Chapter29

971 84 1
                                    

PERHATIAN!START FROM THIS CHAP. AUTHOR DAH TAK GUNA POV EH. DSBABKN BANYAK NEW CAST YG AKAN MUNCUL. AUTHOR TAK AKN GUNA POV DAH EH! K. START READING HEHEHEU!

***

"Ergghhhhhhh!!" Jerit Suga lalu membaling phonenya ke sofa. Dia sekarang sedang serabut! Begitu serabut sekali! "Sabarlah Suga sshi. Kita akan jumpa dgan dia punya. Sabar." Pujuk Jin sambil memegang bahu Suga tetapi ditolak Suga kasar! "Anni! Kita tak akan brjumpa dgannya lagi! Tak akan!!" Jerit Suga. Chingu²nya yg lain hanya mampu melihat. Tidak berani mahu mendekati Suga yg sdang stress itu. Hanya Jin saja yg berani mendekati Suga tika ini.


"Mcam mana kau tahu yg kita tak akan jumpa dgannya lagi?" Soal Jin. Suga diam. Lama dia brdiam diri hinggalah dia brsuara kembali.."Aku..aku..aku.." Trsekat-sekat Suga mahu menyatakn apa yg telah brlaku semalam. "Kau..apa?" Soal Rapmon. Suga menggelengkn kepalanya. Air matanya yg brgenang jatuh membasahi pipinya. "Aku tak sedar yg semalam..aku dah trlanjur dgan dia.." Kata Suga membuatkn yg lain trkejut mendengarnya.


"M-mwo?! Y-yah! Su-Suga sshi. Kau jgan buat lawak bolh tak! Benda tak kelakar lah." Kata Hoseok mahu menyenangkn hatinya. "Tak! Aku tak buat lawak! Aku cakap benda yg betul! Aku tak sedar yg aku dah trlanjur dgan dia Hoseok sshi! Aku tak sedar!!" Jerit Suga sambil mencengkam kolar baju Hoseok. Hoseok trkaku dgan kata² Suga itu. Dia trdduk di sofa. Suga juga trdduk kembali di sofanya. "Aku tak sedar masatu. Jinjja aku tahu apa yg dah brlaku. Aku tak tahu. Jin sshi!"


Kata Suga lalu memandang Jin dgan air mata yg mengalir. Jin berasa kasihan dgan chingunya. Dia menepuk prlahan belakang Suga. "Gwenchana. Kami akan bantu kau cari dia sampai jumpa. Gwenchana Suga sshi." Kata Jin.

***

"Jadi..ka-kamu dah.." Trsekat-sekat En Yoo Jaesuk untuk menyatakn ayatnya kepada Jiae. Jiae menggangukkn kepalanya. Dia masih lagi menangis. Rachel berasa kasihan dgan apa yg menimpa adik kandungnya itu. "Ma..macam..mana..bolh brlaku?" Soal En Jaesuk. Jiae diam. Tidak tahu apa yg patut dikatakannya. "Appa. Saya rasa..lebih baik kita biarknnya dulu. Beri dia masa dan peluang. Dia perlu berehat Appa."


Kata Rachel. En Yoo Jaesuk menggangukn kepalanya. Rachel membantu Jiae bangun dari dduknya dan prlahan mereka memijak satu persatu anak tangga menuju ke biliknya. Dibaringkn tubuh Jiae ke atas katil dgan brhati-hati. Rachel menatap wajah adiknya itu. Senyuman diberikn kepadanya. "Rehatlah. Jgan fikirkn sangat apa yg brlaku semalam ne? Kamu selamat disini Jiae sshi."


Kata Rachel. Jiae menggangukkn kepalanya. Tangan Rachel dipeganganya membuatkn Rachel tidak jadi untuk bangun dari katil Jiae. "Unnie..boleh ceritakn semula mcam mana Appa pisahkn kita?" Pinta Jiae. Rachel mengganguk. Dia mula menceritakn smuanya semula kepada Jiae..


*FLASHBACK*

"Andwea Appa! Jgan buat mcam ni dkat Rachel! Rachel tak nak brpisah dgan Jiae! Andweaa!" Jerit Rachel sambil cuba melepaskn dirinya dari terus dipeluk Appanya. Yoo Jaesuk. En Jaesuk terasa kasihan melihat anaknya menangis sebegitu. "Palli prg dari sini! Palli!" Jerit En Jaesuk kepada pasangan dihadapannya. Mereka juga kasihan untuk mengambil Jiae daripada kakaknya. Rachel.


"Andweaa! Jiae sshi! Jgan tinggalkn unnie! Saeng ahh! Appa lepaskn saya! Lepaskn! Jiae ahh! Jiae!!" Jerit Rachel dgan tangisannya. "Unnie!!!" Jeritan Jiae hilang begitu saja. Rachel terus menolak Appanya. "Appa jahat! Appa tak sayangkn Rachel dan Jiae! Appa sanggup pisahkn kami brdua! Appa jahat! Saya benci Appa! Saya benci!!" Jerit Rachel dan brlari masuk ke dlam rumah dgan tangisannya.


En Jaesuk tidak dapat melakukn apa² kerana ketika itu hidupnya susah. Dia tidak dapat menampung hidup dua anak gadisnya dan ketika itu..isterinya sdang sarat mengandung anak ketiga mereka. "Yeobo." Panggil Pn Yoo. En Yoo brpaling memandang isterinya. "Mianhae." Kata En Yoo dgan air mata yg mengalir. Pn Yoo menggelengkn kepalanya. "Anni. Saya faham wae awak buat mcam tu. Gwenchana."


Kata Pn Yoo lalu memeluk kemas lengan suaminya. En Yoo mengusap lembut perut isterinya yg makin membesar itu. "Saya janji yg saya akan cari Jiae semula bila saya dah brjaya nnti ya chagi." Kata En Yoo. Pn Yoo menggangukkn kepalanya.


*END FLASHBACK*

"Sebulan selepas tu..kandungan Omma dah cukup 9 bulan dan Omma lahirkn anak yg ketiga. Iaitu SungOh. Uri dongsaeng. SungOh brjaya dilahirkn tapi Omma..Omma tak brjaya menuruskn hidupnya. Dia meninggal sebaik saja lahirkn SungOh." Kata Rachel dgan suara yg lemah. Air mata Jiae mengalir mendengar. Rachel juga turut mengalirkn air matanya. "Pada mulanya. Unnie tak berapa sukakn SungOh sbab masatu unnie anggap. Dialah penyebab Omma mati dan dia nak ganti tempat Jiae."


Kata Rachel lagi membuatkn air mata Jiae makin laju menuruni pipinya. "Tapi..dsbabkn SungOh tak henti ajak unnie main dgannya. Unnie jadi suka dgan dia dan unnie mula terima dia dlam keluarga ni. Dan unnie anggap smuanya takdir." Kata Rachel lalu memandang Jiae dgan air matanya yg masih mengalir. Dia mendekati Jiae lalu mengesat air mata Jiae menggunakn ibu jarinya.


"Tapi sekarang keluarga kita dah lengkap. Smuanya dah ada. Unnie gembira tau bila Appa beritahu yg Appa dah jumpa dgan Jiae dan Appa mula siasat tentang Jiae dan ya. Mmng Jiae anak Appa yg Appa cari selama ni." Tambah Rachel dgan senyuman di bibirnya. Jiae terus memeluk erat tubuh unnienya. Rachel memblas pelukkn Jiae. "Noona?" Mereka trkejut mendengar suara seseorang dari pintu bilik. Serentak mereka memandang ke arah pintu bilik.


"Sung-SungOh sshi!" Trgagap-gagap Rachel menyebut nama SungOh. "Sa-saya pun nak dipeluk." Kata SungOh. Jiae trsenyum. Dia memanggil SungOh dtang ke arahnya. SungOh melangkah masuk dan merangkak naik ke atas katil. "SungOh nak noona yg pelukn SungOh atau Rachel noona?" Soal Jiae. SungOh diam. Dia merenung lama wajah Jiae. "Saya tak pernah tahu yg saya ada 2 noona. Hinggalah Appa beritahu saya haritu semasa harijadi saya. Jadi..saya pun tanam azam nak jumap dgan noona."


Kata SungOh. Jiae trsenyum mendengar kata² adiknya itu. "Sini. Noona pelukkn ya." Kata Jiae lalu memeluk tubuh SungOh. SungOh memblas pelukkn Jiae. Rachel yg melihat mengalirkn air mata sekali lagi. Dia turut memeluk dua adiknya itu. Dan sekarang..keluarga mereka dah sempurna cuma..mereka tak ada Omma. Tapi. Dgan adanya Jiae. Itu dah cukup bagi mereka smua..

THE END!!

EHHH!BELUM TAMAT LAGILAH!YAKK!SAPA MEMANDAI KATA FF NI DAH TAMAT HAH!MANA TAMAT LAGI. ADA LAGI CHAP SETERUSNYA AIGOO! And sorry coz dah 2 hari author x smbung² chap ni miann. Author demam huaa kesihanilah author readears ku sekaliann T.T  But now! Author dah rasa ok sikit that's why author smbung ff ni heheu!! Vote★Komen✔Thankss~!

#AuthorYumi!

Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]Where stories live. Discover now