Hoofdstuk 8

1.1K 34 0
                                    

'Ik denk dat we het maar zo snel mogelijk aan Birgit moeten zeggen, voordat ze zich beledigd gaat voelen.' zegt Mark terwijl we samen naar de lucht kijken. Ik speel een beetje met zijn vingers en kijk naar de volle maan. Ik weet dat dit is wat ik wil, maar ik ben bang dat Birgit zich nu al gekwetst gaat voelen. Ik voel dat Mark zich op zijn zij draait zodat hij me kan aankijken. 'Ik wil der gewoon niet kwetsen' zeg ik terwijl ik nogsteeds naar de maan kijk. 'Ze heeft het recht het te weten.' zegt Mark terwijl ik ook op mijn zij ga liggen. 'Ik weet het'  zeg ik en hij legt zijn hand op mijn wang. 'Ik ga je missen' fluistert hij zachtje. 'Ssst' zeg ik zachtjes 'we hebben nog een halve zomer' en ik geef hem een kus.

Samen kijken we naar hoe de zon opkomt en daarna besluiten we dat we maar eens terug moeten gaan. Hij vouwt het kleed op en stopt het in een tasje. Hij pakt mijn hand en samen lopen we terug naar onze huizen. Onderweg merk ik pas hoe moe ik eigenlijk ben. Ik help hem met de kaarsjes opruimen en als we op de oprit staan nemen we afscheid. Binnen aangekomen kijk ik op de klok, kwart over vijf. Snel ga ik naar boven, want mijn vader kan elk moment opstaan. In mijn kamer aangekomen doe ik alleen mijn trui uit en ga op bed liggen. Ik val gelijk in slaap.

'Word eens wakker slaapkop!' Ik word wakker doordat mijn moeder bij mijn bed staat. 'Het is al bijna 12 uur!' 'Nog heel eventjes' mompel ik terwijl ik weg draai van mijn moeder. 'Kom op! Het eten is al bijna klaar' zegt ze. En dan voel ik dat mijn deken word weggetrokken. 'Heb je nou nog normale kleren aan?' 'Ja ik was moe' mompel ik met mijn hoofd ik mijn kussen verstopt. Ik hoor mijn moeder zuchte en dan mijn kamer verlaten. Zodra ik dit hoor ga ik rechtop zitten en denk met een lach aan wat er gister is gebeurd. Mijn lach verzwakt als ik me bedenk dat we het waarschijnlijk vandaag tegen Birgit gaan zeggen. Ik adem diep in en uit en stap uit bed.

Ik ga naar de badkamer. Daar besluit ik maar niet teveel in de spiegel te kijken, omdat ik er waarschijnlijk verschrikkelijk uitzie. Ik maak mijn gezicht schoon en ga onder de douche staan. Ik laat eerst koud water over me stomen zodat ik wakker word. Ik kan alleen maar aan Birgit denken, hoe zal ze reageren. Na 10 minuten zet ik de douche uit en kleed me aan. Ik doe een simpel jurkje aan en doe mijn haar vast in een knot. Ik maak mijn ogen een klein beetje op met marscara en oogpotlood en loop dan naar beneden.

Daar zitten mijn vader en moeder al te eten. Ik ga bij ze zitten terwijl mijn vader nog wat opmerkingen maakt over dat ik te lang slaap. 'Zeg Miranda, ben jij vanacht rond 5 uur uit je bed gekomen?' vraagt mijn vader terwijl hij me aankijkt. Ik kijk op van mijn bord 'ja ik ben naar de wc geweest' 'ow, want ik dacht dat ik iets hoorde op de trap' 'Nee ik ben niet op de trap geweest.' Even kijkt mijn vader me indringend aan. 'Aah dan heb ik het vast verkeerd gehoord' zegt hij nog voordat hij verder eet.

LiefsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu