Na het eten help ik mijn moeder met de tafel afruimen. Mijn moeder bedankt me en dan ga ik naar de buren. Ik adem diep in en uit voordat ik naar binnen loop. Daar loop ik al bijna tegen Mark aan. 'Ik zag je aankomen lopen' verklaart hij als ik wil vragen of die stond te wachten. Snel geeft die me een kus. 'Klaar voor?' vraagt hij terwijl hij mijn hand vast pakt. Ik knik en samen lopen we de keuken in.
'Mam, wij willen je wat vertellen' Inge kijkt van de krant en begint te lachen als ze onze handen ziet. 'Ik zag het al aankomen' zegt ze met een lach 'Ik ben heel blij voor jullie' 'Maar weet Birgit het al?' vraagt ze terwijl haar lach verdwijnt. 'Nee, we gaan het nu vertellen.' zegt Mark terwijl ook zijn lach verdwijnt. 'Succes' zegt ze terwijl ze naar me knipoogt. Samen met Mark loop ik naar boven. Ik laat zijn hand los en klop op de deur voordat ik mijn hoofd om het hoekje steek. Birgit zit met een laptop op schoot op het bed. 'Hee, ik en Mark willen je wat vertellen' zeg ik voordat we de kamer binnenlopen. 'Nou vertel' zegt ze terwijl ze ons nieuwsgierig aankijkt. Ik ga op haar bureaustoel zitten terwijl Mark bij haar op bed komt zitten. 'We...' begin ik niet wetend wat ik precies moet zeggen. Gelukkig maakt Mark me af 'Ik en Miranda hebben iets.' Ik kijk hoe Birgit's ogen groot worden en voel me een verschrikkelijke vriendin. 'Hoelang?' stamelt ze. 'Sinds mijn verjaardag' zeg ik terwijl ik probeer wat kracht aan mijn stem te geven.
Dan zie ik ineens haar gezicht veranderen, er komt een glimlach van oor tot oor. Ze draait zich naar Mark terwijl ze hem op zijn schouders klopt 'Goedgedaan broertje' Hij kijkt me lachend aan en ik ontspan me. Ze vind het leuk! roept een stemmetje gelukkig in mijn hoofd. Ze zet haar laptop van haar schoot en staat op om me een knuffel te geven. 'Ik ben blij voor je' zegt ze terwijl we knuffelen, 'voor jullie allebei.' Lachend kijk ik naar Mark. 'En dan nu wegwezen want ik ben met Tim aan het praten.' zegt ze er achteraan. 'Ik krijg nog uitleg!' zeg ik voordat ik en Mark haar kamer uitgaan.
Samen lopen we naar beneden en gaan we naar mijn huis. 'Dat ging goed' zegt Mark met een grote lach als we buiten staan. Ik kijk hem aan en voel me heel gelukkig. Ik geef hem snel een kus en hij pakt mijn hand vast. Samen lopen we door naar mijn huis, waar mijn moeder in de keuken zit. Ze ziet ons al aankomen en lacht als ze onze handen ziet. 'Ik ben blij voor je lieverd' zegt ze met dezelfde lach als Inge had. 'Je vader is in de garage' zegt ze erachteraan. Samen met Mark loop ik naar de garage. 'Paap' zeg ik terwijl we de garage binnen lopen. Net als onze moeders ziet hij ook onze handen, maar hij begint niet te lachen. 'Je weet wat ik met je doe he? Als je haar ooit pijn zal doen.' zegt hij terwijl hij heel serieus naar Mark kijkt. 'Paap!' zucht ik, terwijl hij begint te lachen. 'Nee ik ben heel blij voor jullie'
JE LEEST
Liefs
RomanceMiranda heeft een hele goede band met haar buren Birgit en Mark. Stiekem is ze ook tot over haar oren verliefd op Mark. Als Mark bekent dat hij verliefd op haar is weet ze dat dit de beste zomer ooit word. Er is alleen één minpuntje. Na de vakantie...