"Mbak.. Buat-buat demam please? Saya taknak Harra balik.."
"Ah, kamu ni.. Kamu dah suka tu cakap je la.."
"Mana ada la Mbak! Ngarut!"
"Dah tu, untuk apa Mbak kena berlakon?"
"Untuk.. Saya buli dia lagi! Saya dah confirm-confirm tak jumpa dia kat Uni dah! Masa sekarang je la Ayyan boleh buli dia!" Rayyan cuba meyakinkan orang tua itu.
"Ha.. Oklah.."
Rayyan teringat plan nya tadi. Gagal. Harra tetap akan balik! Sebab dia dah mula mengemas!
"Bang!!"
"Eh kau ni Rayyan! Kau nak azan pun azan kat telinga anak kau nanti la.. Apa jadah azan kat aku ni?! Aku kena sampuk setan ke? Bang bang.." Haffiez yang sedang membuat diamond push up terduduk dan membebel.
"Ish! Kau ni bang! Membebel mengalahkan Harra. Harra pun tak kuat membebel macam kau!" Rayyan menjeling.
"Hah.. Ye adikku sayang. Ada apa?" Haffiez tersengeh. Fake sangat!
"Abang.. Harra nak balik dah!" Rayyan bersila didepan abangnya.
"So?" Haffiez mengangkat kening.
"So? So apa? So aku taknak dia balik.."
"Dah kenapa taknak dia balik?" Haffiez terkejut sedikit. Ai? Suka pun takkan sampai nak lock anak dara orang kat rumah ni?
"Abang ni.. Bagi la idea macam mana aku taknak kasi dia balik.." Rayyan mengentak kaki.
"Bagi aku 2 alasan. Asal kau taknak dia balik?"
"Err.. Sebenarnya.."
××××
"Hello ma.."
"HAH? MAMA TAK JADI BALIK? KENAPAA? ALAAAAA!! MA!" Harra menjerit dari dalam biliknya.
"Aku tak tau kalau Harra mengamuk nanti Rayyan.."
"Percayalah, dia takkan mengamuk.."
Dua makhluk durjana itu telah berjaya melaksanakan plan jahat mereka. Walaupun, ianya akan menyiksakan Harra, lagi terseksa si Rayyan. Kononnya..
××××
"Hi mommy!" Rayyan dan Haffiez bersuara serentak melalui facetime bersama mommy dan papanya.
"Hi anak mommy! Ada apa sayang? Aii, dah nak balik baru nak facetime?" Mommy membuat nada rajuk.
"Ish, bukan macam tu lah mommy.. Busy.."
"Busy pikat anak dara orang! Hahahaha!" Haffiez menyampuk.
"Uuu.. Seems like somebody ia blushing here~ Hahah.. Amboi, mommy papa tak ada, amik kesempatan mengorat anak dara orang ya? Jadi?"
"Tak berjaya la Myy.." Haffiez yang menjawab.
"Adik awak tu, mana nak berjaya. Ego. Dah tu, nak mummy buat apa?" Mummy tersengih. Dalam kepalanya ligat memuji kedua otak geliga anaknya berdua ini. Bab bab nak cipta plan, nombor satu.
"Well, kami nak mummy papa stay dengan mama papa Harra boleh? I mean.. Macam kononnya tetiba cancel hal kat sini ada hal kat tempat lain la.." Rayyan mengemukakan cadangannya. Haffiez mengangguk tersenyum senget.
"Mummy dapat upah tak?"
"Mummy boleh potong elaun bulanan Ayyan.."
"Amboi, ada orang tu serious betul nun.. Mummy bergurau la.. Mummy boleh tolong, tapi, you guys kena minta kebenaran pada ibu bapa si pemilik anak la~"
YOU ARE READING
Will Change?
RomancePertemuan dua buah keluarga di sebuah cafe yang tak pernah disangka. Dua jasad, dua jiwa, dua hati yang tak pernah seia sekata. Si pembuli dan Mangsa. Benci VS Kelembutan. Ketentuan Tuhan kan? Akhirnya, gadis lemah lembut, Hara Nastasya dan si lipan...