'Dus wat gaan we eten?' vraag ik hem voordat hij begint me te zoenen. 'Wat mevrouw maar wil' zegt hij me en geeft me een kus op de wang. Hij tilt me op en neemt me mee naar de keuken waar hij me op een stoel zet. Hij begint in de kastjes te neuzen. 'Wat dacht mevrouw van pannenkoeken?' 'Klinkt goed' zeg ik met een lach, de laatste keer dat ik pannenkoeken heb gegeten heeft Mark ze ook gemaakt. Ze waren toen alleen smaakloos en aangebrand. Aan zijn lach te zien denkt hij er ook aan. Ik ga naast hem staan. 'Zal ik je maar helpen voordat het net als vorige keer word?' Hij maakt plaats voor me en samen beginnen we aan de pannenkoeken. Zodra ik de mix heb gemaakt dek ik de tafel en laat het bakken aan Mark over.
Als we klaar zijn met eten help ik hem afwassen en daarna gaan we op de bank zitten. 'Wat wil je zien?' vraagt hij me terwijl hij de afstandsbediening zoekt. 'Niks bijzonders' zeg ik 'van mij mag jij kiezen.' 'Aha' mompelt hij terwijl hij de zoektocht opgeeft en naar de tv loopt, maar ipv de tv aan te zetten begint hij aan de radio te prullen. Uiteindelijk krijgt hij het aan en er klinkt rustige muziek door de kamer. Hij staat op en loopt naar me toe 'Mag ik de mooie dame ten dans vragen?' vraagt hij met een ondeugende lach. Ik leg mijn hand in de zijne en laat me omhoog helpen. Hij tilt me op en we draaien een paar rondjes door de kamer. Na een paar minuten zet die me weg en legt zijn handen op mijn heupen. Ik til mijn armen op om ze in zijn nek te leggen en leg mijn hoofd tegen zijn borst.
Pas als hij me een kus op mijn hoofd geeft merk ik dat we stil staan. Ik til mijn hoofd een beetje op zodat ik zijn gezicht kan zien, hij kijkt me aan met een glans in zijn ogen. Ik voel dat een van zijn handen van mijn heup afgaat en mijn kin optild.
Terwijl we zoenen tilt hij me op en ik sla mijn benen om zijn middel. Hij loopt met me naar de bank en gaat zitten met mij nogsteeds tegen hem aan geklampt. Ik weet niet na hoelang maar op een gegeven moment verliest hij zijn evenwicht en valt naar achter op zijn rug terwijl ik met hem mee val. Hij lacht en geeft me een kus op mijn voorhoofd. Ik verplaats een beetje zodat ik naast hem kom te liggen en streel zijn wang. 'Mag ik je wat vragen?' zeg ik terwijl hij zijn ogen sluit. Hij antwoord niet dus ik praat maar gewoon door 'waarom vertelde je me gister dat je me leuk vind?' Zijn ogen schieten open en ik zie een verbaasde blik in zijn ogen. 'Het is niet dat ik het erg vind! Ik ben er juist heel blij mee, maar waarom gister?' ga ik snel door. Zijn blik word zacht 'ik kon het niet meer tegen houden' fluistert hij terwijl hij me een kus op mijn neus geeft.
Het volgende wat ik hoor is dat er een deur open en dicht gaat. Langzaam ga ik overeind zitten terwijl ik zie dat Mark nog slaapt. Ik wrijf in mijn ogen en kijk op mijn horloge hoelaat het is. Ik schud Mark zachtjes door elkaar maar het helpt niet dus geef ik hem maar een kus. Langzaam doet hij zijn ogen open terwijl hij me naar zich toe trekt om verder te gaan, maar ik hou hem tegen. 'Het is al half 11, je moeder is net thuisgekomen.' Hij rekt zich uit en gaat ook normaal zitten.
Net dat moment komt zijn moeder binnen. 'Mark ik ben thuis!' wil ze roepen maar ze stopt halverwege haar zin 'Miranda! Wat een leuke verrassing' Ik glimlach naar haar 'Hoi Inge, hoe was het werk?' vraag ik haar. Ze zucht diep 'Druk druk druk.., willen jullie ook wat thee' 'Ja graag' zeg ik terwijl ze water in de waterkoker laat lopen. Mark staat op en gaat aan de keukentafel zitten terwijl ik hem volg. Ik ga naast hem zitten en voel al snel ik zijn hand op mijn knie liggen. Op dat moment komt zijn moeder aanlopen met een blad met 3 glazen thee erop.
'Hij heeft toch wel voor eten gezorgd?' vraagt ze aan mij terwijl ze Mark aankijkt. Ik voel een kneepje in mijn been voordat zijn hand verdwijnt. 'Ja, hij heeft pannenkoeken gebakken' zeg ik met een lach terwijl ik Mark aankijkt. Inge lacht voordat ze een slok van haar thee neemt. 'Hij heeft ze dit keer toch niet laten aanbranden?' zegt ze terwijl Mark naast me begint te lachen.
Inge's thee is als eerst op. Ze staat op om haar thee klas op het aanrecht te zetten, wenst ons weltruste en gaat naar boven. Niet lang daarna hebben wij ook onze thee op. We zetten ons glas ook op het aanrecht en lopen naar de deur. Hij pakt mijn hand en samen open we naar mijn oprit. Daar knuffelen we nog even en hij geeft een kus op mijn haar. Hij wenst me weltruste en daarna loopt hij terug.
JE LEEST
Liefs
RomanceMiranda heeft een hele goede band met haar buren Birgit en Mark. Stiekem is ze ook tot over haar oren verliefd op Mark. Als Mark bekent dat hij verliefd op haar is weet ze dat dit de beste zomer ooit word. Er is alleen één minpuntje. Na de vakantie...