Ik open Mark's boekje en sla het open. Eerst staar ik naar het stukje wat ik al geschreven heb en dan sta ik op en loop naar de werkkamer. Ik gris de camera van het bureau en sluit hem aan op de printer. Ik selecteer een foto en al snel komt de foto van Mark en mij tijdens mijn verjaardag de printer uit. Glimlachend kijk ik er een tijdje naar. Dan loop ik terug naar mijn kamer en plak de foto onder het stukje tekst. Op de volgende bladzijde teken ik een spoor van kaarsjes, waar het spoor eindigd begin ik te schrijven.
Het voelde als een sprookje. En voor mij was het ook een sprookje. Een prins die op me stond te wachten. Een prins die eerder op de dag had vertelt dat hij van me houd. Een prins met een roos en de mooiste lach die ik ooit heb gezien. Een glinster in zijn ogen die hij alleen heeft als hij naar zijn princes kijkt.
Op de binnenkant van de kaft schrijf ik 'Book of love'. Dan klap ik het dicht en leg het op een stapeltje boeken op de hoek van mijn bureau. Ik kijk op de klok en bedenk me wat ik kan gaan doen. Het is half 8 dus ik kan makkelijk nog even naar Birgit gaan.
'Hee! Ik kom naar je verhaal luisteren over Tim' zeg ik vrolijk als ik 5 minuten later Birgit's kamer binnen loop. 'Denk je niet dat ik meer recht heb op het verhaal over Mark en jou' zegt ze terwijl ze haar wenkbrauw optrekt. 'Hmm, om de beurt vragen?' stel ik voor en ik ga op het bed zitten. 'Deal' zegt ze voordat ze haar laptop dichtklapt en bij me op het bed komt zitten. 'Hoe is het begonnen?' Ik glimlach als ik terug denk aan die avond in de badkamer. 'Hij zei dat hij me leuk vond en toen zoende hij me'. 'En hij was toen ook al verliefd op hem?' Ik knik en dan pas bedenk ik me dat het mijn beurt was. 'Hé, het was mijn beurt!' roep ik verontwaardigd. Birgit lacht eerst en dan begint ze te vertellen over Tim. 'Dus je vindt hem wel leuk?' vraag ik als ze is uitgepraat. 'Ja' zegt ze met een glinstering in haar ogen. 'Nu mag ik weer vragen'
'Hoe is hij als vriendje?' Ik moet lachen om de vraag 'het is mijn maatje maar tegelijker tijd ook super lief voor me.' 'Aawh' zucht ze 'dat lijk me nou zo leuk! Om verkering te krijgen met je beste vriend.' Ik moet erom lachen. 'Hoe zoent hij?' Ik kijk haar verbaasd aan. 'Wil je weten hoe je broer zoent dan?' 'Goed punt, wat doe je zodra hij naar England gaat?' vraagt ze en mijn glimlach verdwijnt. 'We zien er allebei tegenop, maar we bedenken wel wat' zeg ik en ze klinkt somber 'oke, andere vraag' zegt ze en ze denk even na. 'Hebben jullie het al gedaan?' vraagt ze dan. Ik schrik even en begin dan te blozen. 'Nee'.
Twee uur en een heleboel vragen later besluit ik maar eens naar huis te gaan. Als ik op de gang sta besluit ik nog even bij Mark te kijken. 'Ik kom een nachtkusje halen' zeg ik als ik zijn kamer binnenkom. Hij ligt op zijn bed met zijn gitaar in zijn handen, zodra hij me ziet krijgt hij een glimlach op zijn gezicht. Terwijl ik naar zijn bed loop legt hij zijn gitaar op de grond. Ik buig me voorover om hem te zoenen. Hij slaat zijn armen om mijn middel waardoor ik op hem kom te liggen. 'Dus wat brengt jouw hier' vraagt hij als we klaar zijn met zoenen. Hij speelt met een plukje die uit mijn knot komt en ik streel zijn wang. 'Ik had net een kruisverhoor van je zus'. Hij lacht en geeft me een kus op mijn neus.
JE LEEST
Liefs
RomanceMiranda heeft een hele goede band met haar buren Birgit en Mark. Stiekem is ze ook tot over haar oren verliefd op Mark. Als Mark bekent dat hij verliefd op haar is weet ze dat dit de beste zomer ooit word. Er is alleen één minpuntje. Na de vakantie...