Hoofdstuk 10

16 1 0
                                    

Het geluid wordt steeds luider, maar niemand weet van wat of van wie het komt. Ik kan het niet bedwingen en grom terug. Dan staat Luke op en... gromt. Is hij... een beer?! Ik grom nog harder dan hij gromt en dan zie ik Ella rechtstaan, ook zij gromt. De rest van de wolven staat ook recht. De klasgenoten, die geen wolf en waarschijnlijk ook geen beer zijn, snappen er niets van. Ze kijken ons vreemd aan. Dan zwaait Luke mer zijn hoofd, gromt en laat zijn tanden zien. Twee seconden later staat er geen Luke meer, maar een beer, met felgroene ogen. Ik huil en de wolven huilen mee, nu staan er zeven wolven en een beer in de klas. (Niet iedereen van de roedel zit in deze klas) De menselijken snappen er niks van en springen in hoekjes of op de banken. Als leider stap ik op de beer toe. "Wat is je probleem", zeg ik spottend. "Jullie", antwoord Luke. "Waarom", zeg ik met een boze blik. "Jullie willen ons stoppen." "Ja, inderdaad!" "Wat hebben we misdaan?", vraagt hij. "Je bent geboren!" gilt Ella. Haha, typisch. Dan vliegt de deur open en mvr Domun kijkt bang en verwonderd de hele klas door. Ze gooit de deur terug dicht en we horen haar door het hele gebouw "HEEEEEELP!" roepen. Snel veranderen we terug. De klasgenoten die op een bank of in een hoekje gekropen zijn durven niet terug komen. "We doen jullie niks hoor!" verzeker ik hen. "Wat was dat?" vraagt Lora. "Wij zijn, ja, wolven, zeg maar. Wíj zullen je niks doen, in tegenstelling tot de beren die de wereld willen vernietigen", ik kijk Luke spottend aan. "Maar hoelang? Waarom? Waarvoor?" vraagt Sinske bevend. "Wel", zeg ik, "ik werd zo wakker, zij hebben ervoor gekozen mij te helpen." Dan horen we voetstappen door de gang en mvr Domun tegen iemand zeggen: "Het waren wolven! En een beer!!" Iedereen gaat op zijn plaats zitten en mvr Domun komt binnen met enkele collega's. "Ik zie gewoon  leerlingen", zegt een ervan. "Ik zweer je, daarnet waren hier beesten!" "Mvr", raad een collega aan, "misschien moet je eens naar een dokter." En de collega's verlaten de klas. Met open mond en bevend gaat mvr Domun voor de klas staan. "Er waren hier dieren! Toch?" vraagt ze met een bevende stem. Ik zie Matijs knikken en ik maak een bewegen dat hij moet stoppen. "Nee mevrouw! Helemaal niet!!" verzekerd Cara. Ze schudt haar hoofd eens en begint dan de les.

Tis nu middag en we wachten op de bankjes, we mogen nog niet binnen. We zien Ferre en Wouter passeren en zij doen teken dat we moeten komen. Ella en ik gaan, de rest blijft zitten bij de vrienden die geen wolf zijn. "Wat is er?" vraag ik. "Blijkbaar zijn er beren...", zegt Ferre. Ella knikt. "Ja", zegt ze dan, "Luke van onze klas is een beer." "Er zijn er meer dan één", zegt Wouter. "Wie dan?" vraagt Ella. "Dat gaan we uitzoeken", zegt Wouter en hij knipoogt, naar Ella. Ze bloost helemaal. "Kunnen we vanavond met enkele roedelleden afspreken, na school. Voor een bespreking, over de beren?" vraagt Wouter. "Wie moet er allemaal bij zijn?" vraag ik. "Zeker jullie en nog een paar anderen. Dan vertellen we het de rest vannacht", zegt Wouter. "Ok, dan nemen Jason, Gunter en", voor ik mijn zin kan afmaken zegt Ferre fluisterend: "Eurelie." Ik glimlach. "En Eurelie", zeg ik.

"Hey", zeg ik tegen de groep die er al staat. De meisjes komen natuurlijk weer als laatstXD. "Dus waarover gaan we het hebben?" vraag Eurelie. "De beren", zegt Ferre tegen haar. "Dus jullie zeggen dat iemand van jullie klas een beer is?" vraag Wouter, vooral aan Ella. "Yep", zegt ze knikkend. "Gaan we anders naar een plek waar we niet makkelijk gehoord kunnen worden?" vraagt Wouter. We knikken. En hij en Ella lopen naast mekaar naar die plek. Ook Eurelie en Ferre lopen naast elkaar, en ik en Jason. Maar ik heb het gevoel dat we achtervolg worden...

Yoooow!!!
Bijna 100reads😂😘

The New Wolf PackWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu