Benjamin var inte förtjust i iden att han skulle hämta skriften med vampyrer men hans syster verkade lita på dem. Han himlade med ögonen ännu en gång åt hennes mänskliga vänner som var så nya på detta. Dem kollade runt sig som om det var ett palats och inte bara ett gammalt hus som dem hittat. Benjamin hade först trott att hans syster skämtade när hon frågade honom om han ville vara med i en allians som hon skapat med hennes människovänner och en vampyr fast det blev värre när hon beskrev det till och vara vampyr prinsen. Han korsade sina armar över bröstet och lutade sig mot väggen bakom honom.
"Påminn mig varför jag gick med på detta?" sa han surt
"För att du älskar mig och för du vill hitta skriften." började Diana
"Oh, juste, glöm inte att du vill att vi ska vara enade med så många som möjligt och vi är inte enade med vampyrerna än men vi kan bli" avslutade hon. Hon fortsatte att ta upp böcker ur ryggsäcken som hon tagit med.
"Vad är det för böcker?" Frågade den korta killen, Benny var säker på att det var Ethan men han kunde vara fel.
"Det här är alla böcker som nämner skriften och Thomas Dimitraidis" hon sa detta medan hon packade upp fler böcker fast från en annan väska, tillslut hade hon fått upp alla böcker. 23 böcker räknade han till,
"Hur många böcker läste du igenom för att vara säker på det?"
"Jag räknade inte det" svarade hon som om det var uppenbart. Killen mumlade ett 'klart' och fortsatte sen kolla runt sig.
"När kommer Vampyren?" frågade Benny med tonen av avsmak,
"Vänd dig åt vänster jycke" svarade en röst och där stod han. Klädd i svarta byxor, en vit tröja under en flanell liknande jacka. Benny kände hur luften ändrades, han ställde sig mer rakt.Bastian hade med sig de två killarna han hade haft första gången han och Diana träffats,
"Det här är Kasper" sa han och pekade på den blonda "Och det är Steve" sa han och pekade på brunetten
"Ha, jag visste att han hette Steve" sa Diana högt, stolt för att hon gissat rätt,"Ja han ser faktiskt ut som en Steve" sa Ethan
"Ja eller hur" sa Kyle, helt plötsligt var de i en kör av diskussion runt Steve.
"Kan vi snälla fokusera" sa Benjamin och ställde sig bredvid sin syster runt ett stort bord.
"Varför alla böcker?" frågade Bastian när han såg böckerna på bordet,
"Det här är alla böckerna som Skriften eller Thomas har nämnts i" svarade Diana
"Hur många böcker lästa du igenom för att hitta det?" frågade han sen,
"Jag vet inte" svarade hon med en suck.De alla hade hämtat varsin stol och satt nu runt det runda bordet. Det var fortfarande en spänning i luften.
"Varför måste vi kolla igenom böckerna om du redan läst dem?" frågade Kyle,
"För att jag bara snabb läste mig igenom det, jag läste inte exakta ord" svarade Diana,
"Okej, vi borde bara börja så vi har det överstökat" svarade Benny, han var fortfarande inte bekväm i detta men han kunde inte gå ur nu och han kunde inte göra sin syster besviken. Alla höll med, de sträckte sig efter varsin bok och började läsa.Diana la ner sin andra bok, vissa höll fortfarande på med sin första, Bastian skulle sträcka sig efter sin andra och Ethan sträckte sig mot samma. Deras händer lades samtidigt på omslaget, dem kollade på varandra, fick omedelbar ögonkontakt. Innan de visste ordet av det så hade Bastian svagt slagit till Ethans hand. Alla skrattade till lite utom dem.
"Aj varför gjorde du så" sa Ethan och gnuggade sin hand som just blivit slagen
"Försök inte" svarade Bastian bara och pekade på Ethan medan han sa det, detta utsatte lite mer fnitter. Diana tog sin sista bok och började läsa. Atmosfären hade blivit lättare efter det."Okej, hittade någon något om var den kan finnas?" frågade Benny, han satt lutad mot ryggstödet, händerna knutna i knäet. Han kollade runt, sittande bredvid honom på hans högra sida var Diana, hon satt rak i ryggen händerna knutna på bordet. Sittande på hennes höger var, Steve han satt lutande mot sina armbågar mot bordet och så satt även Kasper som var bredvid Steve. Bastian satt framför Benny och han var också lutad mot sina armbågar men det var något mer maktfullt med hur han satt, det var som en makt aura runt honom, Benny tyckte nästan synd om Ethan som satt bredvid honom, han satt svagt hukande med sin rygg, och sen på hans höger så satt Mike, han satt rak i ryggen som Diana men hans vänster hand var i ena fickan och den andra handen höll i en penna. Sen sist i cirkeln utom Benny var Kyle, han satt eller halvt sittande halvt liggande i sin stol med båda händerna i sina byxfickor.
"Inte mer än det jag redan visste" sa Bastian,
"Varför delar du då inte med dig av det du vet?" frågade Benny honom då, man kunde höra att Benny inte var förtjust i Bastian.
"Okej visst, Jag vet att den ligger någonstans i norra delen av skogen. Du borde veta när du är där." svarade han
"Hur ska man veta om man är där då?" frågade då Kyle som inte pratat på ett bra tag,
"Du ser skeletten av alla andra som försökt ta skriften" svarade Kasper, han hade kort blont hår, de var bakåtslickat men ändå sa hade en slinga lyckats komma loss och hängde ner i hans ansikte.
"Vänta vad sa han?" frågade Mike som om den frågan skulle ge honom ett helt annat svar,
"Ja, vi är inte de första som försökt hitta skriften, vissa har lyckats men har sen dött på något sätt" sa Bastian med en axelryckning.
"Okej, ni kanske är odödliga men vi är inte det" svarade Mike nu,
"Då kanske ni inte ska följa med" svarade då Bastian. Mike och Ethan kollade på Diana som om hon kunde hjälpa dem på något sätt, Kyle stirrade på Bastian, det såg ut som om han trodde om han kunde stirra länge och hårt nog så skulle han försvinna. Det blev inte så. Bastian satt kvar och han ändrade inte vad han sagt.
"Jag hatar att hålla med honom, men han kanske har rätt." sa Benny han kollade på de med en förlåtande blick.
"Vad ska vi göra under tiden ni är borta då?" sa Kyle irriterat,
"Det är en bra fråga" svarade Benny, han, Kyle, Mike och Ethan kollade mot Diana som kollade ner i bordet, hon försökte komma på en lösning.
"Varför kollar ni mot henne?" frågade Steve och såg förvirrad ut,
"För hon är alltid den som kommer på bra idéer" svarade Benny
"Tack nu är ju all press borta" svarade hon lågt. Bastians huvud ryckte till, det vändes mot dörren på hans vänstra sida. Steve och Kasper såg helt plötsligt koncentrerade ut.
"Vad gör.." Ethan hann inte säga mer förrän Bastian tagit upp sin hand för att tysta honom,
"Det är någon utanför" viskade han,
"Det är en av era" sa han och kollade på Benny och Diana. Nu lyssnade även dem och vampyrerna hade rätt, utanför hördes fyra tassar. Benny ställde sig långsamt upp och började smyga mot dörren, bakom honom följde Bastian och Kasper efter, resten av dem ställde sig upp men dem gick inte bort från bordet. Kyle kollade på resten av gruppen frågande, men ingen såg det då de alla var fokuserade på killarna som nästan var framme vid dörren. Dörren hade ett fönster i mitten av den och det räckte nästan upp till dörrkarmen men den lämnade några centimeter, fönstret var även sönder, halva fönstret var där den andra halvan var utanför på verandan. Benny och Bastian kollade ut genom fönstret, Bastian kollade frågande på Benny men han skakade bara på huvudet som svar. Steve vände sig om och kollade på personerna vid bordet, han vinkade till sig dem men sen viftade han annorlunda med händerna, de fattade att han ville att de skulle gå till fönstret till höger. De rörda sig långsamt ditåt. Utanför såg dem en grå varg. Diana kände hur en kall kår rörde sig nerför hennes ryggrad. Det var samma varg som hon sett när hon gått hem från Ethan. Den vände sig om och åskådade personerna som åskådade den. Den började sen ta av in i skogen, Bastian började öppna dörren men Benny tog tag i hans arm och stoppade honom.
"Vad fan gjorde du så för?" frågade Bastian honom irritation hördes i hans röst.
"För att om den tillhör en annan flock så kanske de kidnappar dig, och vem fan vet vad som händer med dig sen" röt Benny tillbaka, Bastian backade tillbaka och nickade. Han fick en svag skuld känsla, han hade trott att Benny hade sagt till deras flock, att det var hans fel att en varg var utanför. "Det är inte en varg från en annan flock" sa Diana lågt,"Vad snackar du om?" frågade Benny "Jag tror inte att det är en levande varg" svarade hon, när hon kollade på killarna såg hon att dem inte förstod henne. "Jag har stött på den vargen innan.."Och med det berättade hon äntligen om mötet med vargen.
ESTÁS LEYENDO
The buried wolf
FantasíaDiana en 16 årig tjej trodde att hon skulle kunde ha ett normalt liv, hon som äntligen lyckats få vänner och ett socialt liv men det visar sig att hennes andra liv kommer i vägen. Hon och hela hennes familj härstammar från de grekiska lykantropi, n...