Hoofdstuk 13

1K 38 4
                                    

Ik word wakker met een raar gevoel in mijn buik. Het is de laatste week dat Mark in Nederland is. De afgelopen weken zijn zo snel gegaan. Ik sta op uit bed en loop naar de badkamer. Ik ga onder de douche staan en probeer me op iets anders te concentreren.

'Goedemorgen' zeg ik, als ik bij Mark de woonkamer inloop. Hij zit op de bank met zijn laptop op schoot. Ik ga achter hem staan en geef hem een kus op zijn haar. 'Wat kijk je?' vraag ik terwijl ik mee kijk naar de laptop. De site van zijn nieuwe school staat open. 'Maak je maar geen zorgen je krijgt een super leuke tijd in England' zeg ik terwijl ik mijn armen om zijn hals sla. 'Zonder jou' zegt hij bedroefd. 'Zonder mij' zeg ik terwijl ik knik. 'En nu van die bank af we gaan iets leuks doen' zeg ik terwijl ik terug rechtop ga staan.

'We kunnen ook binnen iets leuks doen' zegt hij terwijl hij de laptop op de salontafel zet. 'Nee, het is lekker weer, we gaan naar buiten' zeg ik vastberaden. Ik loop naar de voorkant van de bank. 'Moet je me eerst buiten krijgen' zegt Mark met een plagende grijns. Ik denk even na, ga bij hem op schoot zitten en begin hem te zoenen. Ik voel dat hij zijn armen optilt om ze op mijn onderrug te leggen, maar voordat hij dat doet sta ik op en loop zonder hem aan te kijken door de keuken naar de gang. Net voor ik bij de deur aankom word ik bij mijn middel vastgepakt.

'Wij waren nog niet klaar' fluistert Mark in mijn oor en ik draai me om in zijn greep. Ik sla mijn armen om zijn nek en hij tilt me op. Ik sla mijn benen om zijn middel en hij loopt naar het aanrecht, waar hij me op zet. Het moment dat onze lippen elkaar raken komt Birgit binnen. 'Goedemorgen! Gezellig hierzo zie ik?' zegt ze vrolijk en ze probeert haar lach in te houden. 'Goedemorgen zusje' zegt Mark terwijl ik in de lach schiet. 'Nog plannen vandaag?' vraagt Birgit terwijl ze de koelkast open trekt. 'Ja, wij waren net van plan weg te gaan.' zegt Mark voordat hij me van het aanrecht aftild. 'Dat zie ik' zegt Birgit terwijl ze met een kommetje yoghurt aan de tafel gaat zitten. Ik weet dat ik Birgit een beetje heb verwaarloos. Ik voel me er schuldig over, vooral omdat ik me nog zo had voorgenomen dat niet te doen.

'Waarom ga je niet gewoon met ons mee?' vraag ik haar 'met Tim' maak ik mijn de zin af als ik zie dat ze er niet zo'n zin in heeft. 'Wat een goed idee!' zegt ze tewijl ze vrolijk opspringt. 'Ik ga hem nu gelijk bellen' zegt ze voordat ze verdwijnt en ik haar de trap op hoor rennen. Mark trekt zijn wenkbrauw naar me op. 'Kom op, het word gezellig' zeg ik en er verschijnt een glimlach op zijn gezicht.

'Hij staat klaar aan het einde van de straat!' roept Birgit terwijl ze vrolijk de keuken binnen huppeld. 'Waar wachten we nog op?' vraagt ze voordat ze naar buiten huppeld.



---------------------------------------------

even mijn vriendin blij maken ^.^

BATS BOEEEM KIM IS COEWWWWL

LiefsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu