Hoofdstuk 10

1.1K 35 4
                                    

Sorry dat het zolang heeft geduurd voordat ik doorschreef, maar ik had het heel druk met school en corso enzo.

-------------------------------

Zodra ik de garage uitloop voel ik dat er een hele last van mijn schouder af is. Voornamelijk omdat Birgit er zo goed op reageerde. Ik kijk Mark aan en zie dat hij hetzelfde denkt. Ik geef hem een snelle kus en samen lopen we naar de keuken. Ik laat Mark's hand los en loop naar de koelkast. 'Cola?' vraag ik, zonder op antwoord te wachten pak ik de cola fles en zet die op het aanrecht. Terwijl ik 2 glazen op het aanrecht zet valt mijn oog op een briefje dat op het aanrecht ligt. Ik schuif het mijn kant op 'Miranda, ik ben vanavond waarschijnlijk pas laat thuis, dus zou jij wat boodschappen willen doen en koken voor vanavond?' Ik draai het blaadje om en zie dat er wat boodschappen opstaan. 'We moeten zo nog even wat boodschappen doen' mompel ik terwijl ik het briefje in mijn broekzak stop. Ik schenk de glazen vol en doe de lege fles onder mijn arm. Ik zet de twee glazen op tafel maar in plaats van aan tafel te gaan zitten loop ik door en ga de kelder in. Ik gooi de lege fles bij de andere leggen flessen, ik blijf stilstaan voor de diepvries.

Terug boven pak ik een lepel en ga bij Mark aan tafel zitten. 'Zo, die heb ik wel verdiend' zeg ik terwijl ik heb pak Ben&Jerry ijs openmaak. Dan pas bedenk ik me dat Mark al die tijd nog niks heeft gezegd. Ik kijk Mark aan maar hij staart voor zich uit. Ik leg mijn hand op de zijne, dit zorgt ervoor dat ik zijn aandacht krijg. 'Je hebt toch geen spijt?' vraag ik, ik hoor dat mijn stem trild. Hij hoort het ook. 'Ben je gek? Dit is het beste wat ik ooit heb kunnen doen!' zegt hij terwijl hij zijn vingers met mijn vingers verstrengeld.

'Maar wat?' vraag ik hem. Ik kijk hem aan maar zie dat hij mijn gezicht ontwijkt. Ik sta op en ga bij hem op schoot zitten zodat hij me wel aan moet kijken. 'Hoe kan ik nou in England gaan studeren en jouw hier alleen laten' zegt hij terwijl hij me aankijkt. 'Je gaat wel hoor' zeg ik, maar ik zie in zijn ogen dat hij erover twijfeld. 'Je hebt er zo hard voor gewerkt, je kan het niet allemaal opgeven vanwege mij' 'Maar..' 'Niks te maren' verbreek ik zijn zin 'Jij gaat gewoon en daarmee punt uit.' Voordat hij iets kan zeggen geef ik hem een kus.

'Kom we gaan boodschappen doen' zeg ik na een tijdje. Ik sta op van zijn schoot en kijk naar het pak Ben&Jerry ijs. 'Dat kan weer gelijk in de diepvries' mompel ik terwijl ik het oppak. 'Ach jij hebt iets veel beters gehad' zegt Mark voordat hij me een kus in mijn nek geeft. Glimlachend loop ik de kelder in.

'Jouw band is zeker nog lek' vraagt Mark als we buiten staan. 'Jup' zeg ik met een glimlach. 'Auto of fiets?' 'Fiets' zeg ik zonder na te denken, Mark moet lachen. 'Kreng' zegt hij. 'Maar ik vergeef het je omdat ik van je hou' zegt hij voordat hij me een kus op mijn wang geeft. 'Gelukkig maar' zeg ik voordat hij zich omdraait en naar de garage loopt.

LiefsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu