Dit is mijn eerste verhaal dus ik zou het echt leuk vinden moesten jullie zeggen wat jullie er van vinden en ik weet dat One Direction er nog niet ingekomen is maar het komt nog... Lovies
-------------------------------------
Mijn kamer is veel groter dan die ik had in het huis. Alles is gewoon beter. Geen herinneringen aan mijn stomme stiefvader. Mama is foto’s van papa aan het ophangen en gaat dan op de sofa zitten. Ik zet me naast haar en ze begint te vertellen over hoe har ze papa wel niet mist. Ze geeft zichzelf de schuld maar iedereen weet dat die vrachtwagen in de fout was. Ik stel voor om te gaan shoppen, om onze gedachten een beetje te verzetten. We lopen alle winkeltjes in en uit, veel kopen we niet want onze kleerkasten zitten nu al helemaal vol. Ik koop alleen nieuwe hakken, ik kon ze niet laten staan. Wanneer we terug in ons appartementje komen, loop ik tegen een jongen. Blond haar en helder blauwe ogen. PERFECT! Hij is zo mooi maar zegt niets en ik loop verlegen door. Zou hij ook hier wonen? Daarna hoor ik allemaal jongens lachen. Ik kijk om en ik zie dat hij het is. Ik herken ze maar ik kan ze niet plaatsen. Ik stap in de lift en ga naar boven. Wanneer ik bij mijn appartement kom, ga ik naar binnen en maak wat voor te eten. Ik zet me in de sofa en zet de tv aan. Er is niets op tv dus zet ik hem weer af. Ik neem mijn Ipad en check facebook. Ik heb veel berichten, vooral steun. Ik snap niet hoe zij weten wat er met me gebeurd is. Maar zoveel maakt het ook niet uit. Gehaat en gepest zal ik altijd worden. Mama is ondertussen ook al thuis gekomen. Ze is naar haar werk gegaan om alles uit te leggen en om alles te laten veranderen. We gaan uiteten vanavond. Ik trek m’n nieuwste jurkje aan en de hakken die ik net gekocht heb. Mama ziet er ook stralend uit. We gaan naar Nando’s niet echt een restaurant maar ik hou ervan. Ik heb een goed gesprek met mama. Over papa, school, echt alles. Mama heeft echt spijt dat ze me nooit gelooft heeft en en ze begrijpt niet waarom ik dat haar vergeef. Ik kan niet voor eeuwig boos blijven op haar. We hebben elkaar nodig. Nadat we hebben gegeten, gaan we nog iets drinken in het café achter de hoek van ons appartementje. Ik ben blij dat ik mama weer voor mezelf heb. Ze is eindelijk weer de echte, weer zichzelf. We wandelen naar huis. Wanneer we thuis komen is er heel veel lawaai. Ik zeg tegen mama dat ik wel zal gaan vragen of ze stiller willen zijn. Mama gaat naar binnen en ik klop op de deur van onze buren. Er komt een jongen open doen. Bruin krullend haar en bruine ogen. Ik vraag hem of ze stiller willen zijn en dan ga ik weg. Hij roept me nog wat na mar ik versta hem niet en loop gewoon door. Ik ga binnen in ons appartementje en zie dat mama op de bank ligt, ze slaapt. IK maak haar wakker en ze gaat naar haar slaapkamer. Ik zet de tv uit en ga dan ook maar in mijn bed liggen, iets later val ik ook in slaap. Om 10h loopt mijn wekker af, ik loop naar de keuken en zie een briefje liggen: ‘ben naar het werk. Ben laat thuis. Dikke kus, mama xxx.’ Ik ga naar de badkamer en zet de douche aan. Ik blijf er wel 20 minuten onderstaan tot er plots aangeklopt word. Ik spring uit de douche en kleed me snel aan. Ik kijk door het soort raampje en daar staat hij… mijn ex-stiefvader. Ik doe de deur op slot en bel mama. Ik begin te panikeren en mama belt de politie. IK blijf voor de deur zitten en na een half uur staat de politie voor de deur. Hij is nu weg maar de politie verklaart me voor zot. Ze willen me niet geloven, hij stond hier echt. Mama is ook direct gekomen, zij gelooft me wel. Maar met 2 ben je niets.
JE LEEST
Forgetting the past (Niall Horan Fanfic)
RomanceWat als je stiefvader je al jarenlang misbruikt en je moeder je nooit gelooft. Wat als je beste vrienden plots beslissen om in New York te gaan studeren. Dit is het verhaal van een 16-jarig meisje, Maxime.