Hoofdstuk 11

1K 37 1
                                    

'Wat gaan we koken?' vraag ik hem als hij zijn fiets op slot zet voor de supermarkt. 'Je bedoelt zeker wat ga jij koken' 'Hmm.. Ik zat te denken aan de wereld beroemde pasta van mij.' Samen lopen we de supermarkt binnen en ik pak een mandje. Ik pak alle spullen die ik nodig heb om pasta te maken. Als langs de tijdschriften loop richting de kassa valt mijn oog op een rek afgeprijsde boeken. Ik laat mijn ogen over de ruggen glijden en pak een boek dat me interresant lijkt. Terwijl ik de achterkant lees zie ik in mijn ooghoeken dat Mark ongeduldig word. 'We kunnen door' zeg ik en ik leg het boek ook in het mandje. Mark doet zijn mond open, maar bedenkt zich weer en sluit zijn mond weer. 'Zeg het maar' 'Nee laat maar.' Hij pakt het mandje uit mijn hand en loopt naar de kassa.

Thuis aangekomen zet ik alle spullen die ik nodig heb op het aanrecht. 'Jij kunt de tomaten snijden' zeg ik terwijl water in de pan laat lopen. Ik zet de pan op het fornuis en kiep de pastaschelpjes in de pan. Ik kijk naar Mark en ziet dat die staat te stuntelen met de tomaat. Ik lach en pak het mes uit zijn handen. 'Kom ik doe het wel.' Ik duw hem aan de kan en begin de tomaten te snijden. Ik voel dat Mark zijn armen om mijn middel legt. Als de tomaat gesneden is ontsnap ik uit Mark zijn greep. 'Heel eventjes wachten' zeg ik en ik doe een eetlepel olijfolie in een steelpannetje. Ik doe de tomaten erbij en gooi er wat kruiden in. Ik roer het even door zet het vuur van de pasta zachter. Ik loop naar de tafel en ga tegenover Mark zitten.

'Blijf je eten?' vraag ik hem terwijl ik met zijn hand speel. 'Nee, ik denk dat ik m'n moeder maar gezelschap geef, ze mist pap al zo' 'Ik kan niet geloven dat je mijn super lekkere pasta gewoon afslaat' zeg ik terwijl ik gekwetst probeer te kijken. Ik weet dat het mislukt want Mark moet lachen, hij pakt mijn hand op en geeft het een kusje. 'Wanneer komt je vader terug' 'over 3 dagen' zegt hij. Hij laat mijn hand los en staat op. 'Ik ga' zegt hij voordat hij me een kus op mijn haar geeft.

'Hmmm, wat ruikt het lekker' zegt mijn vader als hij de keuken in loopt. 'Wat klink je verrast?' Hij lacht en helpt me dan met de borden op tafel te zetten. Zodra alle borden op tafel staan komt mijn moeder binnen. Ik zet de pannen op tafel en we beginnen te eten. Ze stellen wat vragen over mij en Mark, maar voor de rest zeggen ze er weinig over. Na het eten help ik met de afwas en daarna ga ik naar mijn kamer.

In mijn kamer zet ik muziek op en ga op bed liggen. Ik staar naar het plafon en denk aan wat Mark in de keuken zei. Ik krijg een naar gevoel in mijn buik. Ik kan me niet voorstellen dat ik hem een jaar ga moeten missen, we zijn altijd samen. Ik ga rechtop zitten en krijg een idee. Ik sta op uit bed en rommel in mijn laatjes tot in het boekje heb gevonden.

LiefsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu