32 Hospital?!

67 5 0
                                    

"So maknanya you tak kisah la kalau dia sakit sampai terpaksa dihantar ke hospital?"

"What?!!"

"Yea.. I nampak Jai and Riz bawak dia naik kereta tergopoh-gopoh tadi.. I tanya nak pergi mana.. Dorang kata nak pergi bawak Rayyan pergi hospi..."

Dum!

Kelibat Harra sudah hilang. Dompet dan telefonnya juga sudah tidak kelihatan.

Kreek..

"Sorry.. Lupa pakai tudung. Hehehe.." Hampir saja Sara ingin menghamburkan tawanya. Tapi.. Sempat ditahan. Kang, tak memasal jadi benda lain.. Huhu..

"Nasib tak ada lelaki kat sini.." Sara bersuara, tersengeh.

"Tu la.. Tapi.. Sen tau tak, diorang bawa Rayyan pergi hospital mana?"

"Oh.. Nanti kejap.. I call Jai."

"Kenal Jai?"

"Dia classmate I.."

×××

"Alright.. Thank you nurse.." Harra menunduk sedikit.

Cermin matanya dibetulkan kedudukan yang terlurut sedikit tadi.

Setelah menjumpai pintu yang tertera nama 'Harith Rayyan', pintu itu di tolak perlahan.

"Rayyan?" Ketiga-tiga lelaki itu menoleh ke arahnya. Wajah mereka serious-serious belaka.

"Oh.. Harra.." Jai bersuara.

"Meh duduk sini.. Kitorang keluar dulu eh.. Rayyan.. Nanti aku belikan kau makanan sikit.." Jai dan Riz berjalan keluar meninggalkan Harra dan Rayyan berdua.

Janggal....

"Rayy.."

"Harra.."

"Okay, cakap dulu.."

"Takpe, ladies first."

...

"Macam mana boleh sakit sampai macam ni?" Harra menjeling.

"Entah.." Pendek Rayyan menjawab.

"And.. Macam mana boleh datang hospital, sedangkan kau memang tak suka hospital?"

"Aku tak tau." Sengaja.

"Rayyan.."

"Kau buat apa datang sini?" Tiba-tiba Rayyan menyoal dingin. Matanya juga tidak mahu memandang Harra.

"Aku.. Yela.. Aku je yang kau kenal kat sini.. Jadi.. Aku nak la melawat kau.."

"Jai dengan Riz ada." Masih matanya terarah di luar tingkap. Apa yang menarik sangat pun tak tau la..

"Kalau kau nak aku balik,,"

"Yea. Balik.".

"Okay.." Harra bangkit dari duduknya.

Dua, tiga tapak melangkah keluar, Harra berpaling..

"Betul kau nak aku balik ni?" Harra tersengeh.. Rayyan cuba tahan senyum.

"Yea. Balik. Aku bukannya penting pun.." Rayyan menjeling.

"Finally.."

"Apa?"

"Kau pandang aku! Hehehe.." Harra menepuk-nepuk tangannya tergelak kecil..

"Duh.." Rayyan membuat muka. Matanya dijelingkan ke atas.

"Rayy..." Harra menghembuskan nafasnya berat. Berjalan semula mendekati Rayyan.

Dan Rayyan, terus memalingkan mukanya.

Will Change?Where stories live. Discover now