De volgende ochtend word ik met een goed gevoel wakker. Het begint allemaal een beetje tot me door te dringen en ik kan alleen maar lachen. Als ik uit het raam kijk zie ik dat het een mooie dag word. Ik trek een zomerjurkje aan.
Als ik beneden kom zie ik tot mijn verrassing Mark aan de keukentafel zitten met mijn vader, maar dan bedenk ik dat Mark helpt met de gargage opknappen. Zodra Mark me ziet begint hij te glimlachen. 'Goedemorgen' zeg ik met een grote glimlach. 'Zozo vrolijk vandaag?' vraagt mijn vader met en opgetrokken wenkbrauw. Normaal ben ik nooit zo vrolijk s'ochtends. Terwijl mijn vader weer naar de krant kijkt krijg ik een knipoog van Mark. 'Schiet het al op' vraag ik ze terwijl ik een appel pak en bij ze aan tafel ga zitten. 'Ja, als we doorwerken denk ik dat het vanavond wel af is' mompelt mijn vader terwijl hij zijn ogen op de krant houd. 'Is Birgit thuis?' vraag ik ondertussen aan Mark. 'Ja, ze is al zenuwachtig door haar kast aan het graaien voor vanavond.'
10 minuten later zit ik bij Birgit op de kamer. Ik wil zo graag alles tegen haar vertellen, over hoe leuk ik Mark vind maar ik weet dat we moeten wachten tot het goede moment. Ondertussen praat Birgit alleen maar over haar afspraak met Daan. Ze is helemaal gek op hem al kent ze hem nog maar een week. Ze heeft hem leren kennen toen ze aan het werk was bij de ijscokraam en nu heeft ze hem zover gekregen om met hem op date te gaan. 'Miranda ben je wel aan het opletten?!' Ik knipper met mijn ogen en zie dat Birgit met wat kleren voor mijn neus staat te zwaaien. 'Sorry' mompel ik 'wat ga je aantrekken?' vraag ik er maar achterna om haar niet teveel te kwetsen. Ze zucht maar toch verteld ze me haar hele kleding crisis. Terwijl we samen haar kast doorzoeken en alles uitzoeken voor haar afspraak gaat de middag voorbij. Nadat dat is gebeurd ga ik naar beneden om een film te kijken terwijl Birgit gaat douche.
Ik probeer me goed te concentreren op de film. Dit gaat redelijk goed totdat ik deur dicht hoor slaan. Ik draai me om en kijk de kamer door om te zien wie er is, maar ik kan niemand zien. Terwijl ik weer terug ga zitten hoop ik vurig dat het Mark is. Als ik daarna niks meer hoor ga ik er maar van uit dat ik het me verbeeld heb, maar dan voel ik ineens een paar lippen een kus op mijn hoofd drukken. Snel draai ik me om en zie ik Mark's vrolijke gezicht onder de verf zitten. Hij houd zijn armen open zodat hij me een knuffel kan geven en zodra hij me vast heeft en me optild horen we Birgit de trap aflopen. Hij geeft me snel een kus op mijn hoofd zet me neer en loopt naar de keuken. 'Wouw! Wat zie je er goed uit!' verbaast kijk ik naar Birgit. Lachend draait ze een rondje. Ze heeft haar blonde haren gesteild en een simpel helmpje met bloemenrokje aan. Het blijft me ook verbazen hoe goed ze kan lopen op hakken. 'Is mijn kleine zusje groot geworden?' vraagt Mark plagend terwijl hij aan komt lopen. Birgit stompt hem terwijl hij lachend naast me komt staan. 'Owja voor ik het vergeet, mama heeft gebeld dat het laat kan worden voor ze terug is dus dat je zelf wat moet eten.' 'Zal ik je dan maar wegbrengen zusje?' Terwijl Mark dat zegt word er buiten getoeterd. 'Nee, want Daan komt me halen' zegt Birgit met een lach. Ze heeft me een knuffel en ik wens haar succes. Er word nog eens getoeterd en snel holt ze naar buiten. We kijken nog even hoe de auto wegrijd en dan draait Mark zich naar me toe 'we hebben het huis voor ons alleen.'
JE LEEST
Liefs
RomanceMiranda heeft een hele goede band met haar buren Birgit en Mark. Stiekem is ze ook tot over haar oren verliefd op Mark. Als Mark bekent dat hij verliefd op haar is weet ze dat dit de beste zomer ooit word. Er is alleen één minpuntje. Na de vakantie...