Acemi Hırsız, Aşk Hep Vardı, Bay Aşk'a kitaplarının yazarı NurhayatTurna

71 8 2
                                    


Öncelikle bizim ile röportaj yapmayı istediğiniz için çok teşekkür ederiz. İzniniz ile başlıyorum.

SORU-1)Bize biraz kendinizden bahseder misiniz? 

Efendim nazik yaklaşımınız için, ben teşekkür ederim :D Aslında kendimden bahsetmeyi fazla sevmem ben. Her insan gibi normal bir hayatım var. Sıradan geçen zamanımın en büyük keyfi de sosyal medyadaki beni okuyan kişiler ile irtibata geçmek, kitap okumak, okuduğum kitaba yaptığım yorumları paylaşmak. 1990 yılınan Haziran ayında, dünyaya gelmişim ben. Kapkara bir kız çocuğu olarak akça pakça sevildim. Ticaret meslek lisesi sonrasında bir yıl Yalova'da kalıp o zamanların ÖSS ile boğuşmuş, nimetlerinden de yararlanmış Ankara Üniversite'si Muhasebe bölümü okumuştum. Mezunum yanı, yaş olmuş 25, hala okul mu kalır :D Duygusal, biraz da asabi ben Karadeniz'in hırçınlığını almışım. Artvin -Arhaviliyim, Laz'ım, şu dil bileğinden :D Ankara'da yaşıyorum, doğma büyüme de buralıyım.

SORU-2)Hikayeye nasıl başladın? 

Alacakaranlık efsanesini bilmeyen yoktur. Dershane zamanı kızların elinde de dilinden de düşmezdi. Bense burun kıvırır trip atardım. Bir gün arkadaş ille de bari filminin izle, dedi. Ben de Ankara'ya döndüğümde filmi izledim. Merak sardı beni, Facebook'tan başlayıp google amcanın yardımları ile aradım taradım. Maksadım pdf bulmaktı. Buldum sandığım yazılar amatör kalemlerden birine ait olduğunu fark etmem ile içimde bir ateş yandı. Lise yıllarında şiir denemesinden sonra yazı yazmaya bayağı bir ara vermiştim. Oturdum ben de kurgu yazdım. Ama öyle fan kurguları değil. Kafamda evirdim çevirdim kendi özgün kurgumu kaleme aldım. İlk hikâyem Sahte Sevgilim ile başlayarak(wattpad da yeniden düzenleyerek paylaşıyorum), Sahte Avuntu, Acemi Hırsız, Uğur Böceğim derken birçok konuda ve tarzda hikâye yazdım. Fantastik denemelerim de oldu. Tek bölümlük olarak tasarladığım mini hikâyeler de. Böylelikle yazmaya başladım.

SORU-3)Yeni bir kitaba başlamayı düşünüyor musun? 

Başladım da zaten. Aşk Hep Vardı yeni kurgularımdan. Aslında Acemi Serisi başlıklı devam hikâye olacaktı ama vazgeçtim. Daha ilkini bitirememişken - 2011 sonundan beri hikâyeyi yazıyorum- devamını da yazamazdım. Ben de karakterleri Türk yaparak bizden, en çok da ben gibi karakterler ile kurguda fazla değişiklik yapmadan yaz ağa başladım. Tanıtım + giriş + birinci bölüm olarak üç bölüm paylaştım. İkinci bölümü tamamlayabilirsem de cuma günü -inşallah!- gelecek ;)

SORU-4)Ne tür kitapları seversiniz? 

Tarihi aşk, fantastik ve de romantik aşk okumayı seviyorum.

SORU-5)En sevdiğiniz bay/bayan kitap karakteri kimdir? 

Her birini eşit miktarda seviyorum, ayrım yapamayacağım ama yeni hikâyemdeki - Aşk Hep Vardı - Bora ve Nesil alışılmışın dışında bir ikili olacak, en az ben kadar seversiniz :D

SORU-6)Örnek aldığınız birisi var mı? Adı nedir? 

Linda Howard, Rachel Gibson ve Judith McNaught gibi yazmayı isterdim.

SORU-7)Kitaplarda klişe olaylar mı yoksa alışılmadık olaylar mı daha çok ilginizi çeker? 

Orantılı olduğu takdirde klişe olmuş olması ya da alışılmadık olması sorun değil. Konu, özgün yazım ve anlatım benim için önemli olan kısmı :D

SORU-8)En sevdiğiniz şarkı nedir? 

Pera - Gaflet

SORU-9)Kitaplarınızı yazarken size yardımcı olan kişiler oldu mu? 

Eleştirisini istediğim arkadaşlarım var, ama onlar düzenlediğim hikâyenin son haline bakmıştı. Yazmaya başladığından bu yana sanırım yardım almadım. Ama eleştirisine güveneceğim dostlara sahibim.

SORU-10)Sizce mutlu sonlar mı yoksa mutsuz sonlar mı daha güzeldir? 

Mutsuz son olayını hiç sevmiyorum. Hayat zaten acımasız ve kötü, bari hayallerde mutlu olalım değil mi?

Bana vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim :D keyifli bir röportaj oldu.

WATTY RÖPORTAJLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin