Hoofdstuk 14

64 5 0
                                    

De dagen erop volgend ga ik Mike zoveel mogelijk uit de weg op de trainingslocatie. Ik kan alleen maar denken aan zijn sterke armen, die me beetnemen enmeesleuren naar zijn slaapkamer. Dat helpt niet bij het trainen. Mike traint tegenwoordig veel met James. Ik vraag me af of hij hetzelfde voelt als ik en me daarom overdag niet meer opzoekt. Ik durf het hem niet te vragen. 's Avonds echter is hij helemaal van mij alleen, dan kijken we samen een filmpje, spelen een spel en daarna vertrekken we naar de slaapkamer. De nieuwe boxspring die op mijn kamer staat, hebben we nog maar één keer gebruikt en dat was niet om te slapen. En dat allemaal, terwijl mijn appartement al ruim vier weken gebruiksklaar is. Ik ben er bijna nooit. Wanneer we samen zijn is het net een sprookje, maar zodra de ochtend komt is zijn tedere kant weg. We ontbijten niet eens samen. Zo langzamerhand doet het me meer pijn overdag, dan dat het me 's avonds plezier oplevert. Maar Mike is zo'n schatje wanneer we samen zijn, hij is een beest in bed en die combinatie maakt hem gevaarlijk verslavend.

Mike is 'smiddags al vroeg naar huis gegaan. Ik train wat met Jesse, hij is lang niet zo'n goede leraar als Mike en ook lang niet zo knap, maar ach daarvoor ben ik hier ook niet. Ik train voor USA Open waar we over een week naartoe zullen vliegen. En met 'we' bedoel ik de hele Professional Darts Corporation. Hoewel ook dit toernooi een vrije inschrijving heeft, schreef bijna iedereen zich in. De reis op zich maakt het al de moeite waard om mee te doen met het toernooi. Twee dagen voor het toernooi gaan we met de hele ploeg de Grand Canyon bekijken. Ik heb er erg veel zin in. Naar Amerika reizen is altijd al een droom geweest. Een droom die nu eindelijk werkelijkheid gaat worden.

'Loop je evenmee Karli?' vraagt Declan vanuit de koffiekamer. Ik knik en trek mijn pijlen uit het bord om vervolgens achter hem aan te lopen. Uiteindelijk komen we terecht in een van de spreekkamers van de Loods. Het is een soort zeecontainer met een glazen deur. Geen ramen, slechts een deur. De sfeer in de ruimte is benauwd, alsof we elk moment kunnen worden ingesloten. We nemen plaats aan de alleenstaande tafel die in het midden staat. De organisatie heeft door middel van een plastic plant in de hoek van de verlichte container geprobeerd een sfeertje te creëren. Zonder succes.

'BBC sports wil een interview met je. Dit interview vindt plaats op de avond voor je vertrek naar je toernooi. Voorafgaand aan dit interview heb je een fotoshoot met Entertainment Global.'

'Een fotoshoot, ik?' vraag ik verbaasd.

'Ja geloof het of niet Karli, maar je bent 'hot' op dit moment,' zegt Declan. Daar kan ik me nog steeds niets bij voorstellen. Ik sta inderdaad vaak in de bladen, maar ik lees die rotzooi zelf niet. Ik zie mezelf nog steeds als Karli Lourens. Dat Nederlandse meisje dat opgegroeid is in een achterbuurt.

'Goed! Waar gaat het interview over?'  vraag ik. Ik reageer alsof ik dit al vaker heb gedaan. Ik verbaas mezelf elke keer weer over, hoe snel ik me weet aan te passen in dit soort situaties.

'Over jou voornamelijk, maar het verbaast me niets als ze over Mike beginnen. Misschien moet Mike er ook wel heen. Ik heb Gill nog niet gesproken.'

Declan is alweer twee weken aan het werk en het is alsof hij nooit weg is geweest. De medicijnen van zijn vrouw hebben hun werk goed gedaan. Ze is nog steeds niet helemaal de oude, maar ze herstelt redelijk na haar depressie. Declan is me dankbaar dat ik zijn schorsing heb weten om te praten naar betaald verlof. Ik wil niet zo'n scheve verhouding tussen ons als dat Mike en Gill hebben. Gill Brand is echt een koele kikker als het op zijn cliënten aankomt. Behalve bij Mike, bij hem is hij een totaal ander persoon. Hij is poeslief tegen hem, kruipt voor hem, lijkt op een volwaardig butler, wanneer Mike dat vraagt. Ik heb Mike gevraagd waarom dit zo is en hij vertelt me dat Gill ontzettend rijk geworden is door hem. Door de provisies op sponsorgesprekken die Mike vaak zelf doet. Voordat Mike begon met darten op professioneel niveau was hij vertegenwoordiger. Daarom weet hij wel hoe hij het gesprek in goede banen moet leiden. Gill kan bij Mike de luie manager uithangen en vindt daarom dat hij maar andere taken moet waarnemen.

Richt je Pijlen! #netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu