" Sesebuah negara perlu diperintah oleh ahli falsafah " - Plato
" Jadi PA kau? Jangan bergurau boleh tak? Ramai lagi perempuan kat luar sana merayu rayu mengesot kat kau nak jadi PA kau. "- Anastasia berkata sambil mencekakkan sebelah tangannya di pinggang . Mamat ni dah bengong ke apa? Belum kerja apa apa dah nak ada Personal Assistant.
Hakim hanya membuat muka serius. Kepalanya seakan-akan memikirkan sesuatu. Anastasia hanya berdiri tegak menunggu jawapannya seperti tunggul di pinggir pantai. Eh apahal dia diam ni? - ujar anastasia, berasa sedikit curiga.
" Aku tak bergurau. Aku nak kau jadi teman aku untuk majlis makan malam istimewa dengan keluarga aku di Hotel Fancylia malam esok. "-
" Untuk apa ni, aku malas lah. Ajak lah orang lain "
" Aku bukan ajak kau ni saja-saja .Fikir aku nak sangat lah keluar dinner dengan nenek kebayan? "- Hakim berceloteh sambil menjeling Annastasia.
Anastasua meramas rambut coklatnya kegeraman, ughhhh apa yang dia nak sebenarnya?! Hah
" Kau nak aku buat apa Hakim?! ." Click! -tiba tiba satu idea munasabah terpacul dalam minda Annastasia. " " SEKEJAP! jangan kata kau nak aku jadi spy untuk kepentingan syarikat ayah kau. Aku dah tak nak jadi orang perantaraan lagi lahh ".
Hakim kemudian hanya tersenyum kambing dan menganggukkan kepalanya.
" Hmm...nampaknya itulah kau kena buat nanti . I see , dah ada pengalaman kau ni. Bagus-bagus. Senang sikit kerja aku nanti. Tak sia sia aku pilih kau "
" Tak .Aku tak nak. Aku dah serik kau tahu? Memang tiada taktik lain ke nak pikat pelabur dah? Well aku tahu lah aku ni cantik- ( flip rambut ke belakang ) -tapi aku ni ada maruah juga. "
" Hahahaha , kau tak payah sembang pasal maruah lah Anna. Geli aku . Lagipun kau tak perlu risau Anna, orang yang kau nak pikat ni lain sikit"
" Lain macam mana tu? " - Annastasia bertanya dan menjarakkan dirinya sedikit dengan Hakim. Sifat ingin tahu berkobar- kobar dalam dirinya." Kali ini , orang yang kau nak kena pikat tu..... "
" Siapa? Cepat lah cakap! Eyy"
" Okay okay. Dia Syeikh Bilal Al Rizki, milionaire dari Arab Saudi . Ayah aku perlukan kerjasama dia, dan dia suruh aku yang tolong 'pujuk'. Gila tak gila ayah aku tu .Haish "
Anastasia hanya mengerdipkan matanya berkali-kali. Hakim pula hanya tersenyum menahan gelak melihat reaksi Anastasia. Anastasia kemudian menggelengkan kepalanya. Syeikh? SERIUS LAH?
Ah sudah, macam mana aku nak pikat orang alim ulama ni?!
Plan A kena get ready dah ni . Plan B ? Itu malas nak fikir.
---------★☆
" Psstt, Hakim. Kau biar betul. Rahsia apa aku kena korek from Syeikh Arab Saudi ni? "- Anastasia berkata sambil berbisik.
" Kau berbual dengan dia, cakap ada funfair yang kau suka kat Malaysia ni . Kerja kau cuma promotekan je funfair ayah aku tu."- jawab Hakim dengan selamba. Sut tuxedo hitamnya dikemaskan. Rupanya persis seorang jejaka dari syurga.
Ok gurau. Muka dia biasa biasa je. Cuma ada nur gituhh
" Serius lah! Orang alim ulama' ni mana pergi tempat tempat lagha' banyak hiburan macam itu. Aku ni bukan lah sesiapa pun nak pujuk Syeikh tu. Kau je lah yang berbual dengan dia. "
YOU ARE READING
Gadis Pencuri Hati
Romance"Aku nak kau keluar dengan aku, jadi PA aku untuk dua hari. Two days is all I want " Anastasia Rey - Playgirl sekolah tapi seorang yg genius ,selalu dapat ranking Top 3 dalam tingkatan. Dia ni selalu permainkan lelaki dengan wajahnya yang jelita. Na...