"Alah noona ni. Saya kata saya tak apa² kan? Wae noona degil sangat nak belanja saya makan kek ni? Saya kata saya boleh beli sndiri lah noona!" Bebel SungOh apabila mereka sudahpun sampai dihadapan kedai kek yg trkenal di situ.
"Anni. Gwenchana. Noona ok saja. Noona pengsan aja kn tadi? Tak teruk mana pun." Kata Jiae lalu turun dari perut kereta diikuti SungOh. SungOh melepaskn keluhan beratnya. Kalau Rachel tahu ni! Mampus dia!
Rachel minta SungOh tolong tengok²kn si Jiae tu. Katanya nk keluar kejap prg ke pejabat. Ada hal penting yg brlaku katanya. Tapi tetiba si Jiae ni paksa si SungOh ni keluar dgan dia pulak!
SungOh dah tolak banyak kali tapi Jiae still paksa dia so! Trpaksalah dia ikut noona dia tu haishh! "Noona jalan slow lah sikit. Noona tengah pregnant tu noona!" Jerit SungOh dan segera mengejar Jiae yg brjalan begitu laju itu.
SungOh menarik tangan Jiae membuatkn Jiae brhenti melangkah. "Noona. Noona dengar tak saya jerit nama noona tadi?" Soal SungOh. Jiae mengganguk.
"Dah tu? Wae makin laju noon brjalan huh?" Soal SungOh pelik! Jiae memerhatikn keadaan sekeliling itu. Dia terus memeluk lengan SungOh erat!
"Noona? Waeyo? Gwenchana?" Soal SungOh yg pelik melihat kelakuan Jiae itu. "Kaja. Kita masuk ke dlam." Terus ditariknya tangan SungOh masuk ke dlam restoran kek itu.
SungOh menggeleng. Dia trpaksa akur dgan apa yg dikatakn Jiae tadi. SungOh mula brjalan mengekori Jiae dan mereka sama² melangkah masuk ke dlam restoran itu sambil brpaut tangan.
Seperti pasangan kekasih. Jiae segera menarik tangan SungOh menuju ke arah tempat kek(?)Dia mula melihat satu persatu kek itu. Terasa nak makan smua plak. Nmpk sedap ja?
"Ermm..SungOh nak yg mana?" Soal Jiae sambil memandang SungOh. "Saya? Noona pilihlah dulu. Ladies first!" Kata SungOh dgan sengihan di bibirnya. Jiae menggelengkn kepalanya.
Terlebih sweet plak si SungOh ni layan noona dia aigoo! Jiae melihat kembali kek² dihadapannya itu. Matanya trtancap pada salah satu kek yg dihias simple saja itu.
"Yg ni!" Tunjuk Jiae. SungOh melihat kek yg ditunjukkn Jiae itu. "Bwo? Eh noona bukan tak suka kek cheese ka?!" Soal SungOh yg agak trkejut dgan pilihan Jiae itu.
"Mmnglah noona tak suka. Tapi..entah lah. Rasa mcam nak makan plak kek tu. Lagipun kek tu nampak sedap!" Kata Jiae dgan senyuman di bibirnya. Matanya tidak lepas memandang kek itu. SungOh menggelengkn kepalanya.
"Ni mesti effect dari kandungan noona ni!" Kata SungOh sambil menunjuk ke perut Jiae. Jiae hanya memberikn senyuman kepada SungOh. SungOh menggelengkn kepalanya lagi.
"Ermm..beri kek cheese ni satu and kek coklat ni satuya!" Kata SungOh pada pekerja yg sdang brdiri di situ. Pekerja itu menggangukkn kepalanya. Mereka kemudiannya memesan pula minuman dan mula mencari tempat dduk.
"Ahh! Leganya dapat dduk!" Brsuara Jiae setelah melabuhkn punggungnya ke kerusi. SungOh mula mengeluarkn Iphone(?)nya. Dia menekan sesuatu di Iphone(?)nya itu. Diangkat sedikit phonenya trhadap Jiae.
"Noona!" Panggil SungOh dan Jiae mengangkat wajahnya memandang SungOh. Click! Bunyi seperti gambar ditangkap mengejutkn Jiae! "Yahh Yoo SungOh!" Marah Jiae dgan suara yg trkawal.
SungOh trsenyum melihat gambar Jiae itu. "Ok. Kali ni. Kita brdua pulak ya." Kata SungOh dan mula menjarakkn sedikit phonenya. SungOh dan Jiae menunjukkn peace.
Click! Bunyi gambr ditangkap kedengaran lagi. "Yahh Park Jimin! Hajima!" Marah V apabila Jimin tidak henti mengambil gambarnya sendiri di situ. Pelbagai gaya yg dibuatnya.
"Ishh kau ni sibuk jalah! Aku tahu ahh kau jeles dgan aku en!" Kata Jimin sambil memandang skrin phonenya. V hanya menggeleng. Dia juga sdang melihat phonenya.
Hyung line hanya melihat saja maknae line mereka. Masing² sdang menghadap phone! Iyalah. Dunia makin moden lah katakn. Pi mana ja phone. Aigoo!
"Eo?" Brsuara Jungkook apabila trnampak sesuatu di skrin phonenya. Dia meneliti gambar yg baru dimuat naik itu. Matanya mula melihat keliling kedai itu.
Rapmon yg perasan kelakuan Jungkook itu menegurnya. "Jungkookie. Apa yg kau cari tu?" Soal Rapmon. Jungkook menggeleng. Dia menatap kembali phonenya.
Diangkat kepalanya memandang Suga yg sdang brborak dgan Jin itu. "Su-Suga hyung." Panggil Jungkook trgagap-gagap. Suga memalingkn wajahnya melihat Jungkook.
"Ne?" Sahut Suga. Jungkook memberikn phonenya kepada Suga membuatkn dahi Suga brkerut jadinya. "Bwo? Asal kau bagi phone kau ni?" Soal Suga pelik!
"Hyung lihatlah dulu!" Kata Jungkook yg masih lagi menyuakn phonenya kepada Suga itu. Suga mengambilnya dan melihat skrin phone itu. "Out with my lil sis! She pretty right?" Baca Suga dgan suara yg agak kuat.
Smua terus memandang ke arah Suga. Suga meneliti gambar itu betul²! Matanya membukat besar jadinya. "Y-yah! I-inikan..Ji-Jiae sshi?!" Trkejut Suga jadinya melihat Jiae mengambil gambar dgan seorang namja yg tidak dikenalinya.
"Mwo?!" Soal mereka berempat kecuali Jungkook. Suga melihat sekeliling restoran itu. "D-dia..dia ada di dlam kedai ni kah?!" Soal Suga sambil trjengul kepalanya mncari Jiae dan namja itu.
Jungkook mengambil phonenya dari Suga dan menaip sesuatu. "Apa kau buat tu?" Soal Rapmon. "Saya nak komen dkat gambar dia lah! Dia pun satu sekolah dgan saya hyung."
Kata Jungkook lalu menekan send! "Hah? Budak sekolah kau?" Soal Jin. Jungkook menggangukkn kepalanya. Saat itu..otak Suga kembali mengimbas kejadian beberapa jam yg lalu..
Namja yg mengambil gambar brsama Jiae tu..sama wajahnya dgan namja tadi! "Eo? Jungkook komen?" Brsuara SungOh apabila trnampak satu komen yg dikomen Jungkook. Jiae yg sdang makan keknya terus memandang SungOh.
"Kau ada di kedai kek? Kedai kek apa?" Baca SungOh. "Pelik. Sebelum ni dia x ada pula komen atau like gambar aku." Omel SungOh. "Wae?" Soal Jiae yg dari tadi melihat saja.
"Ne? Ah. Anniyo. Tak ada apa² lah noona. Makan lah cepat." Kata SungOh. Jiae sambung makan keknya dan SungOh memblas komen dari Jungkook.
*T B C*
Vote★Komen✔Thanksss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fanfiction-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...