Ik blijf buiten staan en kijk naar de dichte garagedeur, waar Birgit en Mark net doorheen zijn verdwenen. Ik denk aan vandaag en ik begin te glimlachen. Ik heb zin om te schreeuwen van blijdschap, omdat ik in een band zit maar ik houd me stil. Zachtjes begin ik te neurien en loop mijn garage in.
De volgende morgen word ik al vroeg wakker. Ik kijk naar mijn wekker en draai nog eens om. Zodra ik mijn ogen weer dichtdoe gaat mijn telefoon af. Ik ga rechtop zitten en kijk op mijn telefoon. "Onbekend" 'Met Miranda' zeg ik slaperig als ik opneem. 'Zo zo, jij klinkt alsof je een zware nacht hebt gehad.' Ik herken de stem van Erik en dat maakt me gelijk een stuk wakkerder. 'Is er ook nog een reden dat je me wakker hebt gebeld of deed je dat zomaar?' 'Zomaar' zegt Erik en ik hoor dat hij aan het glimlachen is. 'Nee, we gaan vanmiddag oefenen bij Wout thuis om 2 uur' gaat Erik door voordat ik kan antwoorden. 'Oke ik ben erbij' zeg ik vrolijk en ik hang op.
Een uur later zit in aangekleed in de tuin te lezen. De radio staat aan en ik ben helemaal verdiept in mijn boek. Als ik na een tijdje opkijk zie ik dat Mark tegenover me zit. 'Hoelang zit jij daar al?' vraag ik verbaast. Hij kijkt me aan met een glimlach en kijkt dan op zijn horloge. 'Klein halfuurtje' zegt hij en hij begint weer te glimlachen. 'Ik hou van je'
Precies om 2 uur sta ik bij Wout op de stoep. 'Hee' roept iemand achter me en als ik me omdraai zie ik dat het Paul is. 'Nog goed thuisgekomen gister?' vraagt hij terwijl hij van zijn fiets afstapt en die naast die van mij zet. 'Ja, ik woon naast Birgit en Mark dus dat is wel goed gekomen.' 'Is die relatie van Birgit erg serieus?' vraagt hij. Ik weet even niet wat ik moet zeggen. 'Ja uhmm.. volgens mij wel..' zeg ik dan maar. Hij kijkt me even aan en loopt dan de garage in.
'Hee schat' zegt Wout zodra hij ziet dat ik de garage in loop. Erik zit op een bank en is bezig met een gitaar. 'Hee' zeg ik tegen de jongens en ik voel me een beetje ongemakkelijk. Erik kijkt op zodra hij me hoort praten en glimlacht naar me. Paul pakt een gitaar en de jongens beginnen te spelen.
Als de jongens klaar zijn klap ik. 'En nu mag jij meedoen' zegt Erik terwijl hij een microfoon voor me klaar zet. 'Welk liedje?' Vraag ik terwijl ik achter de microfoon ga staan. 'Monsters?' Stelt Erik voor en de jongens knikken. 'Ho ho wacht, ik kan niet rappen' 'Paul wel' zegt Wout. Ik kijk naar Paul die knikt 'maar dan wil ik wel het standaart' zegt hij terwijl hij naar het standaard wijst. Ik zet het standaart met de microfoon voor Paul neer en pak de microfoon die Erik me aanbiedt.
'Dat was echt goed!' roep ik enthousiast zodra het liedje voorbij is. Zo gaan we ander half uur door en dan stoppen we. Wout gaat drinken halen en ik ga naast Paul in de bank zitten. 'Mist het vriendinnetje je al?' Vraagt Paul aan Erik zodra Erik zijn telefoon pakt. 'Houd je kop' zegt Erik terwijl hij naar zijn telefoon blijft kijken. 'Het gaat slecht tussen ze' zegt Paul tegen mij. 'Daar leek het gister niet op' mompel ik. 'Willen jullie niet over mijn relatie roddelen waar ik bij sta' zegt Erik geirriteert. 'Geen ruzie maken jongens' zegt Wout als hij de garage weer in loopt.
Het is erg gezellig met de jongens, we bestellen zelfs pizza rond etenstijd. 'Jongens, ik ga naar huis' zeg ik zodra ik zie dat het begint te schemeren. 'Ik ga met je mee' zegt Erik terwijl hij opstaat. Samen lopen we naar buiten. 'Gaat het echt slecht tussen jou en Linde?' Vraag ik zodra we op de fiets zitten. 'Nee, valt wel mee.. Beetje ruzie is goed voor een relatie toch?' Ik denk aan Mark en mezelf. 'Als jij het zegt.' Voor de rest praten we een beetje over school en muziek.
Thuis aangekomen zet ik mijn fiets in de garage en loop daarna gelijk door naar de buren. Zonder te kloppen loop ik Birgit's kamer in en gelukkig is Tim er niet. Birgit zit aan haar bureau en lakt haar nagels. 'Leuke repetitie gehad?' Vraagt ze zodra ze ziet dat ik in haar kamer sta. 'Ja hoor' zeg ik en ik ga op het bed zitten. Birgit's aandacht gaat weer naar haar nagels. 'Paul vroeg naar je' zeg ik terwijl ik let op Birgit's reactie. 'Owja?' Vraagt Birgit ongeinteresseert, maar ik weet dat ze dat wel is.
'Hij vroeg of het serieus was tussen jou en Tim.' Zodra ik dat heb gezegt draait Birgit zich naar me om. 'En wat heb jij toen gezegt?' Vraagt ze nieuwsgierig. 'Wat zou ik moeten zeggen?' 'Weet ik veel?! Dat ik hopeloos ben op gebied van liefde?' 'Dat valt wel mee' stel ik haar gerust.
JE LEEST
Liefs
RomanceMiranda heeft een hele goede band met haar buren Birgit en Mark. Stiekem is ze ook tot over haar oren verliefd op Mark. Als Mark bekent dat hij verliefd op haar is weet ze dat dit de beste zomer ooit word. Er is alleen één minpuntje. Na de vakantie...