"Kau nak kasi tau apa?" Buat kesekian kalinya Harra menyoal setelah beberapa kali memanggil nama Rayyan.
"Hah? Haa.. Apa?" Rayyan menyoal kembali. Menyoal dan menyial. Hahahah.
"Maa.. Tengok Rayyan ni ma.." Harra memenggil ibunya yang sebok bersembang dengan mummy Rayyan di sudut sebelah veranda.
"Pandai la kamu berdua hidup.." Mama menjawab selamba. Harra membuat muka malas.
"Hah.. Kau nak cakap apa tadi kat aku?" Harra menyoal lagi.
"Aku nak cakap yang aku nak kau teman aku pergi beli barang nanti.."
"Beli barang apa?" Harra mengambil sebiji cucur udang dan digigit perlahan.
"Barang University nanti la.. Aku tak reti la.."
"Ajak la mummy kau.." Harra membuat muka malas.
"Mummy? Kau tengok dia dengan mama kau sembang kemain rancak cemana tu?" Rayyan memuncungkan bibirnya. Tuju pada mummy.
"Alaa.. Esok lusa boleh kan.. Ajak dia.." Harra berdalih lagi.
"Taknak. Aku penat dok pujuk dia selalu... Bukannya aku tak pernah pujuk dia hah.."
Makin lama dilayan makin banyak alasan yang diberikan Rayyan.
"Fine. Nak sangat.. Esok, lepas Zuhur ambik aku kat rumah, boleh?" Harra bersedia untuk mengemas pinggan dan cawan kosong dihabis licinkan oleh Rayyan dan Harra tanpa disedari mereka tadi.
"Okay.. Kau nak pergi mana tu?" Rayyan menyoal Harra yang sedang bergerak dengan dulang ditangan itu.
"Nak pergi menjahit. Nak ikut?" Harra menjeling dan teruskan berjalan.
"Boleh jugak.." Rayyan membuntuti Harra masuk kedalam rumah.
Harra hanya menjeling matanya ke atas.
×××
Kemeja berwarna biru petak petak labuh dan lose hingga kebawah punggung tersarung kemas dibadan. Skinny jeans yang tak berapa skinny disarung dan shawl dililit simple.
Telefon, dompet dan beg silang LV berwarna hitam dicapai dan disumbat semua kedalam beg silangnya.
"Jumpa Rayyan je.." Harra menjongket bahu melihat pantulan dirinya yang sudah lengkap berpakaian. Kemas dan selesa.
"Harra! Rayyan dah tunggu kat bawah tu.." Mama melaung dari bawah tangga.
"Ye ma.. One minutes!" Harra melaung kembali. Stokin hitam disarung cepat dan laju kakinya menuruni tangga.
"Pergi dulu ma.. Mama take care okay? Harra balik before maghrib inshaAllah.." Harra mengucup tangan yang tua dan pipinya juga dikucup.
"Hati-hati Ara.." Dahi Harra dikucup dan Harra mengangguk perlahan. Kasut converse highcut warna biru dicapai dan segera dia menyelit lebihan skinny dibahagian buku lali kedalam kasutnya.
Typical skinny people wearing highcut, wht?
"Kau semak pakai baju biru jugak kenapa???!" Harra terus menembak setelah dia mengangkat muka, kelibat Rayyan berdiri disebelah evo 10 hitamnya dengan memakai t-Shirt lengan panjang berlogo polo di bahagian dada bidangnya.. Ops. Ter pervert plak. Hahaha.
"Kau tu yang sebok pakai sama dengan aku. Dah la tak bagi salam ke apa puji aku ke dulu.. Terus nak tembak." Rayyan menjeling.
"Dah dah.. Jom!" Harra mengunci pagar dan berjalan kearah Rayyan. Mana taknya.. Rayyan berdiri dekat pintu penumpang kot..
"Silakan, princess.." Rayyan membuka pintu untuk Harra. Harra membuat muka malas nak layan dan pantas mengambil tempat disebelah pemandu. Seat belt dicapai dan tangannya pantas mengeluarkan telefon bimbitnya.
YOU ARE READING
Will Change?
RomancePertemuan dua buah keluarga di sebuah cafe yang tak pernah disangka. Dua jasad, dua jiwa, dua hati yang tak pernah seia sekata. Si pembuli dan Mangsa. Benci VS Kelembutan. Ketentuan Tuhan kan? Akhirnya, gadis lemah lembut, Hara Nastasya dan si lipan...