Bastian hade just kommit ut från mötet med alla vampyrerna som bodde i huset. Han visste inte vart han var på väg någonstans men snart så fann han sig vara i rummet där Diana varit, när han kollade noggrannare så såg han att något stod på väggen. Han gick närmare för att se vad det stod. När han kom närmare så såg han att det stod något fast på ett annat språk. " 'Beati bellicosi' och vad tusan kan det betyda?" Sa han till sig själv. Han stod kvar där lutande mot sin högerhand som var satt mot väggen. Han försökte tänka om det ståt där innan, vad det kunde betyda, vem kan ha gjort det?. Men hur mycket han än försökte fick han inte fram något om vad det kan betyda, vem som skulle skriva det vad det nu än står. Han var ganska säker på att det inte ståt där innan. Han kanske borde fråga någon om de sett det innan. När han stod där och tänkte kände han att någon kollade på. "Kom och kolla på en sak!" sa han ut till vem som än stod där. Fotsteg hördes efter han sagt det. "Vad?" Hörde han Samuel säga. Han pekade på texten som stod på vägen. "Är det här ett skämt?" frågade Samuel. Bastian kollade på honom oförstående. Samuel stod böjt för att kunna läsa vad det stod, hans blonda lockar hängde nästan i hans ögon. "Vadå skämt?" frågade Bastian, han var fortfarande oförstående om vad han menar med skämt. "Har du skrivit det?" Frågade Samuel och kollade på mig som om jag var dum i huvudet. "Asså va? Sam det känns som om det ända vi gör är att svara varandra med frågor" sa Bastian, Samuel skrattade lätt"Men om inte du skrev det så måste vargflickan ha skrivit det" Bastian kände ett sting av ilska när Sam hade kallat henne det."Mm, kanske" sa han bara och började gå ur rummet han behövde tänka.
VOUS LISEZ
The buried wolf
FantasyDiana en 16 årig tjej trodde att hon skulle kunde ha ett normalt liv, hon som äntligen lyckats få vänner och ett socialt liv men det visar sig att hennes andra liv kommer i vägen. Hon och hela hennes familj härstammar från de grekiska lykantropi, n...