....bahçe kapısını açmak üzereydim , iri bir köpek saldıracak gibi havlıyordu , geri adım attım , göz göze geldik , ürkütücüydü , havlama şiddetinden benden önce bir şeylere çok kızmış olduğunu , öfke dolu ve kötü niyetli bakışlarla hamle yapmaya hazır gibi duruyordu , havlamasında bir azalma olmadığı gibi bir dost eli de uzatmuyordu , ilk kez ince bir korku içime yayıldı , oysa barışığımdır hayvanlarla , hızlı bir düşünce ve toparlanma ile hani derler ya B planına geç , evet öyle yaptım ben de , beklenmedik bir hoşştt sesi ile kapıdan sert bir çıkış yaptım , iri köpek liderliğinde beraberindeki küçük köpekler şok geçirdiler ve lider köpeğin havlayarak kaçışını takip ettiler , en az 6 köpek saydığım bu küçük timin havlamalarını sürdürerek kaçışları bana rahat nefes aldırdı , B planı işe yaramıştı , ancak ileride beni beklediklerinden emindim , yanılmadığımı görüyordum iri ürkütücü köpek sert hınçlı öfkeli sert bakışlarını ve kulaklarını bana dikerek anlamlı anlamlı bakıyor , tanımaya çalışıyordu , gözleri daha ılıktı , dost elini uzatır gibiydi , daha küçük siyah olanı daha geride sessizce pusuda işareti bekler halde diğer beyaz renkli olan daha küçük olanı ise şaşkındı , alacalı olan köpek sürekli riyakarca iri lider köpeğin etrafında dönüyordu , diğerleri ağır aksak adımlarla uzaklaşma yoluna girmişlerdi , neyse korkmadım bu kez onlara kısa bir mesafeden usulca fakat dikkatlice geçiyorum , bir yandan gözlerim radar gibi kolaçan ediyor , bir yandan da aklıma gelen duaları okuyordum , fakat ne ilginç çok sakin buluyorum ortamı ve rahatlıyorum , ya duaların etkisiydi bu , ya da köpekler benim dost insan olduğum kokusunu yeni almaya başlamışlardı , saat 05.50 , öğrenci servis araçları bir biri ardında sokaklara girip çıkıyorlar dik yokuşlu taş döşeli sokaktan aşağı doğru yürüyorum , kimi minibüse yetişmek için kimi de belediye otobüsünün ilk seferini kaçırmamak için acele ediyor insanlar.Evler , evlerin çoğu karanlıkta , tek tük ışıkları açık evler ise , ya işlerine bu saatte gitmek için hazırlananlar , ya da çocuklarını okula veya servise uğurlamak için erken uyanan evlerdi , mutlu sıcak evler, mutsuz huzursuz gözyaşları ile alaca karanlık evler , saat 06.15 kaldırımları olmayan bir caddeyim , yolun solundan yürüyorum son anda fark ettiğim karaltı , sırt çantası ile elinde beslenmesi olan küçük bir kız çocuğu , belli ki servis aracını bekliyor , bina karanlık sokak lambası sönük , ne anne ne de babası yok yanında , hatta bir pencereden de bakmıyorlar , çocuk bir başına duruyor üzüldüm bu sahipsizliğe , bu tahammülsüz anne-baba anlayışına , bu sorumsuzluk bu sevgi fukarası aile yapılarının evlatları ileri yıllarda topluma saldırgan , acımasız ve katı olabiliyorlar , çünkü bu yaşta şefkat ve sevgiyi , ilgi ve merhameti , fedakarlığı tatmamış oluyorlar , ezanlar okunuyor saat 06.25 boğaziçi köprüsü ışık ışık , renk açık mavi yanıyor , şimdi araçlar vızır vızır sokak ve caddeleri farları ile aydınlatıyor , ses ve renk cümbüşünü çoğaltıyorlar , hafiften yağmur başladı sabah ayazını ılıklaştıran tatlı bir okşayış içinde çisil çisil yağıyor , gökten ince ince düşen yağmur damlalarını severek ruhumda gezdiriyorum , boğazın suları gizemli sessizliğinde güçlü hacmi ile şehri bir baştan diğer başa kat ederek marmar'ya açılıyor , beylerbeyi dükkanları ,manavları , marketleri , cafeleri açık, özellikle pastane vitrinleri yeni çıkmış simit-poğça-böreklerle dolu , iştah açıcı sebzeli çöreklerden hiç olmazsa iki tane almalıyım , Boğaziçi köprü ışıkları yeşil yanıyor daha ileride fatih köprüsünü görebiliyorum ışıkları kırmızı , şehir uyanmaya hazır , sesler ve ışıklar çoğalıyor , saat 06.45 okul bahçesine giriyorum bahçenin kedileri kapıya dizilmişler elimdeki çörek paketine bakıyorlar , ilk bismillah lokmayı ufalayıp önlerine bırakıyorum , kahvaltıya alıştırmalı mıyım ..?
mustafa kaya
2 OCAK 2012
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kendime Mektuplar
Historia CortaGiderek metropolleşen güzel şehirlerimiz, insanı ve her birimizi yalnızlaştırmakta, bizleri bulunmaz canavarlara dönüştürdüğünü acıyla hissettirmekte. Oysa şehirlerimizin, insanı mutlu etmek, huzur ve güvende yaşatmak için inşa edilmiş olmaları gere...