Hoofdstuk 1

676 27 1
                                    

'Get out the way!' Gil ik door de schoolgang. Ik rij op mijn skateboard -correctie, ik heb hem van een brugger bij de fietsenstalling gejat.- door de schoolgang en spring er van af als ik bij mijn kluisje aan kom waar mijn vriendin staat. Het skateboard beland ergens 8 meter verder op. Zonder er nog aandacht aan te besteden loop ik naar mijn vriendin. 'Goede morgen!' Roep ik en geef haar een knuffel. Ze schudt haar hoofd. 'Ben je weer bezig? Is er ook een dag dat je je eens normaal kunt gedragen?' Vraagt ze lachend. 'Nope.' Ik schud mijn hoofd. 'Spijtig he?' Grinnik ik. Ik draai me om om mijn boeken in mijn kluisje te dumpen. 'Kyla?' Vraag ik van achter mijn kluisje. 'Ja?' 'Welke les heb je als eerste?' Vraag ik weer. 'Economie. Jij?' Ze rukt het rooster uit mijn tas. 'Aha, wiskunde. Veel plezier.' Ze begon te lachen. 'Hou op, je weet dat ik die man niet mag.' Ik sla mijn kluisdeur dicht en rol met mijn ogen. 'Klopt, daarom is het ook zo grappig. Ze begint nog harder te lachen.

'Wacht jij maar.' Zeg ik tegen Kyla. Ik steek mijn voet uit en niet veel later ligt er een jongen voor ons neus. Kyla stopt abrupt met lachen en word rood. Ik grijns alleen maar. Ik weet precies wie dit is. 'Gaat het?' Vraagt Kyla snel, en ik onderdruk een lach. Ze geeft me even even een kwade blik en richt zich dan weer op haar crush. Ja, haar crush hahahaha! 'Nou kom, sta op.' Ik steek mijn hand uit om hem overeind te helpen. Hij kijkt er even naar. 'Kom op! Ik heb niet de hele dag de tijd!' Snauw ik naar hem. Hij staat snel zelf op en loopt weg. 'Waar was dat goed voor?' Roept Kyla. 'Dat lieve Kyla, heet karma voor het uitlachen van je allerliefste, beste vriendinnetje.' Ik lach. 'Oke, oke ik zal het niet meer doen.' Zeg ik er achteraan. Kyla knikt en rolt met haar ogen. Ik kijk even naar links en weet niet hoe snel ik weg moet zijn. 'Ik moet rennen Kyl, ik zie je in de pauze!' Roep ik nog terwijl ik weg begin te rennen. Kyla kijkt even raar maar haalt dan haar schouders op. Ik ren een gang in en kijk af en toe achter me. Die stomme brugger heeft me gewoon verraden bij de congiërge. Rot joch, hier gaat hij spijt van krijgen.

3 gangen verder blijf ik staan om op adem te komen.
Als de bel gaat besef ik dat ik aan de andere kan van het gebouw ben en het nooit ga halen om optijd bij wiskunde te komen.

'En waar kom jij vandaan?' Mijn wiskunde docent kijkt me aan. 'Van de gang.' Zeg ik terug. 'Ga zitten en luister.' Zegt hij en begint op het bord te schrijven. Ik kijk de klas rond. Aha, links achterin. Ik kijk naar mijn klasgenoot. Hoe heet hij ook alweer? Whatever. 'Schuif op.' Zeg ik. Hij kijkt me aan. Met knal zet ik mijn rugzak op tafel. 'Ik zei: schuif op.' Sis ik met opeengeklemde kaken. Snel schuift hij een plaats op en ik laat me in de stoel zakken. 'Dankje.' Ik glimlach alsof er niks is gebeurd.

Na 3 vermoeiende lessen is het eindelijk pauze. Nou ja eigenlijk heb ik alleen wiskunde gevolgd. Bij de andere 2 lessen moest ik me na 5 minuten al melden vanwege het tekenen op tafels en propjes papier naar leerlingen gooien.

'Hiero!' Kyla zwaait naar me vanaf een hoek in de aula. Onderweg kan ik het niet laten om iemands drinken "per ongeluk" om te stoten. Ik lach en loop door naar Kyla. Ik ga tegenover haar zitten. Ze buigt zich naar voren. 'Heb je het al gehoord?' Fluistert ze. 'Wat?' Vraag ik. 'Er komt waarschijnlijk een nieuwe jongen in onze klas.' Zegt ze. 'Oke, en waarom fluister je?' Ik frons mijn wenkbrauwen. 'Omdat het niet zeker is.' Zegt Kyla.
Ik knik en grijns.

'Let the fun begin.'

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Idk.

The Beloved StudentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu