04 Hatred?

119 10 6
                                    

"Nah.. Hot chocolate untuk kau.." Harra meletakkan cawan kaca ke atas meja bar didapur.

"Thank you.." Rayyan mencicip sedikit demi sedikit hot chocolate didalam cawan.

"Esok, nak aku masak apa?" Harra menongkat dagu. Duduk di atas kerusi memandang Rayyan.

"Hm.. Kau boleh masak ke?" Rayyan memandang Harra.

"Boleh. Bukannya tangan aku patah pun."

"Ok. Kalau macam tu, aku nak asam pedas. Esok pagi aku beli barang dapur. List up apa yang kau nak aku beli." Rayyan menghirup air chocolate yang sudah suam itu terus dan meninggalkan Harra didapur.

"Oo.. Okay.." Harra menjongket bahu. Cawan dibasuh terus berjalan ke arah lift menuju ke biliknya.

××××

'Tak payah ketuk la.. Dah tidur kot.. Aku selit je la dekat bawah pintu..' Harra menyelitkan kertas berisi senarai barang yang perlu Rayyan beli.

"Oi! You pervert! Kau nak stalk aku ke pe sia?!" Rayyan berundur dua tapak ke belakang. Terkejut dengan Harra yang tercangkung di depan muka pintu biliknya.

"Em.. Tak.. Mana ada.. Nak.. Nak.. Bagi list je. Em.. Okbye!" Harra membuka langkah sebesar mungkin supaya cepat masuk ke dalam bilik.

Rayyan yang tak berbaju menampakkan ketulan dibadannya sangatlah mengancam. Aum.

'Erk..' Rayyan baru sedar yang dia tidak memakai baju. Terus dia menuju ke bilik gym secepat mungkin.

××××

Assolatu hairum minannaum..

"Emph.. Alhamdulillah.." Harra menggeliat dan tersenyum membaling pandangan ke luar tingkap. Masih gelap. Nak lepak jap ke nak terus mandi?

"Hanna, Affifi.. Bangun.. Subuh ni! Abang nak kau ikut abang pi masjid!" Kedengaran ketukan diluar pintu.

'Hanna? Affifi?'

"Em.. Rayyan! It's.. It's Harra here!" Rayyan kemungkinan tersentak seperti terhantuk di pintu.

Dup.

"Rayyan! You okay?!" Harra menjerit lagi. Dia sudah seperti ingin menjenguk Rayyan diluar pintu.

"Em.. Ya.. Ya! I'm.. I'm okay! Bangun subuh cepat Harra! Em. Ok bye!"

Dush!

Pintu ditutup.

Pintu bilik Rayyan la.

'It must be both of you kan? Hanna? Affifi?' Harra merenung bingkai gambar yang terdiri daripada dua orang kanak-kanak dan seorang orang dewasa di tengah.

Hanna, Rayyan, Affifi.

××××

'Hm.. Sedapnya bau.. Aku yang terliur ni.. Ish..' Harra menghidu aroma asam pedas yang sedang tunggu mendidih di atas dapur. Baiknya Rayyan sebab siap belikan Harra icecream. Upah katanya.

I'm the best damn thing that your eyes have ever seen!
Now let me here you say..

"Hello.."

Hi, Harra!!

"Hai Qamra! Ssup!"

Doing good. Having a boutique to handle is not that busy. But.. Guess what?

"What?" Harra tersengih. Kalau dia ni call cakap benda pelik-pelik, mesti ada je benda dia nak buat.

We are going to have some advanture! Jom pergi camp!!! Aaahhhh!

Will Change?Where stories live. Discover now