"Jauh lagi ka?" Soal Jiae apabila terasa yg mereka brjalan agak lama. "Lagi sikit ja lagi dah nak sampai." Balas Suga sambil memegang kedua tangan Jiae erat. "Ok stop!" Terus trhenti langkah Jiae jadinya.
Suga melepaskan genggaman kedua tangan Jiae. "Now. Awak tunggu sini. Kejap lagi saya dtang balik eh." Kata Suga dan mahu beredar dari situ tetapi crpat saja lengannya disambar oleh Jiae.
"Awak nak ke mana? Jganlah tinggalkan saya seorang diri disini. Saya takut lah." Kata Jiae yg mula risau dgan keadaan sekeliling itu. Dia begitu takut ditinggalkn seorang diri oleh Suga disitu.
Suga menyentuh tangan Jiae yg sdang memegang erat lengannya itu. "Jgan risau. Saya ada di sekeliling awak ja. Semuanya akan baik² saja. Tak perlu takut." Balas Suga yg cuba menenangkn Jiae.
"Saya prg sekejap saja. Nnti saya dtang semula ke sini ya? Saya janji." Kata Suga lagi. Lama Jiae memegang lengan Suga. Begitu juga Suga. Lama dia membiarkn Jiae memegang lengannya itu. Dia menatap wajah Jiae yg masih lagi ditutup oleh penutup mata itu.
"Awak janji yg awak tak akan prg lama?" Soal Jiae. "Ne. Dan saya ada di sekeliling ni saja. Tak perlu risau. Saya sentiasa ada dekat dgan awak Yoo Jiae sshi." Balas Suga dgan tenangnya. Jiae menggangukkn kepalanya faham.
Dgan perlahan. Dia melepaskan pegangan di lengan Suga. Suga trsenyum. "Kalau saya prg terlalu lama. Awak boleh buka penutup mata tu ya." Kata Suga dan terus brlalu prg dari situ meninggalkn Jiae seorang diri. Jiae yg mendengar kata² Suga tadi mula susah hati!
Adakah Suga benar² meninggalkannya seorang diri di situ? 2 minit brlalu. Sudah 2 minit Jiae brdiri di situ ditemani angin yg menyapa dirinya. "Suga? Awak kat mana? Saya dah buka penutup mata ni kah?" Soal Jiae namun tiada sahutan dari Suga langsung!
Jantung Jiae mula brdegup kencang! Perasaan takut mula menyelubungi dirinya. Jiae menyentuh penutup mata yg menutup matanya itu. "Saya nak buka penutup mata ni!" Laung Jiae dan sekali lagi tiada sahutan dari Suga langsung!
[BUTTERFLY BY BTS PLAYY!!]
Jiae melepaskan keluhan. Dia menarik nafas sedalam yg mungkin lalu melepaskannya. Dgan perlahan..penutup mata itu ditanggalkannya. Sebaik saja Jiae menanggalkan penutup mata itu. Dia trgamam melihat keadaan sekelilingnya.
Air matanya mula brtakung! Mulutnya ditekup. Sungguh! Dia berasa tersentuh dgan apa yg dilihatnya sekarang ini! Dgan perlahan. Jiae mendekati gambar² yg digantung menggunakn tali brdekatan situ. Dia meneliti setiap gambar disitu dan menyentuhnya.
Kebanyakkan gambar yg dilihatnya. Gambar yg dia sedang tersenyum dan ketawa. Jiae cuba menahan air matanya daripada turun membasahi pipinya namun gagal! Jatuh sebutir mutiara jernih di pipinya yg mulus itu.
"Su..Suga ah~" Kata Jiae dgan air mata yg mula turun membasahi pipinya dgan laju sekali. Bunyi sesuatu yg agak kuat membuatkn Jiae terkejut dan memalingkan wajahnya melihat apakah bunyi itu?
Trpanpang skrin yg besar dihadapannya yg sdang dimainkn sebuah video. Dgan perlahan. Jiae mendekati skrin itu. Dia mula menonton video yg ditayangkn dgan perasaan yg masih trsentuh dan air mata yg masih lagi mengalir itu.
"Jiae ahh. Yoo Jiae~" Jiae memandang hadapannya apabila trdengar namanya dipanggil seseorang. Senyuman timbul di bibirnya hingga menampakkan eyesmilenya.
"Aigoo! Uri Jiae so yeppo!" Puji Suga sambil merakam Jiae yg sdang sibuk membuat sesuatu itu. "Yeppo? Mana adalah. Saya tak yeppo pun!" Balas Jiae malu. "Anniya. Uri Jiae yeppo!"
Balas Suga sambil menunjukkn thumbs up kepada Jiae. Jiae trsenyum melihat riang melihat video itu.
"Kalau saya yeppo. Awak pula kacak lah mcam tu!" Balas Jiae dan kembali melihat kerja yg sdang dilakukannya. "Saya kacak ka?" Soal Suga. Jiae menggangukkn kepalanya. Dia kembali melihat kamera Suga.
"Semestinya awak kacak!" Balas Jiae sambil menunjukkn thumbs up seperti yg dilakukan Suga tadi kepadanya. Sekali lagi Jiae trsenyum girang melihat gelagatnya yg comel itu. Air matanya masih lagi turun membasahi pipinya.
Jiae menunggu pula video yg seterusnya dimainkn. Video seterusnya dimulakn dgan lagu Butterfly dari BTS. Jiae membaca tiap² perkataan yg muncul di skrin.
You're just like a Butterfly from afar,
I steal glances;if we touch hands
Will I lose you?
"Yoo Jiae! Yoo Jiae! Yoo Jiae!" Trdengar sorakkan yg agak kuat di skrin membuatkn Jiae agak trkejut! Satu video sdang dimainkn. Kelihatan Jiae sdang brlari di gelangang brsama bola di tangannya dan brjaya melepaskan diri dari pihak lawan.
Jiae melompat dgan tingginya dan bola brjaya masuk ke jaring membuatkn jeritan kuat kedengaran lagi! "Kita menang! Yeahh! Yoo Jiae!!" Suga memzumkn lagi video yg sdang dirakamkannya ke arah Jiae yg sdang dipeluk oleh chingu²nya itu.
Sekali lagi. Skrin menjadi gelap dan muncul pula perkataan yg lain..
You shine in this pitch darkness that is
The Butterfly effect
Your light touches,
I forget the reality at once
"Wahh Jiae sshi! Daebak gila awak main tadi! Thumbs up!" Kata Suga dan menunjukkn thumbs up kepada Jiae. Jiae trsenyum kepada Suga. Dia mendekati kamera Suga.
"Gomawo! Awak rakam saya ka dari tadi hmm?" Soal Jiae sambil membetulkan rambutnya yg panjang itu. "Ne! Semestinya saya rakam!" Balas Suga. "Boleh berikan saya kamera awak sekejap?" Pinta Jiae.
"Boleh ja." Balas Suga dan memberikan kameranya kepada Jiae. Jiae mengambilnya dan mula menghalakan kamera ke arahnya. Dia mula brgerak ke arah Suga lalu brdiri dihadapan Suga.
"Kan ini lebih bagus. Kita ada brsama dlam kamera ni. Annyeong~" Lambai Jiae dgan senyuman di bibirnya. Suga juga melambaikn tangannya ke arah kamera. "Bukankah kita nampak seperti pasangan couple Suga sshi?"
Soal Jiae kepada Suga. "Awak rasa awak sesuai ka dgan saya Jiae sshi?" Soal Suga kembali. "Awak rasa?" Soal pula Jiae. "Molla. Awak cantik. Saya ni. Apa yg ada? Hmm." Balas Suga sambil melihat ke arah kamera.
"Apa yg awak ada? Awak kacak lah. Kan saya sentiasa kata yg awak kacak. Percayalah kata² saya ni Suga sshi!" Kata Jiae sambil membuat suara kecilnya kepada Suga. Suga ketawa kecil mendengar suara dan kata² Jiae itu.
Jiae trsenyum melihat video itu. Hatinya begitu trsentuh dgan apa yg dilakukn oleh Suga. Dan akhir sekali. Keluarlah perkataan yg trakhir.
Will you stay by my side?
Will you promise me?
If I let go of your hand,
You'll fly away and break
I'm scared scared of that
*T B C*
Woahh 1001 words oh goshh! How redears? Touching x? Ada yg nangis? Lol dun keraii >< Author pon rasa mcam nk kerai jaa. Kebetulan masa ni author type smbil dngq lagu then trkeluar pula lgu Butterfly that's why jdi cemni hmm mian klau x best or berterabur ka apa so sorry! Ok. Ada something author nk ckap yg next chap MAYBE ok! MAYBE! Will be last chap oh andwea! I feel wanna kerai here huaaa! Nk pi nangis lahh. Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fanfiction-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...