Hoofdstuk 18

827 34 1
                                    

Birgit komt bij me op bed zitten. 'Tim is de hele dag al lieve berichtjes aan het sturen en nu voel ik me schuldig' zegt ze terwijl ze haar hoofd in haar handen legt. 'Waarom voel je je schuldig?' Vraag ik voorzichtig. Ze tilt haar hoofd op, maar kijkt me niet aan. 'Denk je dat je verliefd kan zijn op 2 mensen tegelijkertijd?' Daar moet ik over nadenken. Zelf ben ik al zo lang als ik het me kan herinneren verliefd op Mark. Natuurlijk had ik wel eens een afspraakje met iemand anders, omdat ik altijd had gedacht dat Mark me alleen zag als zijn tweede zusje. Maar ik heb nooit echt gevoelens gehad voor een van die jongens waar ik mee afsprak. Natuurlijk vond ik ze knap en aardig, maar ik was niet verliefd op ze.

Ondertussen heeft Birgit haar hoofd weer in haar handen gelegd. 'Ik denk dat je best van 2 personen tegelijk kan houden' zeg ik. 'En ik denk niet dat je niet genoeg van Tim houdt, omdat je iemand anders leuk vindt.' 'Je hebt gelijk' mompelt Birgit vanuit haar handen.

'Maar' zeg ik streng ' als je doorgaat met Tim mag je Paul niet aan het lijntje houden en als je voor Paul kiest moet je eerlijk zijn tegen Tim.' 'Ik weet niet wat ik wil' jammert Birgit nogsteeds vanuit haar handen.' 'Volg je hart, die weet vast wel wat je wil.' Birgit tilt haar hoofd op en kijkt me aan. 'Kom hier' zeg ik en ik zie dat ze moet lachen.

Als ik wegga bij Birgit kan ik het niet laten om nog even bij Mark te kijken. 'Mag ik binnenkomen?' Vraag ik als ik in de deuropening sta. Mark ligt met zijn telefoon op bed, maar als hij me hoort doet hij zijn telefoon gelijk in zijn broekzak. 'Jij mag altijd binnen komen' zegt hij en ik ga naast hem liggen. 'Hoe was de repititie?' Vraagt hij terwijl hij me dichter naar zich toe trekt.

Ik vertel hem over mijn dag, maar zeg niks over Birgit's problemen. 'Blijf je hier slapen?' Vraagt Mark zodra ik mijn verhaal gedaan heb. Ik trek mijn wenkbrauw naar hem op. 'Nee, dat bedoel ik niet. Ik wil je gewoon bij me hebben en je zien slapen.' Zegt hij terwijl hij zijn ogen afwend en een beetje bloost. Ik moet erom lachen. 'Je bent schattig als je bloost' zeg ik en ik zoen hem.'

'Blijf je?' Vraagt hij tussen het zoenen door waarop ik antwoord met misschien. Mark draait een beetje zodat hij op me komt te liggen. Hij stopt met zoenen en gaat rechtop zitten. 'Waar hangt dat van af?' Vraagt hij terwijl hij mijn handen vast pakt. 'Ik woon hier naast, wat zouden je ouders denken als ik hier zou blijven slapen?' 'Ik ben 18? Dat maakt me dus volwassen genoen om mooie meisjes bij me te laten slapen.' Dit zorgt ervoor dat ik begin te blozen. 'Oke' zeg ik dan maar.

Mark lacht en geeft me dan een kusje. 'Ik ben zo terug' zegt hij als hij opstaat en de deur uitloopt. Ik kijk hem raar na. Dan pak ik mijn telefoon en sms mijn moeder dat ze niet bezorgt moet zijn, omdat ik bij Birgit en Mark blijf slapen.

Mark komt al snel terug. 'Wil je wat hebben om in te slapen?' Vraagt hij en ik knik. Hij rommelt even in zijn kast en geeft me dan een oud shirt van hem. Ik doe mijn kleren uit, maar houd mijn ondergoed aan. Erover doe ik het sportshirt en ik word omringt door de geur van Mark, waardoor ik moet glimlachen. Mark die ondertussen alleen nog maar ik een onderbroek staat kijkt me ook glimlachend aan. 'Alleen slapen?' 'Alleen slapen' bevestig ik. En we gaan samen, dicht tegen elkaar aan ik het bed liggen.

Ik voel dat zijn handen onder mijn shirt gaan en om mijn middel slaan. Zo liggen we nog een tijdje te zoenen. 'Nee' fluister ik tussen het zoenen door als ik zijn handen omhoog voel gaan. 'Sorry' fluistert hij terug en zijn handen gaan weg onder mijn shirt. Hij stopt met zoenen en gaat op zijn rug liggen. Ik ga op zijn borst liggen en luister naar zijn adem tot ik in slaap val.

LiefsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu