Hoofdstuk 11

82 4 2
                                    

De afgelopen dagen zijn een drama geweest. Ik loop als een kip zonder kop door de Loods. Overal waar ik kijk zie ik Mike. Daarbij kan ik aan niets anders denken dan aan zijn handen die me aanraken en zijn lippen die mijn lippen verkennen. Als ik het mezelf toesta droom ik alleen nog maar over de onvergetelijke momenten die ik nu al met Mike heb gehad.

Ik weet niet precies wat ik voor Mike voel, maar wat ik voel is meer dan wat hij voelt voor mij. Hij flirt onafgebroken met iedere vrouw die op zijn pad komt. Dat kan onmogelijk betekenen dat hij ook maar iets voor mij voelt. Het bevalt me niet, maar ik mag er niets van vinden.

In zijn huis is weinig veranderd. Ik ben geen nacht meer in het hotel geweest. We delen zijn bed in zoverre, ik slaap de ene nacht in zijn bed en de andere nacht slaap ik op de bank. Galant als Mike is, heeft hij aangeboden om fulltime op de bank te slapen, maar dat kan ik niet van hem vragen in zijn eigen huis. Daarnaast vind ik het niet erg om op zijn bank te vertoeven. Het ligt heerlijk. Misschien soms nog wel beter dan zijn bed. Ik kan mijn gedachten niet af krijgen van al die vrouwen die daar al in zijn slaapkamer zijn geweest. Ze achtervolgen me zelfs in mijn slaap. Vrouwen zonder gezicht jagen op me. Ze hebben geen herkenbare gezichten, omdat ik nog nooit één van Mike's veroveringen heb ontmoet. Ik hoop dat dit ook altijd zo blijft. Ik ben al jaloers op elke vrouw in de Loods waar hij mee flirt. Ik wil dan niet eens denken aan hoe jaloers ik ben op vrouwen die hem in zijn slaapkamer hebben gezien.

Vanavond is het interview op de Tonightshow met zijn tweeën. Ik ben erg nerveus. Mijn interview op Goodmorning England heeft er niet toe geleid dat heel Engeland gelooft dat er niets tussen mij en Mike is, allesbehalve. Ik heb de hele show aan elkaar gehakkeld. Elke keer als Mike ter sprake kwam, werd ik vuurrood. Ik was doodsbang dat ik me zou verspreken en dat de presentator door zou hebben dat er weldegelijk wat was gebeurd. De kranten stonden er vol mee de dag na hetinterview.

-Evans steelt hart Lourens!-

-Lourens dolblij met samenwonen!-

Je kan het zo gek niet bedenken of de kranten schrijven onze namen er boven. Van Mike, met zijn jarenlange ervaring met media en televisie, had ik verwacht dat hij ons snel vrij zou pleiten. Dit deed hij helaas niet. Tijdens zijn interview praat hij openlijk over zijn relatie met Grace en mijn hulp bij de verwerking van het stuk lopen daarvan. Hij beschrijft me als een goede vriendin. En als de presentator vraagt of het ooit wat zou kunnen worden, antwoordt Mike:  'John, waarom zou ik één paar schoenen dragen als ik er veertig in de kast heb staan?'

Eerlijk gezegd doet dit een beetje pijn om te horen, maar onze afspraken zijn duidelijk. Flirten mag, maar zonder emotionele binding. Een soort 'friends with benefits' fenomeen. Toch voelt het niet fijn om te horen dat ik zelfs niet bij een top tien hoor. Ik kijk met een knoop in mijn maag de rest van het interview op de tablet. Mike kijkt voetbal op televisie en mijn benen liggen over hem heen.

Toch is Mike zijn charmante zelf tijdens dat interview. Wat hij zegt, is in feite enorm hard, maar alle vrouwen in de zaal knikken begrijpelijk. Het is enorm om te gillen hoe snel hij vrouwen voor zich weet te winnen. Nog erger is dat ik er ook in ben getrapt en ik geen weg meer terug kan vinden. Ik ben letterlijk verslaafd aan hem. Ik kijk op naar de jongen die voor me zit. Hij heeft zijn hand op mijn been liggen. Zijn arm ligt achter zijn hoofd. Hij trekt moeilijke gezichten bij elke kans die het team op televisie krijgt. Ik kan genieten van zijn zorgeloze blik. Ik hoop dat hij meende wat hij zei, nooit meer eenr elatie. Ik wil dat deze constructie, samen met mij, voor altijd voort duurt.

***

'Hé!' klinkt het door de keuken.

Ik sta achter het fornuis en maak 'Kofta', een Turks gerecht. De hele middag heb ik Mike niet gezien, maar als we binnenshuis zijn kunnen we niet van elkaar afblijven.

Richt je Pijlen! #netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu