De dag van het schoolfeest was ik niet te houden. Kyla had moeite me rustig te krijgen. Ik kon niet wachten om mijn plan uit te voeren en iedereen te horen gillen. Het enigste waar ik nog mee zit is dat ik Thomas ook op een of andere manier naar het feest moet zien te krijgen. 'Wat is er?' Vraagt Kyla die me blijkbaar zag denken. 'Ik moet iemand vinden die Thomas naar het schoolfeest haalt.' Zeg ik bedenkelijk. Langzaam draai ik mijn hoofd om naar Kyla en kijk haar met puppy ogen aan. Ze kijkt me aan en als ze door heeft waar ik op doel, schudt ze hevig haar hoofd. 'Oh nee! Nee, nee.' Protesteert ze. 'Ik zei al dat ik je niet ga helpen.' Zegt ze. Ik zucht. 'Oke, ik vind wel iemand anders.' Ik rol met mijn ogen. En Kyla knikt tevreden. Ik loop naar een meisje uit mijn biologie klas waarvan ik wel bijna zeker ben dat ze een crush op Thomas heeft. 'Hè, dinges!' Roep ik naar haar omdat ik geen idee heb hoe ze ook alweer heet. Ze draait zich om en kijkt me beduusd aan. 'Hoe heet je?' Vraag ik. 'Caitlin.' Antwoord ze. 'Goed, Caitlin.' Begin ik. 'Je moet me even helpen.' Zeg ik. 'Wat krijg ik er voor?' Vraagt ze bij de hand. 'Helemaal niks. Wat denk je wel niet? Als je zo door gaat zorg ik voor drie enen op je rapport.' Sis ik en ze kijkt me geschrokken aan. 'Wat moet ik doen?' Vraag ze snel. Ik glimlach. 'Niet veel. Alles wat je hoeft te doen is vragen of Thomas vanavond ook komt.' Zeg ik. Caitlin word rood. 'M-maar..' stamelt ze. 'Wat? Wil je soms drie enen.' Vraag ik en buig naar haar toe. 'Nee dat wil je niet he?' Sis ik. 'Ik zou het maar gewoon doen als ik jou was. Je noemt mijn naam niet en dit is iets tussen ons.' Zeg ik. Ze knikt snel. 'Mooi. Als hij niet gaat haal je hem maar over. Je wilt toch wel dat je crush ook komt?' Zeg ik met nadruk op "crush". Ze knikt snel en loopt dan weg. Ik knik tevreden en loop terug naar Kyla die op haar telefoon een spelletje aan het doen is. 'Gaan we?' Vraagt ze zonder van haar mobiel op te kijken. 'Waar naar toe?' Vraag ik. 'Wat denk je zelf sukkel.' Antwoord ze. 'De les.' Vult ze aan. Ik knik en grijns. Kyla is zo makkelijk op te jagen.
In de pauze zie ik dat Caitlin naar ons toe komt lopen. 'Hij komt.' Zegt ze. 'En jij bent z'n date?' Ik lach. Ze schudt haar hoofd. 'Nee hij zei dat hij alleen kwam.' Zegt ze zacht. Ik knik. 'Oke bedankt, je kan weer weg.' Zeg ik en wuif met mijn hand. 'Dus...' begint Kyla. 'Je plan is compleet?' Ik knik. 'Jep. Ik kan niet wachten!' Ik klap in mijn handen als een klein kind die net een ijsje heeft gekregen.
'Tot morgen!' Roep ik naar Kyla en stap op mijn fiets. Kyla durft het niet aan om te komen vanavond dus zie ik haar morgen pas. Snel fiets ik naar mijn huis om me klaar te maken.
Ik gooi een pizza in de oven en ren naar mijn kamer. Van mijn ouders heb ik voorlopig geen last want die hebben nacht dienst. Ik trek een zwart tregging aan met daarboven een zwart shirt. Ik gris mijn zwarte vest met capuchon uit mijn kast en trek hem aan. Dan zoek ik naar schoenen. Shit ik heb geen zwarte schoenen. Ik trek een sprintje naar mijn broers kamer en trek zijn hele kast overhoop. Ha! Got it! Ik trek een paar zwarte Nikes uit zijn kast en gooi de rest wat ik er uit heb getrokken weer slordig terug. Ik ren naar beneden en haal de pizza uit de oven. Waarom heb ik eigenlijk zo'n haast? Ik kom pas een uur later op het feest. Ik snij mijn pizza en stukjes en ga er mee voor de tv zitten. Ik zap een beetje en eindig bij "Say yes to the dress".
Na 10 minuten gaat de bel. Shit! Misschien zijn mijn ouders er al en zit ik in deze kleren. Ik kijk haastig om me heen en mijn oog valt op mijn vaders badjas. Ik trek hem aan en loop snel naar de deur. Als ik hem open doe zie ik dat het mijn broer Jake is. 'Jezus dat duurde lang.' Moppert hij. 'Ik had ook niet open kunnen doen.' Ik rol met mijn. 'Is dat papa's badjas?' Ik knik. 'Ik maak me klaar voor het schoolfeest.' Lieg ik. Hij kijkt me met gespleten ogen aan. 'Had jij niet een verbod om nog te komen?' Vraagt hij. 'Wat? Nee!' Ik begin te lachen. 'Dat verbod hebben ze al lang terug genomen.' Zeg ik. Ik draai me snel om voor dat ik mezelf verraad. 'En zijn dat mijn schoenen?' Shit... 'Nee ik heb ze laatst ook van mama gekregen.' Lieg ik weer. Hij schudt zijn hoofd. 'Het zal wel.' Zegt hij terwijl hij een pizza uit de vriezer haalt. 'Ik ga nog even verder met omkleden!' Roep ik als ik naar boven loop. Ik sluit mijn kamerdeur achter me en doe mijn haar in een staart. Ik besluit te wachten tot mijn broer boven komt en dan maak ik dat ik weg kom. Als hij er achter komt dat ik in zijn kast een bom heb laten ontploffen ben ik er geweest.
20 minuten later hoor ik mijn broer de trap op lopen. Ik sta op en loop zachtjes naar mijn deur. Op het moment dat ik zijn kamerdeur dicht hoor gaan, gooi ik die van mij open en ren naar beneden. 'Beckah!' Brult mijn broer en ik hoor zijn deur weer open gaan. Snel gris ik mijn jas van de kapstok. Ik hoor mijn broer naar beneden rennen maar ik smijt de voordeur al dicht en begin de straat uit te rennen.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
JE LEEST
The Beloved Student
FanfictionGeliefd? Nou, nee. Eigenlijk helemaal niet zelfs. Beckah (17) is de meest gehaate leerling bij elke docent en bij de meeste leerlingen. Er gaat geen dag voorbij dat ze het leven van de docenten en leerlingen niet zuur maakt. En wat gebeurt er als er...