Chapter5

1.2K 114 3
                                    

Aku brjalan-jalan sambil menarik bagasiku yg agak besar dan sambil menggalas beg sekolaku.

Sambil² itu. Aku melihat sekeliling. Mencari tempat dimana aku boleh menginap buat sementara waktu.

Aku terasa sedikit penat kerana sudah brjam aku brjalan-jalan disitu tetapi aku langsung tidak menjumpai mana² tempat yg boleh aku menginap dan aku tidak tahu kemanakah arah tujuanku?

Akhirnya aku trdduk juga di kerusi brdekatan situ. Peluh yg turun dilap menggunakn lengan baju panjangku.

Dikibas-kibaskn diriku yg terasa panas itu. Aku melihat sekeliling sambil mengecilkan mataku kerana hari begitu panas terik sekali!

"Ottokae?! Mana aku nak pergi ni? Dah lah kena halau rumah! Lepastu mamat tu suruh aku keluar rumah lepas aku kemaskn rumah dia! Bukannya nak kasi aku duit belanja eishh!"

Bebelku dan masih lagi mengipas-ngipaskn diriku dgan tanganku. Aku menjadi makin lemah kerana tidak makan atau minum langsung! Hanya mampu menelan air liur saja!

Setelah lama merehatkn diriku. Aku bangun semula dan menarik bagasiku tanpa arah tuju. Aku seperti pelarian dan seperti seorang yg lari dari rumah. Ramai yg memandang ke arahku dgan pelik tetapi aku mengendahkan saja pandangan mereka itu.

Aku brjalan dgan lemahnya dan tingg! Muncul satu idea di kepalaku. Aku segera brlari ke perhentian bas dan masuk ke dlam bas sebaik saja bas tiba. Bas mula brgerak pergi dan aku mnjadi tidak sabar hendak pergi ke suatu tempat!

*MIN YOONGI*

Pintu ku buka dan dittup kembali selepasku masuk ke dlam rumah. Aku brjalan menuju ke dapur. Dibuka peti ais dan dicapai sebotol air mineral ais dan digetuk dgan rakus sekali.

Selesai meneguk minuman. Aku menutup penutupnya kembali dan menutup pintu peti ais itu. Keadaan rumah begitu sunyi sekali.

Mmnglah sunyi! Dah aku dduk sorang! Takkanlah nak bising pula? Kalau bising tu maksudnya ada makhluk lainlah yg ada dlam rumah ni ya selain aku sendiri!

Tangga ku pijak satu persatu dan menuju ke arah bilikku tetapi entah mengapa. Langkahku trhenti dihadapan pintu bilik si Ji..apa nama dia? Jiae kan? Haa Jiae!

Aku tragak-agak mahu membuka pintu biliknya atau tidak. Dia dah pergikah? Atau belum? Aku trtanya-tanya dan dgan segera. Aku memulas tombol pintu dan pintu pun trbuka dgan luasnya.

Dilihat ke dlam bilik itu. Sunyi saja. Aku melangkah masuk ke dlam bilik itu dan melihat setiap sudut bilik itu dgan khusyuknya. Mana tahu! Dia sembunyi ka dkat mana²kan?!

Pandanganku trhenti di cermin! Ada sebuah kertas diletakkn disitu! Aku mendekati cermin itu lalu mengambil kertas putih itu lalu membacanya dgan teliti.

Annyeong Yoongi! Ni saya. Jiae. Saya dah cucikan pakaian awak dan sidainya. Rumah awak pun saya dah kemaskan. Termasuk bilik awak. Maaflah saya masuk bilik awak tanpa pengetahuan awak dan tanpa arahan awak pun tapi..jgan risau.

Saya tak usik barang² dlam bilik awak tu. Saya cuma kemas apa yg patut ja. Oh ya. Saya cuma nak cakapkn thanks sangat² sbab izinkan saya brmalam disini hanya untuk saya malam iainya kira ok bagi saya. Saya rasa. Itu ja kot yg saya nak katakn. Oklah. Jumpa lagi ya dimana-mana nnti dan kalau awak perlukan bantuan saya masatu.

Saya mungkin akan tolong awak tapi ikut takdir lah samada kita dapat brjumpa kembali atau tidak eh! Dan kalau awak sudi pertimbangkan hal ni..saya nak minta jadi maid awak kalau boleh. Saya tak kisah berapa pun bayarannya asalkan saya dibayar dan ada tempat tinggal untuk menginap. Ok. Tu ja. Jumpa lagi dimasa akan datang ya! Annyeong~♥

From:Yoo Jiae♥

Aku menatap kosong kertas itu dan aku hanya brminat dgan apa yg dicadangkannya itu. Dia minta aku pertimbangkan kalau aku sudi ambil dia sebagai maid aku dan bayarannya pula tidak kisah berapa pun asalkn dia dibayar gaji dan ada tempat tinggal!

Hmm! Dia ni menarik. Dia tahukan yg aku ni dingin dgan dia. Senyum pun tak berapa nak ikhlas tapi dia tetap nak jadi maid akukah?

Serius dia ni?! Aihh mcam tak percaya ja aku rasa! Ka..dia ada muslihat disebalik semua ni eh? Hmm!

Oklah. Kalau mcam tu. Aku pertimbangkn dulu mcam then--Wait! Aku tak tahu dia tinggal dimana! 6ber dia--Eh apa ni?!

Aku memandang cermin yg seperti ditulis sesuatu digunakn gincukah? Aku mengecilkn mataku. Cuba meneliti apakh yg ditulisnya?

Ni mcam..6berkan? Yahh! Dia tinggalkan 6bernya! Assa! Aku segera mengeluarkn phonenyaku dan menaip 6ber yg trtera di cermin itu dan terus mendailnya.

*YOO JIAE*

Aku sedang seronok burger dan air Cool Blog yg ku beli tadi!

"Ahh jinjja! Sedapnya! Akhirnya! Aku dapat jgk ma--" Kata²ku trhenti apabila terasa poket seluarku brgegar.

Aku yg terasa trganggu itu segera menjawab panggilan. Ditekupkn phone ke telingaku.

"Yoboseyo?!" Sapaku sambil mengunyah burger yg digigitku tadi.

"Yoo Jiae!?" Trsentak aku mendengar suara itu membuatkan aku trsedak dan trbatuk-batuk. Cool Blog brperisa coklat orea itu dihirup menggunakn strawnya.

"Y-Yoongi!" Kataku yg masih dlam keadaan trkejut itu! "Kau dimana?!" Soalnya. Aku tragak-agak mahu memberitahunya atau tidak dimanakh aku berada?

"Ermm..ermm..Halyang Park?!" Kataku perlahan tapi aku rasa masih lagi dapat didengarinya. "Hal-Hal apa? Halyang Park? Yahh! Jauhnya kau pergi! Gilakah pergi jauh² hah!"

Jeritnya dan membuatkn aku menjarakkn sedikit phone dari telingaku. Aigoo. Aigoo. Kalau ya pun jganlah jerit mcam tu! Kalau aku dah gila pun kenapa? Bukannya ada sesiapa ambil peduli tentang aku pun!

"Aishh! Kalau awak call saya hanya disebabkn nk menjerit ja! Lebih baik tak payah. Awaklah yg gila! Call saya lepastu jerit mcam nampak hantu di depan awak tu sudahlah malas nak layan orang mcam awak ni!"

Panggilan terus dimatikanku. Geram rasanya! Phone ku masukkn kembali ke poket seluarku dan aku kembali melayan makanan dan minuman yg ku beli hinggalah habis..

Aku membuang tisu dan plastik burger yg ku beli tadi. Cool Blog saja yg tidak dibuang kerana belum habis lagi ku minum.

Aku bangun dari ddukku dan mahu meneruskn perjalananku tetapi trbantut kerana phoneku brdering sekali lagi.

Keluhanku lepaskan. Diambil phone ku dan dilihat siapakah yg menilifonku? Tiada nama. Hanya naik 6ber saja. Pastinya. Mamat mulut leser tu aishh!

*T B C*

Vote★Komen✔Thankss~!

#AuthorYumi!

Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]Where stories live. Discover now