צפיתי דרך החלון בפתיתי השלג שהתעופפו לכל כיוון ברוח. למרות שזו הייתה שעת צהריים, השמיים היו אפורים מהרגיל ואף אדם לא היה ברחוב. סגרתי את הווילון בעדינות ונשכבתי על הספה, עדיין שומעת את שריקות הרוח. לקחתי את השלט וזפזפתי בין ערוצי הטלוויזיה בשעמום. היה קר מדי כדי לצאת מהבית.
התעוררתי מרעש מעצבן שהתברר כדפיקות בדלת ומיהרתי לקום מהספה כשהבנתי שנרדמתי.
"רגע!" צעקתי בזמן שהתהלכתי בכבדות לעבר הדלת. חשבתי שאולי זה אחד השכנים, כי מי מספיק משוגע לצאת בקור הזה החוצה? הצצתי בעינית וראיתי את ריי עומד שם, קופא מקור. משום מה לא הופתעתי שריי התברר כהמשוגע הזה ומיהרתי לפתוח לו.
"ריי." אמרתי והוא התפרץ אל הדירה עם שקיות בידיו שזיהיתי שהיו ממסעדה סינית בהמשך הרחוב.
"היי." הוא מיהר לסגור את הדלת כאשר הוא רועד ומקפץ מעט במקומו בכדי להתחמם.
"מה אתה עושה כאן?" שאלתי בעניין וחזרתי לשבת על הספה, מחכה שיצטרף אליי.
"בגלל שג'ימי כבר לא כאן, חשבתי שאולי תרצי קצת חברה." הוא הוריד את מעילו, ממשיך לקפץ. "הבאתי לך סושי." הוא לקח את השקיות והתיישב על הספה, מחטט בהן ומוציא משם קופסה גדולה של סושי.
"וואו. תודה, ריי." לקחתי את הקופסה ופתחתי אותה, באמת הייתי רעבה והוא הגיע בדיוק בזמן. "השארת את קייט לבד בבית?" שאלתי אותו בזמן שהכנסתי לפי חתיכת סושי שלמה, לועסת בקול. ריי השפיל את מבטו ושתק, ממשיך לפרוק את כל האוכל מהשקיות. "ריי?"
"אני וקייט נפרדנו." לבסוף הוא אמר אחרי עוד כמה רגעים של שתיקה.
"מה? מתי?" כיווצתי את מצחי.
"לפני חודש." משך בכתפיו ופתח גם הוא קופסה מלאה באוכל סיני מוקפץ.
"אבל באותו יום שחקרנו את הצוות במכון אמרת שאתה צריך לאסוף את קייט, לא?"
"לא באמת הייתי צריך לאסוף אותה. רק החזרתי לה כמה דברים שהיא השאירה בדירה שלי וידעתי שליאם יציע לקחת אותך, כך שהתחמקתי באלגנטיות." הוא סיפר כשמבטו תקוע באוכל שלו.
"אני מצטערת." אמרתי לאחר כמה שניות שפשוט הסתכלתי עליו. לא ידעתי מה לומר. ריי וקייט יצאו כבר שנה, הוא הכיר אותה דרך אחד המקרים שחקרנו בזמנו ואני רק יכולתי לתאר לעצמי עד כמה רע הוא מרגיש עכשיו.
"זה בסדר." הוא השתדל לחייך והמשכנו לאכול בשקט עד שהחלטנו לחפש סרט כלשהו.
"נראה לי שהיא תחייה." אמרתי בזמן שאני וריי עדיין זללנו וצפינו באיזה סרט אימה שמצאנו בטלוויזיה. "אה, לא." נאנחתי כעבור רגע כאשר דם ניתז לכל עבר על המסך וריי צחקק בשעשוע.
YOU ARE READING
היהלום האדום - Red Diamond
Mystery / Thrillerרוז וואייט היא בחורה שמשקיעה את כל כולה בעבודתה במשרד חקירות. היא מתחילה לחקור יחד עם השותף שלה, ריי אוסטין, מקרה היעלמות מסתורי של בחורה בשם מלודי. אלא שאחר כך, כשאל המשרד נשלח שוטר נאה מטעם המשטרה בשם ליאם ריאן, הם מגלים שזה לא המקרה היחיד...האם...