KAS OLUŞUMUNU ENGELLEYEN MYOSTATİN HORMONU (ÖNEMLİ)

1.2K 5 0
                                    

 Kas gelişimini engelleyen faktorler bazen her ne kadar çalışırsak çalışalım ne kadar iyi beslenirsek beslenelim ve hep doğruları yapsakta kaslarımız istediğimiz süratte büyümez bunların farklı faktörlere bağlı olduğu kesindir ama içlerinden bir faktör varki kas gelişimini ciddi anlamda ve kanımızın içinde de fazla olması kasların gelişmesini engeller. Bu MYOSTATİN'dir
GDF-8 olarak bilinir insanlarda büyüme farklılaşma faktörü olarak bilinir. MSTN gen tarafından kodlanmış bir proteindir. Myostatin kaslardaki farklılaşmayı ve myogenesis olarak bilinen süreçde adalenin büyümesini ve farklılaşmasını engelleyen bir faktördür. Genlerimizde bulunur ve kas dokusu üzerinde hareket eder.Kanımızdaki myostatin ne kadar fazlaysa kaslarımız o kadar fazla parçalanır ve küçülür.Bu yüzden ne kadar fazla diyet yapılırsa yapılsın ne kadar iyi idman yapılırsa yapılsın kaslarınızı geliştirmek imkansızlaştırır.bir çok sporcunun spor salonlarında ter döküp de bir sonuca varamamasının en büyük nedeni budur.
Myostatin ne kadar az ise o kadar fazla ve hızlı kas büyümesi yaşanır.
Myostatin sadece kaslarımız üstünde yıkıcı etkiye sahip değildir kasların aşırı derecede büyümesini engeller kas liflerinin içindeki farklılaşmayı inhibe eder.
Myostatin karaciğere de olumsuz etki eder ayrıca yaşla ve yaşa eşlik eden(kası parcalayan ve yağ oranını artıran), fiziksel yıpranmayla arttığı tespit edilmiştir.
Pek çok hastalık üzerinde etkisi olduğu ıspatlanmıştır mesela zayıflama hastalığı,hiv,kalp yetmezliği,kalp krizi,kanser ve sepsite rol oynar...
Peki doğal yollardan myostatin seviyesini size ve kaslarınıza zarar vermeyecek düzeye indirmek mümkünmü? evet mümkün! Peki nasıl?

  -KÖY YUMURTASI: 2006 yılında yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda köy yumurtasının MYOSTATİN'i engelleyen doğal bir maddeye rastlandığına varılmıştır.

  -Asitlerden uzak durmak ve vücudu asitlerden arındırmak: mesela asit yapan besinlerden uzak durmak veya azaltmak: beyaz şeker,tatlılar,işlenmiş yiyecekler,koruyucular,kahve,kakao,şarap,çay kahve kilo başına düşen 6mg'dır ben 85 kiloyum 85x6= 510mg kafein idealdir. Fazlası MYOSTATİN hormonunu artırır.

- Kademeli aç kalmak yılda 1 veya 2 kez sabah proteinli,süt ve yulaflı güzel bir kahvaltı yapıp günün geri kalanında hiçbişey yememek ve sadece su içmek bu şekilde sisteminiz temizlenir,metabolizmanız sıfırlanır,ve bu sayede MYOSTATİN seviyeniz azalır.

  Kas gelişimini etkileyen bazı başka faktörler de şunlardır:  

1)Aşırı karbonhidrat tüketmek -5-6 gr kilo başına ve üzeri
2)Kardiyo yapmamak
3)İleri seviyeye gelmeden aşırı ve tükenene kadar çalışmak
4)Tuzu kesmek
5)Yağı kesmek
6)Suyu azaltmak veya kesmek
7)Düzensiz uyku
8)Aşırı çalışmak
9)Düzensiz dinlenmek
10)Sindirimi uzun ve kötü olan gıdalar tüketmek  

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 03, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

FİTNESS SCHOOLHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin