Bunyi burung brkicauan membuatkn senyuman trukir dibibirku. Aku akhirnya brsiap untuk keluar dari rumah ini. Bajuku dibetulkan.
Begitu juga rambutnya yg panjang ini. Aku mendekati beg² ku dan memeriksa dahulu adakh semuanya ada di dlam begku? Perbuatan ku trhenti apabila trdengar seperti bunyi enjin kereta di luar rumah.
Aku mendekati pintu koridor yg diperbuat daripada cermin lutsinar. Dibuka pintu itu dan keluar untuk melihat siapakh yg dtang pagi² begini?
Kelihatan beberapa orang namja keluar dari perut kereta dan mendekati pintu rumah. Aku yg melihatnya trtanya-tanya siapakh mereka itu?
Bunyi kuakkn pintu mengejutkan aku yg sdang brdiri di koridor itu. Terus aku brpaling memandang orangnya. Kelihatan namja mulut leser itu mendekatiku dgan langkah besar.
"Yahhh kau tak keluar lagikah dari rumah ni?!" Soalnya dgan sedikit trjerit. Aku hanya kaku disitu. Tidak tahu apa yg patut dibalas kepadanya.
"Yoongi ahh! Kau masih tidurkah?!"
Suara garau seseorang kedengaran. Namja brmulut leser itu seperti trkejut atau namanya Yoongi? Tadi namja itu sebut Yoongi! Jadi namanya Yoongilah kan?
"Palli sembunyikan diri kau!" Katanya kepadaku dan mula menolakku ke mana saja untuk brsembunyi. Aku yg tidak tahu apa² itu turut saja. Bunyi tapak kaki yg makin dekat itu meresahkan kami brdua.
Entahlah kenapa aku pun turut resah sekali ni dah kenapa?! Aku bukannya ada buat apa pun dan aku langsung tak ada kena mengena dgan dia pun dlam hal ni aigoo!
Kami makin kelam-kabut mencari tempat untuk aku sembunyi dan bunyi tapak kaki makin mendekati. Tiba² saja..
"Arrgghhhh!"
Jeritanku brgema satu bilik itu dan dushhh! Aigoo! Bunyi pintu bilik yg dibuka makin luas itu kedengaran.
"Yo-Yoongi ahh! K-kau!" Kedengaran dari suara namja itu seperti trkedu! Aku mengetapkn bibirku. Berat gila badan mamat mulut leser ni aduhh!
Ya! Mamat mulut leser ni jatuh atas badanku aigoo. Ok mcam ni. Masa kelam-kabut tadi. Kaki aku trsadung. Jadi aku trbaring atas katil and at the same time. Aku trtarik baju dia dan gedebush! Dia jatuh lah atas aku haa faham tak?!
Akhirnya si Yoongi ni bangun jgk fuhh! Bunyi bising kedengaran di pintu bilikku. Eh! Pintu bilik menginapku! Hoho! Nama pun menginap. So kita letak lah menginap hoho!
"Wae?! Wae?! Apa yg dah jadi?! Ada apa ni?!" Brmcam-mcam soalan yg ku dengar dari mulut mereka yg sdang brdiri dihadapan pintu bilik ku menginap ini. Ok kali ni betul hohoho!
Aku bangun dari baringan sambil menundukkn wajahku. Malu rasanya mahu menghadap mereka semua lahai. Dah lah semunya namja. Aku sorang ja yeoja haa untung aku hoo!= ̄ω ̄=
"A-apa yg?! Yahhh Min Yoongi! Sejak bila kau pandai bawa yeoja kau rumah kau ni?! Siapa dia ni?! Yeoja simpanan kau kah?! Tunang kau?! Sepupu kau?! Yahh siapa kau hah?!"
Aku trkejut apabila seorang namja yg berambut oren cuba mendekatiku tetapi ditahan chingu²nya. Aku terus brsembunyi di belakang Yoongi kerana takut mungkin dicederakn.
"Kau ni dah kenapa hah Jimin! Suka dia lah nak ada yeoja simpanan ka apa ka hak dia kau jgan nak masuk campurlah!" Marah chingunya. Aku hanya menjadi pemerhati saja. Ok aku harap dorang sampai tak brtumbuk hanya disebabkn hal ni ja!
Namja yg brnama Jimin itu menjeling chingunya. Mak aihh! Mak nyah ka apa dia ni? Meremang pulak bulu roma aku eiii! Ntah² lembut? Oh tidakk! Jgan kata yg dia ni..apa aku fikirkn ni?! Hubungan sejenis? Euww! Euww!!
"Hoii! Hoii! Yg kau ni dah kenapa?!" Aku membuka mataku yg tadinya ku pejam. Smua sdang memandang ke arahku trmasuk si Yoongi ni. Brkelip-kelip mataku jadinya.
"Tangan kau." Katanya dan membuatkn aku terus memandang tangaku yg sdang memegang tangannya itu. Aku terus melepaskn pegangan di tangannya itu.
Sejak bila aku pegang tangan dia huh?! Aigoo Jiae ahh! Apa yg dah kena dgan kau ni?!
"Mian. Tapi..boleh kitaorang tahu siapa yeoja ni Yoongi? Mana kau jumpa dia?!" Soal namja yg rambutnya brwarna pink itu. Wahh pink. Sesuai dgan dia! Wana fav aku tu. Oho!
"Errmm..dia..dia..ermm.." Kelihatan si Yoongi ni mcam tak dapat nak jawab ja soalan mamat rambut pink tu! Aishh! Nak aku tolongkah?! Jap bagi aku fikir jap! Ermm..aku..aku..apa eh?!
"Maid!" Semua memandang ke arahku lagi. "Ne?!" Brsuara Yoongi yg tidak seperti tidak faham itu. "Maid. Saya ni maidnya. Pembantu rumah Tuan Muda Yoongi."
Kataku bagi menyelamatkn keadaan. Dahi Yoongi brkerut mendengar. Aku hanya senyum. Mamat ni takkan lah tak faham apa yg aku katakn ni?! Aku pembantu rumah kaulah! Eishh!
"Bila masa pulak kau ada maid ni Yoongi sshi? Tak pernah² kau upah mana² yeoja jadi maid kau dan bawanya ke rumah ni. Bukankah kau cukup fobia dgan yeoja Yoongi sshi?!"
Kata pula chingunya yg kelihatan agak tinggi daripada yg lain. Aku memandang Yoongi dari sisi wajahnya. Dia hanya diam saja dan seperti malas mahu menyatakn apa² tentangnya.
"Sudahlah. Jom turun ke bawah sana. Kita borak di bawah. Dan kau. Maid yg aku bayar gaji! Siapkn sarapan untuk kami semua arra!"
Katanya dgan mata yg dijegilkn kepadaku. Aku segera mengganguk faham. Dia kemudiannya brlalu pergi dari situ brsama-sama chingu²nya. Setelah memastikn mereka smua sudah tiada disitu. Keluhan dilepaskn.
"Nasiblah aku pandai memasak. Kalau aku tak pandai memasak. Mampus aku diketawakn aishh!"
*T B C*
Here chap 3! Sorrylah kalau bosan and pendek jaa. Author x ada idea sngtlah for this chap miann! Like always. Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fiksi Penggemar-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...