Suga dan Woozi turun dari perut kereta. Mereka melihat rumah agam yg besar dihadapan mereka. Mmng besar yg teramat seperti istana! Lebih besar dari rumah mereka.
Suga menarik nafas sedalam yg mungkin lalu dilepaskannya. Dipandang Woozi yg sdang brdiri disebelahnya. "Kau dah sedia nak masuk ke dlam?" Soal Suga. Woozi memandang hyungnya.
"Saya mmng dah sedia dah hyung. Hyung tu. Dah sedia nak masuk ke dlam?" Soal Woozi kembali. Suga trdiam mendengar soalan Woozi itu. Dia memandang hadapan semula.
Dia sndiri tak pasti yg dia dapat menghadap keluarga Yoo atau tidak! "Kaja! Kita masuk ke dlam." Ajak Suga dan Woozi mengekori langkah Suga masuk ke dlam rumah bak istana itu!
"Selamat dtang encik. Boleh saya ambil nama encik?" Sapa seorang yeoja yg sdang menunggu di muka pintu rumah. "Min Yoongi. Anak kepada Min Sooyi." Balas Suga. Woozi yg berada di sebelahnya hanya melihat saja.
Yeoja itu mncari nama Suga di dlam senarai. "Anak keluarga Min? Min Yoongi dan Min Jihoon?" Soal yeoja itu sambil memandang mereka brdua. Dah mcam kembar dah dia tengok!
Tapi si Woozi tu..pendek dari Suga. "Ne. Omma saya tak dapat hadir sbab dia jatuh sakit pula." Brsuara pula Woozi. Yeoja itu menggangukkn kepalanya. "Silakn masuk dan selamat menjamu selera."
Kata yeoja itu lalu menundukn hormat kepada mereka brdua. Mereka mula melangkah masuk dan trkedu seketika mereka jadinya.
"Wahh hyung! Mmng besar lah rumah dorang ni! Dah mcam istana saya tengok! Kaya jgk si SungOh ni eh!" Kata Woozi sambil melihat rumah yg dipenuhi dgan orang² trnama itu.
"Kau ni. Jaga sikit mata kau tu! Kita dtang sini gantikn Omma. Ingat tu! Dan jaga adab kau. Jgan nak jatuhkn air muka Omma pula. Omma sdang sakit sekarang ni tahu!" Pesan Suga membisik ke telinga Woozi. Woozi mengganguk faham!
"Sudah! Jom prg ambil makanan." Kata Suga dan mula brgerak ke tempat makanan. Woozi mengekori saja hyungnya itu. Selepas mereka mengambil makanan. Mereka mncari pula tempat yg adanya nama mereka.
"Suga hyung!" Jeritan seseorang membuatkn Suga trpinga-pinga mncari orangnya. Dia trnampak seperti seseorang sdang melambai ke arahnya. Suga terus menarik tangan Woozi memgekorinya.
Woozi yg baru saja mahu menyuap kentang ke dlam mulutnya trkejut jadinya! Tangannya dilepaskn apabila mereka tiba di sebuah meja.
"Suga hyung!" Sapa Jungkook dgan senyuman di bibirnya. Suga mengambil tempat yg ada namanya. Begitu juga Woozi. "Kau dtang dgan siapa?" Perbualan dimulakn Suga apabila punggungnya dilabuhkn ke kerusi.
"Dgan Wonwoo hyung lah. Parents saya tak dapat dtang. Dorang ada di luar negara sekarang ni." Balas Jungkook. Suga mengganguk faham. Dia mula menyuap makanan ke dlam mulutnya. Begitu juga Woozi.
"Di sini tempat cik brdua." Suapan 3 manusia itu trhenti apabila trdengar suara seorang yeoja. "Ahh gomawo!" Kata yeoja yg lebih tinggi itu. Petugas yeoja itu menunduk hormat dan brlalu prg dari situ. Dua yeoja itu terus dduk di situ.
"Yahh Jeong Yein!!" Kata Woozi dan Jungkook serentak! Yein hanya memekakkn telinganya saja dan mula menyuap makanan ke dlam mulutnya.
"Mianhae kalau menggangu." Kata Jisoo lalu menundukkn sedikit dirinya dihadapan mereka brtiga. Suga menggelengkn kepalanya.
"Gwenchana. Saya..Min Yoongi tapi panggil saja Suga. And..you?" Soal Suga. Jisoo trkebal-kebal dgan Suga yg tiba² intro itu! "Ah! Saya Seo Jisoo. Panggil saja Jisoo!" Balas pula Jisoo.
Suga mengganguk faham. "Jadi..parents korang tak dapat datang ke sini kah?" Soal Suga. Jisoo menggeleng. "Saya chingu kepada Yoo Jiae. Dia yg jemput saya ke sini."
Kata Jisoo sopan. Suga menggangukkn kepalanya lagi. "Yahh Jeong Yein! Kau nampak cantik malam ni heheh!" Kata Jungkook sambil trsengih kepada Yein. Yein menjeling saja.
Matanya membulat besar apabila trnampak kelibat seseorang! "Yoo Sung--" Kata² Yein trhenti apabila langkah SungOh trhenti kerana seorang yeoja menyapanya.
SungOh brpaling memandang yeoja itu dan senyuman trukir di bibirnya. Entah mengapa. Yein terasa sedih secara tiba². Jungkook yg perasan perubahan riak wajah Yein itu memandang apa yg dilihat Yein.
Dia memandang Yein semula. "Unnie. Saya nak ke tandas sekejap ne!" Kata Yein lalu bangun dari dduknya dan terus brjalan prg dari situ. Jisoo tidak sempat menahan Yein.
Dia membiarkn saja gadis itu prg dari situ. "Ermm..saya minta diri sekejap ya!" Kata Jungkook lalu bangun dari kerusinya. Dia turut brjalan prg dari situ. Woozi terasa asing secara tiba².
Dia mahu mengekori Jungkook! "Hyung. Saya nak ke tandas sekejap. Nnti saya dtang semula." Woozi dgan cepat bangun dari dduknya dan cepat² brjalan prg dari situ.
Suga membiarknnya saja dan terus menyuap saja menyuap makanan ke dlam mulutnya. "Seo Jisoo!" Suapan Jisoo trhenti apabila trdengar namanya dipanggil seseorang. "Eo? Yoo Jiae!"
Sapa Jisoo kembali lalu bangun dari dduknya. Suga mendengar nama Jiae disebut itu brhenti mengunyah! "Yahh aku fikirkn kau tak dtang!" Terus dipeluk tubuh Jisoo.
Jisoo memblas pelukan Jiae dan pelukn mereka dileraikn. Mereka brlaga pipi. "Aishh! Siapa kata aku tak dtang? Chingu baik aku ajak kn. Takkanlah tak dtang hmm?"
Balas Jisoo sambil melihat wajah Jiae. Jiae trsenyum. "Oh ya. Ni! Yein bawakn kek kegemaran SungOh. Dia buat sndiri tau! Tapi..adalah sikit aku tolong. Sedap tau!"
Kata Jisoo lalu menghulurkn kotak brwarna putih yg agak besar kepada Jiae. Jiae mengambilnya. "Wahh. Susah²lah Yein ni. Aishh. Mcam pelik ja siap bagi kek ni. Buat sndiri pula tu! Ada sesuatu ka tu?"
Soal Jiae atau mungkin lebih kepada menyakat? "Molla! Mungkin..ada rasanya. Hahaha!" Trgelak kecil Jisoo jadinya. Jiae hanya trsenyum.
"Eh aku nak cari Yein kejap eh! Katanya prg tandas tadi. Apa bnda lah budak tu prg tandas lama sngt? Aku prg kejap eh!" Jisoo terus brjalan prg dari situ. Jiae hanya melihat saja. Kotak kek itu diletakkn di atas meja lalu dduk di tempat Jisoo.
*T B C*
Apa akn jadi dgan SuAe? Haa! Haa! Author ni bwat story pun trsekat-sekat aishh! Palli smbung! Lol xD Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fanfic-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...