuk Harra.

'Kawan?' Harra memandang Mommy Rayyan.

"Tapi ma.." Harra kehilangan kata.

Akhirnya, dia terpaksa bersetuju. Sebulan je, lepastu, tak payah ada hubungan dengan keluarga dia ke apa ha..

××××

"Hoi.. Hoi.. Kau dengar tak apa aku cakap ni?"

"Oh.. Oh ya? Ada apa?" Harra memandang Rayyan yang kini berdiri didepannya lengkap dengan tracksuit dan baju lengan pendek berwarna putih.

Tersentak dia dari lamunan. Mengingati peristiwa semalam. Haih..

"Aku nak kau yang serve makanan sepanjang kau duduk sini. Aku taknak Mbak yang serve makanan aku. Faham?" Rayyan menyoal. Lebih kepada memberi arahan sebenarnya.

"Rayyan.." Harra cuba bercakap. Tetapi, laju Rayyan meninggalkan rumah dengan fixie berwarna hitamnya.

"Tak puas lagi ke kau nak buli aku Ray? Dari kecik kot.." Harra melepaskan keluhan berat.

"Tak apa la Harra.. Harra ya? Mbak tolong kamu nanti ya?" Tiba-tiba suara seorang wanita menyapa dari belakang.

"Oh.. Ha.. Ni Mbak ya? Saya Harra. Harra Nastasya. Em.. Kawan.. I mean, anak kepada kawan tuan rumah ni." Harra bersalaman dengan wanita tua itu.

Will Change?Where stories live. Discover now