Jiae terus masuk ke dlam biliknya. Pintu bilik ditutup lalu dikuncinya. Ketukan di luar pintu dihirauknnya. "Jiae sshi! Yoo Jiae! Gwenchana? Jiae ahh!" Jeritan Rachel kedengaran di luar bilik. Kejadian yg brlaku tadi masih brmain di fikirannya..
*FLASHBACK*
Jiae,Rachel dan SungOh mula melangkah keluar dari bangunan sekolah itu. Rachel brjalan sambil memeriksa beg tangannya. Dia tidak memandang kehadapan langsung!
"Yahh!" Jeritan seorang yeoja mengejutkn mereka brtiga. Rachel terus mengangkat wajahnya memandang orangnya. "Kau?!" Jerit yeoja itu membuatkn Rachel juga trkejut melihatnya!
Jiae juga trkejut melihat yeoja yg dilanggar Rachel. Yeoja itu bangun dan menepuk-nepuk punggungnya dan bajunya yg mungkin trlekat kotoran.
Yeoja itu mengangkat wajahnya memandang Rachel kemudiannya memandang pula orang di sebelahnya. "Yoo Jiae?!" Sedikit trjerit yeoja itu melihat Jiae! Jiae terasa jantungnya seakan brhenti brdegup!
"Seulgi sshi!" Jantung Jiae mula brdegup dgan kencangnya mendengar suara itu! "Apa kau buat ni! Kau tahu tak orang sdang pandang kau!" Marah namja yg baru muncul disitu brsama chingu²nya.
"Mwo? You! Ni! Yeoja ni yg langgar I dulu k! You sepatutnya marah yeoja buta ni!" Tengking Seulgi membuatkn mata Rachel membulat besar. "Bwo?! Kau panggil aku yeoja buta?!"
Jerit Rachel. Rachel mahu menarik rambut Seulgi tetapi tangannya ditarik Jiae. "Unnie andwea! Kita pulang ke rumah ne. Appa sedang tunggu kita di rumah sekarang ni unnie." Pujuk Jiae. SungOh juga memegang lengan Rachel sebelah lagi. "Yoo Jiae?!"
"Jiae sshi?!"
"Jinjja ini Jiae?!"
"Jiae noona!"
"Yahh Yoo Jiae!"
Brbagai-bagai lagi yg Jiae dengar tetapi diendahknnya saja. Rachel memandang Jiae dgan wajah keliru. Begitu juga SungOh.
"Palli kita pulang ke rumah! Kaja!" Jiae terus menarik tangan Rachel brlalu prg dari situ. Rachel yg masih keliru itu trpinga-pinga.
"Yahh Yoo Jiae! Jakkaman!" Jeritan yg melaung memanggil nama Jiae dihiraukn saja Jiae. "Jiae sshi! Jakkaman!!" Tangan Jiae terus ditariknya membuatkn langkah Jiae terus trhenti.
Begitu juga Rachel dan SungOh. "Jiae sshi." Panggil Suga dgan nafas yg tercungap-cungap. "Lepaskan. Lepaskn tangan saya." Arah Jiae dgan suara yg agak tegas tetapi Suga menghirauknnya saja.
"Kita perlu brbincang. Jiae sshi. Saya tahu..yg awak mungkin sdang hamilkn anak saya sekarang." Kata Suga. Jiae yg mendengar itu mula brgenang air matanya.
"Anni! Belum ada tanda saya sdang mengandung sekarang. Awak sndiri dapat lihat sekrang yg perut saya tak membesar kn?" Kata Jiae yg masih memandang kehadapan. Tidak brpaling memandang Suga.
"Mmnglah tak membesar lagi perut awak tu! Mungkin awak disahkn baru mengandung dua atau tiga minggu mcam tu? Tak pun dah sebulan kandungan awak tu?" Soal Suga. Jiae menggelengkn kepalanya.
"Anni! Saya dah kata yg saya tak mengandung! Saya baik saja! Saya--" Kata² Jiae trhenti apabila terasa kerongkongnya trsekat. "U-uwerkkk!" Jiae terus muntah disitu membuatkn 3 manusia disitu trkejut melihatnya!
"Uwerkkk!" Suga terus menggosok belakang Jiae. Membantu Jiae mengeluarkn sisa makanan. Jiae terus menolak tubuh Suga jauh darinya. Dia trcungap-cungap jadinya.
"Kalau saya mengandung pun. Saya akan jaganya sendiri. Awak tak perlu risau. Saya pandai jaga diri saya." Ditarik kasar tangannya yg masih dipegang Suga itu. Jiae melangkah prg dari situ dgan air mata yg brgenang.
Rachel mengekori Jiae hingga ke kereta. SungOh melihat Suga dgan lamanya dan kemudian turut brjalan prg dari situ..
*END FLASHBACK*
"Wae!! Wae aku bolh brjumpa dgan kau kembali!! Wae!!" Jerit Jiae lalu menarik-narik rambutnya hingga mnjadi kusut.
"Jiae sshi! Bukalah pintu ni. Maafkn unnie pasal tadi. Jeongmal mianhae. Jiae ahh!" Rachel masih cuba memaksa Jiae membuka pintu biliknya.
Jeritan Jiae yg begitu kuat makin mencemaskn Rachel di luar bilik. En Yoo yg trdengar bunyi bising itu keluar dari biliknya. Kelihatan Rachel sdang trjerit-jerit dihadapan pintu bilik Jiae. En Yoo pantas menghampiri anak sulungnya itu.
"Rachel sshi. Apa jerit² ni? Kamu tahu tak bising satu rumah kita dgan jeritan kamu!" Tegur En Yoo. Rachel memandang Appanya dgan wajah yg cemas.
"Appa! Jiae tak nak buka pintu bilik dia! Saya risaulah Appa. Tolonglah lakukan apa². Jiae ahh!" Jerit Rachel lagi. Telinganya didekatkn ke pintu bilik Jiae. Senyap saja di dlam.
"Appa! Pecahkn pintu ni palli! Pecahkan! Jiae ahh! Kamu dengar tak suara unnie ni? Kalau kamu dengar sahutlah Jiae sshi!" Jerit Rachel dan cuba memulas tombol pintu namun tidak brjaya.
"Pecahkn pintu? Yahh! Appa dah tua. Mcam mana Appa nak pecahkn pintu? Nnti lengan Appa yg pecah. Bkannya pintu yg pecah." Kata En Yoo.
"Aishh Appa ni kan. Ermm..haa SungOh! Yoo SungOh! SungOh sshi!" Kali ini Rachel menjerit pula nama SungOh membuatkn En Yoo yg sdang brdiri dihadapannya menekup telinganya. Boleh brdarah telinga dia dengar jeritan Rachel yg lantang tu aigoo!
"Ne noona?" Hampir luruh jantung mereka mendengar suara SungOh yg muncul di belakang Rachel secara tiba². Rachel brpaling menghadap SungOh.
Ditolaknya tubuh SungOh brdiri dihadapan pintu bilik Jiae. "Pecahkn pintu ni! Palli!" Arah Rachel. SungOh turut saja. Dia mula menolak pintu bilik Jiae menggunakn lengannya. Sudah 3 kali SungOh mencuba dan akhirnya..pintu trbuka juga.
Rachel terus menerjah masuk ke dlam bilik Jiae dan dia trkejut melihat Jiae sdang trbaring di atas lantai kayu biliknya. "Jiae ahhh!!" Jerit Rachel dan mendekati Jiae.
Diletakkn kepala Jiae di pehanya. Pipi Jiae ditampar lembut. "Jiae? Yoo Jiae? Saeng ah! Ireona! Yoo Jiaee! Appa!!" Jeritan Rachel memenuhi bilik itu membuatkn dua namja dihadapannya menekup telinga mereka.
"Aigoo Appa ada dihadapan kamu ja! Appa call doktor peribadi kita. SungOh. Kamu angkat noona kamu ke atas katil ne! Appa keluar kejap. Nnti Appa dtang semula."
Kata En Yoo dan segera keluar dari bilik Jiae. SungOh mengangkat tubuh Jiae ala² bridal style. Diletakkn tubuh Jiae dgan brhati-hati dia atas katil.
Rachel tidak henti menjerit nama Jiae. Dia sudahpun mengalirkn air matanya. SungOh yg melihat itu turut berasa sedih.
*T B C*
Mcam mana part ni? Ok x? Mohon komen guys. Author nk tau ok ka x ff/chap ni. Jebal. Jganlah jdi silent readears uhukk! Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fanfiction-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...